..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Orhan TURAN




4 Şubat 2007
"Aşk, Aşk İster"  
Orhan TURAN
Yaşlı bir çiçek bakıcısıyla "sanal bir ilişki arasındaki fark birbiriyle ne kadar ilişkilidir?


:DBCD:
‘Aşk, aşk ister’
Senaryo: Orhan TURAN

Not: Telif Hakları Kanunu çerçevesinde yazınsal çalışmaların izinsiz kullanımı halinde ve bunun anlaşılmasıyla birlikte, tüm yasal haklar kullanılacaktır.

Tredman

Öykü, iki ayrı kesitte var olan eylemlerin kıyaslanması ile tek bir sonuca götürmeye çalışır. Bir yanda özenle saksıda çiçek büyüterek, çiçeğin sağlıklı büyümesi için üzerine titreyen birinin öyküsü ile diğer taraftan, internette var olan bir yazışmanın, adım adım ciddi bir ilişkiye dönüşme evreleri kıyaslanarak, sonuçta ikisinin bir noktada birleşmesi ile sonuçlanır. Çiçeği büyüten adamın, çiçek üzerindeki ilgisi, sabrı, şefkati ve ilgisi ile internette yazışan genç adamın bekleyişi, ümidi ve amacına ulaşma düşüncesi kesitler halinde sıralı olarak verilir. Çiçekçi, çiçeği satmak için pazara götürdüğünde, genç adam da, internette tanıştığı ve yazışma ile gerçeğe çevirmek üzere olduğu bayanla buluşmaya gider. Çiçekçinin çiçeği pazarda satılır. Genç adam da kızla buluşur. Genç adam, buluştuğu kıza alacağı çiçeği pazardan almıştır. Kızın genç adamdan aldığı çiçek de, baştan beri özenle büyütülen çiçeğin ta kendisidir.







Senaryo

1. Sahne İç Gün
Pencere önü

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı kadrajında, içi toprak dolu bir saksı belirir. Bir süre bekler ve bekledikten sonra, siyah palto giydiği anlaşılan bir el, toprak üzerinde gezmeye başlar. Elin toprakla temasında, ‘Sen iyi ol ki, içinden çıkan da iyi oldun’ ifadesini yansıtmalıdır. Elin hareketi önemlidir ve hangi hareket olduğu unutulmamalıdır. Bu hareket, sağdan sola doğru kavis çizecek şekilde olmalıdır. Ekran kararır. (6 saniye)

2. Sahne İç Gün
Bilgisayar masası

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Ekran beyazlaşarak açılır. Alıcı sadece bir fare’yi ve fare altlığını kadrajlayacak biçimde konumlandırılır. Fare’nin üzerinde bir el vardır. O el hareketi, çiçekteki elde olduğu gibi sağdan sola doğru kavislice dairemsi bir döngü çizer. Harekette şefkat ve hassasiyet vardır. Ekran kararır. (6 saniye)

3. Sahne İç Gün
Pencere önü

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı, pencerenin dışına kurulur. Kadrajda, pencere camı, onun bitişiğindeki saksı ve saksı içinde yeni filizlenmiş olan çiçeğe şefkat ve sevgi ile bakan bir göz belirir. Baş, hafif sağa bükülür ve çiçeğe duygular yansıtılır. Filizlenmiş çiçeğe bakan o bir çift göz belirsizdir (flu) çiçek nettir. Aynı kadrajda, eller, çiçeğin çevresindeki toprağı, aynı duygularla okşamaktadır. Adam paketlenmiş çiçeği alır ve kadrajdan çıkar. Ekran kararır. (5 saniye)

4. Sahne İç Gün
Bilgisayar masası

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı bir klavyeyi kadrajlayacak şekilde konumlandırır. Klavye üzerindeki parmaklar, ‘seni seviyorum’ yazar. Ekran kararır. (5 saniye)



5. Sahne İç Gün
Bilgisayar masası

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı, gencin sadece yüzünü alacak şekilde konumlandırılır. Klavye sesleri bir yandan gelirken, diğer taraftan yüzünde bir ifade ve duruş belirir. Bu ifade ve duruş, çiçeğe bakan ve 3. sahnede belirtilen adamın ifadeleri ve hareketleriyle aynıdır. Ekran kararır. (5 saniye)

6. Sahne İç Gün
Pencere önü

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı, sahne 3’te olduğu gibi konumlandırılır. Çiçek büyümüştür. Adamın yüz ifadesi bu kez, ‘‘Seninle buluşmanın heyecanını yaşıyorum’ ifadesidir. Ekran kararır. (5 saniye)

7. Sahne İç Gün
Bilgisayar masası

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Çocuk telefonla konuşuyordur. Yan profilden görüntü alınır. İfadesi, ‘Seninle az sonra buluşmanın heyecanını yaşıyorum’ ifadesidir. Bir üst sahnedeki, adamın ifadesi ile aynı ifadeye sahiptir. Hareketleri de öyle… Ekran kararır.
(5 saniye)

8. Sahne İç Gün
Pazar

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Çiçekçi pazardadır. Alıcı yan çapraz profilden kemer ile göğüs arasını alacak şekilde kadrajlanır. Kadraj boşluklarından görüntü, ‘bu adam pazarda’ izlenimini uyandıracak detaylar katılır. Yani tezgahlar ve insanlar da bu görüntünün içinde verilir. Ekran kararır. (7 saniye)

9. Sahne İç Gün
Buluşma yeri

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Alıcı, Taş Medrese (Afyonda bir kafe) içine konumlandırılır. Kadrajda, Taş Medrese’nin giriş kapısı vardır. Girşi kapısından, elinde bir paketle genç adam hızlı hızlı gelmektedir. Önce saatine bakar, sonra hızlanır. Ekran kararır.
(5 saniye)


10. Sahne İç Gün
Buluşma yeri

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. Ekranda bir masa vardır. Masanın sol koltuğunda kız oturmaktadır. Sağ taraf boştur. Alıcı yan profilde konumlandırılmıştır. Genç adam, kadraja girer. Kız ayağa kalkar. Sarılırlar. Çocuk ve kız oturur. Ekran kararır. (5 saniye)

11. Sahne İç Gün
Buluşma yeri

Ekran siyahtan beyaza aydınlanır. 10 sahnenin devamıdır. Açı ve kadraj, oturma eylemine göre konumlandırılır. Çocuk bir şeyler anlatır gibi yaptıktan sonra, yanında getirdiği paketten hediye çıkarır ve kıza verir. Verdiği hediye, çiçekçinin özenle baktığı büyüttüğü çiçeğin ta kendisidir. Ekran kararır. (6 saniye)

S O N





SENARYOSU ÇEKİLEN FİLMİ İZLEMEK İÇİN

http://www.youtube.com/watch?v=T7HCfpcfsdk














.Eleştiriler & Yorumlar

:: Aşk Aşk ister hk.
Gönderen: Rana Değirmenci / Kütahya/Türkiye
7 Şubat 2007
çok etkileyici bir tiyatro eseri




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Sakın Yapma"
"Saat 14. 00"
Kırnap
Umut ve Çocuk…

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sesimi Duyan Var mı? (2. Bölüm)
Sesimi Duyan Var mı? (1. Bölüm)
Yusuf Kuyuda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Dua… [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.