Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman |
|
||||||||||
|
En derimde aşk... Deniz boyu yürüyorum Sulara serperek başımı Güneş ve aşk başımda Deniz boyu yanıyorum... Yalnızlık misali o çığlıkları Elimde yosundan bir kördüğüm seninle bir deniz arası; Kumsal aşık, mArTı aşık,aşkım aşık Güneş; zamanın onikisine düşer, Ben sana düşerim. Adımlarım, gölgeleşen kumlara. Sert batar yüreğime, Esmerleşen belleğimde zamanın onikisine düşerim Sessizlik yok Hiç, olmadı ama ılık eser rüzgar Dalga geliyor, gidiyor dalga Sessizliği dinliyorken Aşkım da soluk alır ve verir soluk Aşka küsen olur Ilık eser dünya Gün dönerken Kumlar batar bileğime; yıldızların geceyi yaktığı kadar yakar içimi Sen aşık, başım aşık, ses aşık. Gülü gül yapan tenidir, aşkı aşk yapan yeridir yanıyor içim, sönüyor içim dalga dalga tüm geçmişliğim Bir ileri iki geri zaman bir ileri iki geri sular ve sularda zaman kumsalı sevgimin ve bitmemişliği yani ve sularımda sızılı martılar iri kanatlarını çırpar; ağlıyor balık yanıyor balık Derimde, en derinde aşk; bitmemişliğinde bir denizin arıyor balık kovalıyor balık gücenmiş yaşamları savunuyor balık ıslanıyor kirpiklerim ıslanıyor balık O sevgim, başını dik bir yokuşa kaldır yağan yağmurlarıdır ben mevsiminin, ılık bir rüzgar sonrası yüzüne vursun yüzüm ve ellerin özlem sızısı, yudumlayarak denizini nereye sakladıysan geçmişimizi kaçıyor balık kovalıyor balık Deniz boyu tütüyorum dümenimde sıradan kırıklar gözlerinin çizgisinden ufuk çizgisine dek başı belli sonu hayal ettiğince mevsimince açan gülleri tanı; ki o şiirler; yapraklarını döker ve yemlerini balıkçılar ki o şiirler sayfalar estiler; kaçıyor balık, gülüyor balık Kamçılıyorken bakışların; güllerinı bahçemin, başımda kızıl bir Güneş, kokulu bir sonbahar başımda; akşamın en akşam saati duruyor , yıldız dönüyor dünya. Evrenin o çiçekleri Suları ve karayelleri Şairi ve seni Dönerken dünya Çeviriyor bizleri; Güneşe doğru çiçek Kumsala doğru kum Kumsala doğru sal Kumsala doğru kumlar Kumsala doğru sallar bizleri dönerken dünya, duran yıldızlar kadar kayar aklım; sana doğru akar sular gecenin dördü sana kayar. Tüm kumları ve kırları yalın ayak yaramazlıları bahçeleri ve yalnızlıktır birikintisi, sevdiğim en açmış çiçeği; seni kokluyorum Geminin suya değdiği yerde kaçıyor balık, dönüyor balık En derimde aşk; deniz boyu büyüyorum görüyorum ve biliyorum pilden saatlerini esip geçecek olan tüm o karayellerini; başkalaşıyor evim duvarlarımı soyuyorum; ılık bir banyo sonrası gördüğüm tüm o hikayeleri deniz boyu soyuyorum; seni seviyorum bekliyorum hayalleri, karayellerini,denizyellerini sesini sonra saklambaç gülüşlü çocukları her biri ılık başımın, ılık yağmurları acıyor balık tadıyor balık arıyor, unutuyorum ağır grisinde görüyor martılar dönüyor martılar; mavisinde kaçan balık, balık kovalayan bense bir ırmak kadar uzun yürüyüşlerde sertleşirken tozdan dünya şiirsel bir devinisi misali öylesi unutuyorum ki terk edildim mi bilmiyorum terk ediyorum ben gemiyi yüzüyor balık soluyor,soruyor balık sırılsıklam bir hecenin sonunda dönüşümde açacak bir gonca gül usulca gittin anlamadım usulca düştün yanımdan bakışlarım usul usul yere değer usulca kayar kalemim yıldızlar kayar içim usulca acır ve açılır perdeleri o evlerin kemiklerin ve kirpiklerin uzarken usulca yaşın usul usul kayar usulca sıyrılır yıldızlar çıplak kalan geceden usulca yanar söner usulca ve usulca terk ettin beni anlamadım akan sular usulca yanar o usluca boyun eğer usulca kaçar öyleyse bir hece daha şiir ve demleniyor bütün kumrallığım deniz boyu sessizliğim hiç olmadı sensizliğime karıştı dalgalarım deniz boyu tufandayım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © iLkEsU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |