Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau |
|
||||||||||
|
Akşamsefalı ,sardunyalı o bahçe, Dört mevsim yaşadı, Sadece... İlk kez kışın, Tanığıydı bir aşkın, Cam duvar, İpek perdeler ardından... Dansederdi içerdekiler, Bazen türkü söyler, Bazen de öpüşürler... Isınırdı bahçe kış ayazında Tanıklık ettikçe bu aşka! Bahara erken hazırlandı İşte bu yüzden bahçe, Ağırlamak istedi onları Bir an önce... Coştu sardunyalar, Akşamsefaları... Güller tomurcuklandı... Sundular ergenleşmeye yakın Yavrularını Adamın ellerinden Saçlarına kadının... Bahçe katılmıştı baharda, Olgunlaşmaya yüz tutmuş Bu aşka... Kurulan masalar, Kaldırılan kadehlere... Atılan kahkahalar, Derinleşen sohbetlere... Yaz sıcağı kavurduğunda, Olgunlaşmış goncaları, Bahçe ağırlaştı, Terlerin buğusunda, Tartışmaların ortasında, Nefes alamadı, Bunaldı... Kavruluyordu onların Olgunlaşan aşkları da, Anladı... Bahçe, biraz da ağladı... Sonbahar geldiğinde Yağmurlar eşlik etti, Ağlaşan kadınla bahçeye... Henüz daha vakit varken Son yaprakların düşmesine, Onlar ayrı düşmüşlerdi bile... Kışa hazırlanırken bahçe, Dışarısı gibiydi içeriside, Soğuk, yalnız... Türküsüz... En ayaz günlerin birinde, Birileri alıverdi, Bahardan kalan Masayı, koltukları, alelacele! İpek perde yoktu artık Pencerelerde... Dışarısı gibiydi içeriside... Kurumuş, boşalmıştı işte! Bir kamyon hırıltısı duydu bahçe, Yalnızlığın sessizliğini, birde... Kadın geldi aklına, Veda etmişti son gece... Demişti ki; “Hoşçakal bahçe! Hoşça kal, Bir aşka tanık oldun, Üzülme, bir başkasına da olursun, Umarım çok mevsimler geçirirsiniz, Yeni taşınanlarla, Hep bahar tadında...”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülgün Karaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |