Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana |
|
||||||||||
|
Onu dinliyorum. Dudaklarından içeriye girip Damarlardan kalbine ulaşıyorum. Nasıl olur, diyorum Yüzyıllar önce fethedilmiş bu adada Fark etmiyor kimse derinden bu tarihi Gizlenmiş bir acı hazinesi gözleri Her baktığımda tutsağı oluyorum Mıhlanmış benliğim amansız bir ağrı veriyor bana Kurtulamıyorum Soruyorum, Bir insan bir tarihi nasıl tutar gözlerinde? “Ben değil tarih beni tutuyor,” diyor “Elimde değil.” Başımı yere eğiyorum Ona daha fazla bakamıyorum “Üzülme” diyor bana “Sadece kokusu geliyor ölümün. Ölümü yaşamaktan zor değil Sadece hissediyorum yaşananları Bu, görmekten zor değil. Oysa, diyorum İlla savaşın ortasında olmak değildir yaşamak Ta içinde duymaktır çığlık seslerini İlla bedeninde taşımak değildir işkenceyi Ruhunda acısıyla kavrulmaktır düşünüp. Kelimeler dökülürken Gözleri yaşarıyor Yaşları gizlice yüreğine akıyor Bakışları kaçıyor uzaklara. Uzanıp elimle yanağına Yüzünü yüzüme çeviriyorum; Mahcup, gülümsüyor Portakal kokusu geliyor burnuma. İşte, diyorum Sen busun Tarihin yakıcı geçmişiyle yanıp kavrulurken Bir gülüşle baharı getirirsin Ve bir tülle örtersin acıları usulca Her bakanın bu sırrı görmemesi bundan olsa. Gülümse, diyorum Unutma Bu adanın bir baharı var Geçmişi acı olsa da Gözleri ışıyor birden Tabii, diyor yeşeren gülüşüyle Gülücükler yeşerdikçe Portakal kokusu yayılıyor etrafa... Umuduna, ben şahit oluyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Dervişe Güneyyeli Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |