..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Aşk ve Romantizm > iLkEsU




22 Mart 2007
Ordaydım  
İlkemr-i Vaki vol2

iLkEsU



:BBJB:
Oturduğum yerdeyim, olmadığım şeyi yapmıyorum.Hiç yapabiliyorum, öğrendim.Hiç yaparak ne kadar yorulduğuma bakıyorum.Pencere açıyorum sıklıkla.Sokakları bina bina tekmelemek için.Binalarca kıyak geçiyorum bıyık altından bir ifadeyle.Ben bu evin bir odasındayım ve odanın kapısına bakınmaktayım, odanın bir kapısı ve kapısında yumruk yumruk yeşil gözlerinin olduğunu anlıyorum hallice; kapıya bakıyorum.Odanın değişik yerlerinde değişik resimler süslü,el yapımı dijital sesler de var bellice.Mikrofonu var karşımda uzayan.Bir yerlerdeyim işte, hayatımın bir bölümünde gidip geliyorum.Geldiğim yerdeyim, hiç yapıp şarkı söyleyen yorgun yerimde.İrice.Anlamadığın vardı senin, soluyorsun hala beni o denli hapsediliyorum taraflarına.Anlamadığın var yinede senin.Taraf tutan ben değilim mesela.Sen en çok seni tutuyorsun aramızda.Bana kalan hiçle ben mikrofonu ve odanın kapısını tutabiliyorum ancak.Dumandan hayalet kapı bir ileri iki geri nefeslerken beni; seni ümit ediyorum bunu sıklıkla yapıyorum bugün, şimdi uyku halindesin eminim.İsminin beşlisinde yani.Sağ ve sol yanlarına değiyordur yatak ritimsiz ve seslice.Gölgeliyorum öyleyse seni, karanlık ve maksatlısın çünkü.Seni düşlerken uyuyan tarafını gölgeliyorum en çok.Uzuyorum sonra,sıkıntıdan, bu odadan, şişenin dibinden, dibini görenden,seni gölgeleyenden, bana değen yerlerinden yatağına uzuyorum.Düşüncepliyim çok; elimi cebime her attığımda, düşün düşün işlenmişim.Tüm şunlara rağmen müstesna aşkının cıvıltılı vızıltılı açık renkli yaz kokulu bahçesinden çiçek açma niyetindeyim.Nasılsın peki bugün?Gururlumusun hala.Ad mısın tamlanabilinen ve hala seni çevreleyen arkadaş fosillerin için terliyor mu gururun ve sen her şeyle beraber bir ad mısın hala.Kaç duvarın kaldı asılmadık ve düşülmedik kaç tavanı kaldı aklının?Kilidi kırık düşler, kapısı yarım sızlar ve takırtısız bir kapı, takıntız bir yapı?Açık kapı arsızı duman duman üfler beni üstüne.Ben de çiçekten sana açmaktan bahsediyorum zavvalıca.Ben sende aşkın taştığı son damlaydım oysa; çarpıp sıçradım. Yorgun düşmeseydim hiç yapıyor olmaktan, sayfanın tam ortasına sıçradığımı da görecektin.Görmedin, anlamadığın var çünkü senin.
Odada gizlenmiş beş kişiyiz, odada sığıntı beş duvar, iliştirilmiş, unutulmuş, rutubetlenmeye bırakılmış beş yeni sayfayız.Rüzgardan sayfalarımız ve kafamız karışmış tel tel.Biz bunlarız.Yemek yemeden ve hiç yaparak bakınan ayrıntılar.
Binanın altında, bir arabanın dışında bir duvar kenarına ilişkilendirildim.Anlamadın oysa sürpriz kıvamında ilişkilendirildim..Ağlamadım; seni üstünde son gördüğüm o kaldırım ağladı.Taksi vardı duran durmayan ve şoförleri taksilerin; bak onlar da ağladı.Durmak üzereyken taksici; güm gök üstüme patladı.İki yanak iki yanağa değdi, kokladık birbirimizi ve adım adım sırtım vardı, arkan vardı ve bir hikayen arkanda bıraktığın.İşte hiç yapıyor olmayı öğrendim bugünlerde.O gün ağlayamadım ama biliyor musun?Beni takside boğma planı yapıyordu tüm İStanbul ama ben hiç yaşlanmadım biliyor musun?Evini, içimde sustuğum gözlerini,kurumuş dudak derini,cebindeki elini,sahne kıyafetlerini,yağmurluğu,kuru havayı arkana iteceğin hikayeye dönüştüğüm taksi yollarına hiç taş dökmedim ben.Taş kesmedim henüz, ruh kestim ama.Aşk kestim,beni kesmedim hala, seni kesmedim.Ümitleniyorum sana, ağlamıyorum henüz.Hiç yapıyor ağlamıyorum.
Yarın ellerini ağlıyorum diyelim ama,ellerini taşlara sürüyorum ve ağlara takıyorum diyebilelim en çok.Ellerinden çekiyorum bebeğim, ellerindi üstümde kalan çünkü ve o ellerden çekiyorum.Ağırlaşıyor beyaz mermerler, beyaz on mermer sana ait olan.Çekiyorum, onlardan.Çok, ağırım.Ağrıma gidiyor adın.Zamanı gördüm, sevişen saatler gördüm, akrebi gördüm, kaldırırdı kancasını ve yelkovanlarca tecavüz edebilme yetisiyle akrep.Dakikalara tik tak tecavüz sonrası sağlı sollu ok atan akrebi gördüm.Atan sen vardın bir de, damarlarımda biriktirdiğim sevişen saatlerde, dakikalarca akrep tadın vardı; sen vardın.
Tırnaklarını yediğin sinirinde, bulaşıcı hastalık mayası var bilmelisin.Yüzünde sivrilen kaştan yapının altında çatırdayan küçük korkak kızın ağlamaklı hali var sonra.Sen o uyku hallerindeyken hiç yapıyor olmakla ilgili bir tarafım var benim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uçaksavar
Zaman Sarmaşığı 1
Yüzündeki Uzak
Hayalet Buseler
Herkesi Gözlerin Sanıyorum
Kum ve Sal
Ev Ödevin Olsaydım
... Şiir Sözlüğü...
Müstakil Solo
Yunus ve Kedi

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düş Erken
İnsan Kaçarken Düşer
Eylülde Gezen Balık
Aşk Ağlar
Gri Değil Beyaz
Lüferin Yaprakları
Güzler
Ankara
İki Harf
Ben İstanbul Olayım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ruhi Bunal'ım [Öykü]
İhtiyar Sakki'nin Tozlanmış Kütüphanesi [Öykü]
Köstekli Saat [Öykü]
Zaman Sarmaşığı 2 [Öykü]
Zaman Sarmaşığı 3 [Öykü]
Ayrılış [Öykü]


iLkEsU kimdir?

ORİJİNDEN NOTLAR

Etkilendiği Yazarlar:
JOHN FANTE, LATIFE TEKIN, J.D. SALINGER, SAMUEL BECKETT,SYLVIA PLATH,NILGUN MARMARA


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © iLkEsU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.