..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Muhittin Ulupınar




8 Nisan 2007
Ellerimde Hayırsız Bir Mevsim, Aylardan Nisan...  
Muhittin Ulupınar
Artık duramam, keder erişti. Aç kapıyı bezirgânbaşı! ellerimde hayırsız bir mevsim, aylardan nisan...


:BEHE:
Sus ey hayat, bak bu gelen nisan. pencereme tüneyen arsız ve umarsız, sarıkız saçlarıyla ve kuş ölüleriyle kalbimize sığınan hınzır ve telaşlı, masum ve mahzun nisan. Yorgun ve kırılgan bakışlarında yalnızca şuh kadınların, aysız gecelerin ve hayasız gözlerin mekan kurduğu dul bir mevsim. Öyleyse ey hayat kalbimi dinle!

Şimdi kırık dökük saçlarımdan hangi mevsim gelip geçer, hangi rüzigar bu yorgun ve tenha kalbimize değer? Nereye dönsen iki kere ihanet, ellerimizde mor güller, dudaklarımızda sahipsiz bir ıslık, gözlerimizde adını koyamadığımız bir keder… Önümüzde hep içimize doğru uzayan, renksiz kokusuz özlemleri, acıtan ve kanatan keşkeleri, yitip gidenlerin gözlerini ve ellerini bağrımıza bırakıveren yollar.. Vitrinlerden mahzun ve mazlum, bezgin ve bedbin el sallayan merhamet, işporta tezgahlarında kocamış dul kadınları ve zampara erkekleri bekleyen sadakat, bütün mahlukatların ve cümle nebatların her zerresine sızmış sinsi bir tebessüm ve hınzır okkalı bir edayla kol gezen hıyanet… Bu rahmeti kesilmiş şehrin hangi kapısından baksan talan hangi sokağından geçsen vîran… Göçebe hüzün ve harabe; bir istasyona yetecek kadar yalnız, mevsimleri durduracak kadar tenha, zamanı çatlatacak kadar sabırsız.

Nisan… Bu yamyam hayatın aldanışı, aşufte kalbimin çözülüşü, ruhumun dirhem dirhem hurdacı avuçlarına ve tacir hülyalarına çekilişi. Bir dilim kuru ekmek gibi, bir yudum acı su gibi boğazımda düğümlenişi, uzun ve tenha gecelere sığmayan uykusuzluk. Kalbin kifayetsizliği mevsimi daraltacak kimsesizliği… Her şeyden habersiz fuzuli bir tebessüm iliştirip dudaklarıma yüreğimdeki kederi, omuzlarıma konmuş yoksul güvercinleri unutup ellerim cebimde sokaklara yürümek, varıp hanesine eteklerine tutunmak.

Nisan… Bir yanda kimliğini hanesinde bırakmış pejmurde hatıraları ve kirli tırnaklarıyla, ruhunu zorlayan şehre mutluluk pazarlayan düşler bir yanda kırkyamalı umudunu lime lime olmuş yüreğine bastıran, hayatın dibinden el sallayan yüzler…

Artık duramam, keder erişti.

Aç kapıyı bezirgânbaşı! ellerimde hayırsız bir mevsim, aylardan nisan...



Muhittin ULUPINAR



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dost Ararsan Cebine Bak
Hep Eylül Oluyor Dokununca
Öpsem Akasyalar Açar mı?
Sev Dedi Nefsim...
Heybemde Yoksul Bir Islık...
Haber Edin Kuşlar Çeksin Yasımı
Bağışla Beni Kalbim
Şimdi Dul Bir Kadındır Hayat…
Bize Yakışan Hep Keder, Hep Keder...
Mektup Selam Söyle Benden Sılaya . . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yâre Mektuplar 7
Yâre Mektuplar 1
Yâre Mektuplar 6
Yâre Mektuplar 3
Yâre Mektuplar 2
Yâre Mektuplar 5
Yâre Mektuplar 4

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İltica [Şiir]
Nasıl Bilirsiniz Kalbimi? [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 2 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 6 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 1 [Şiir]
İnfial [Şiir]
Derviş [Şiir]
Bezgin [Şiir]
Ey Şiir Ey Şair Ey Okur... [Eleştiri]
Şiir, Şair, Okur... [Eleştiri]


Muhittin Ulupınar kimdir?

kefil olunca hayat,kalbimi yağmurlara açtım. can verdim ipekten düşler için,gönülden göç ettim;göçmen oldum. ten için,ruh için,gönüllerde rahmet çoğaltmak için çıktım mahzenimden; derviş oldum. gece bir bedevi kızı ;yürek münzevi. aç kapıyı bezirganbaşı! çok uzun yollardan geldim. ben bir garip çerçi. heybemde mutluluk iksiri uykularınıza sığmayacak düşler. var mı bir ömürlük umuda,bir avuç sevincin. yol meçhul, yolcu tedirgin. Kör kuşlar vuruyor pencereme hanem virane . . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.