"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
“Uy beni beni beni de belalım beni Çıkayım dağlara da kurt yesin beni” Biz topraklarından kopmuşlar, göçmen kuşlar, kimsesiz yersiz yurtsuzlar. Gelip geç-se de bütün mevsimler yaşadığımız sadece hazandır. Tüm benliğimize yabancı, hiçbir var-lığa, mekâna ve zamana ilişiksiz ve ilgisiz, bir emanet gibi tedirgin ve iğreti dururuz haya-tın orta yerinde. Kalbimize ihaneti, ruhumuza aldatışı, gözlerimize vefasızlığı yaşatırız, yaşatırız da için için yanarız, ağlarız. Bütün insanların yükü, hayatın kederi gamı, yoksul-ların âhı, çocukların burukluğu omuzlarımızdadır. Ne bu âlemin biçimsiz insanlarıyla halle-şebiliriz ne de bu hayattan bir beklentimiz olur. Derin kederler içinde kendi kendimizi ya-şarız. “Sizde bulunmaz mı bir kurşun kalem Yazam arzuhalim yare gönderem” Hayat anlamsızlaşır çoğu zaman, silinir her şey gözlerimizden, tutunacağımız bütün dallar kırıktır, bir uçurumun kenarında hissederiz ürkek ve acemi bedenimizi. Hiçbir değe-rimiz kalmaz sahipleneceğimiz, sıkı sıkıya bağlanacağımız; ne günaha yaklaşır ayakları-mız ne de sevaba. Yalnızızdır da çoğu zaman, öyle mahzun bitmiş tükenmiş bir haldeyiz-dir ki içimizde fırtınalar kopar, ağaçlar yapraklarını döker, kuşlar, böcekler cümle mahlûk-lar ölür de okunmaz anlaşılmaz halimizden pürmelâlimiz. Biz göçmen kuşlar yersiz yurtsuzlar, tedirginler…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |