Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana |
|
||||||||||
|
Senaryo: Orhan TURAN Tredman Genç adamın boynuna dolanmış olan urgan bir monitöre bağlıdır. Genç adam sevgilisinden ayrılmanın verdiği üzüntü ile intihar etme yolunu seçmiştir. Bunun için de bir inşaatın tepesine çıkmıştır. Ancak tam intihar edeceği sırada kucağında tuttuğu monitör çalışır ve görüntüde ayrıldığı sevgilisini görür. Ekrana gelen sevgilisi ‘Seni seviyorum, yapma’ ifadesini kullanır. Halisinasyon yada hayal olarak gelen bu imgelemenme sonrasında, genç adam intihar etmekten vazgeçerek, ayrıldığı sevgilisinin evine gitmeye karar verir. Umar ki, biten aşkları yeniden başlayacaktır. Elinde monitör, boynunda iple caddede yürüyen genç adam sonunda sevgilisinin kapısına gelir. Çalmadan önce monitörde yine sevgilisinin görüntüsü belirir ve ‘sakın yapma’ anlamında el işareti yapar. Ancak genç adam, ‘hala intihardan vazgeçirmek için mi bu işaret görünüyor’ kuşkusuna düşer ve kapıyı çalar. Kapı açılır. Açılan kapıdan genç adamın sevgilisi çıkar. Genç adam, ‘Merhaba aşkım’ der. Genç adamın yüzünde heyecanlı bir ifade vardır. Ancak, sevgilisinin yüzü ‘şaşkınlık’ ifade eder. Tam bu sırada, genç adamın sevgilisinin arkasında bir adam belirir ve ‘kim gelmiş aşkım’ der. ÇEKİM SENARYOSU 1. Sahne / Gün Bina Genç adam, binanın en üst katındadır. Alıcı sol profilden önce genç adamın başını çeker. Boynundaki ip, baş kısmı kadrajdadır. Yüzü, ‘sevgilimden ayrıldım çok üzgünüm, az sonra intihar edeceğim’ der. (6 saniye) 2. Sahne / Gün Bina Alıcı, eldeki monitördedir. Yan cephe profiline konumlandırılır. Eller dirseğe kadar görüntü alanının içerisindedir. Monitörün ekranı gökyüzüne doğru yarım açıyla bakmaktadır. Görüntü içerisinde, eller, dirsekler ve kucaktaki monitör vardır. (2 saniye) 3. Sahne / Gün Bina Alıcı, yan cephe profilde konumlandırılır. Genç adamın ayaklarından başına kadar kadraj alınır. Görüntüde her şey görünmektedir. Monitör, ip, genç adam... (4 saniye) 4. Sahne / Gün Bina Alıcı sadece monitörü kadrajlamaktadır. Monitör alınırken, siyah ‘iç ekranının’ yanı sıra, dış plastikleri ve genç adamın monitördeki ‘tutan elleri’ de görünmektedir. (Daha sonra yapılacak kurgu ile, bu boş siyah ekrana, genç kızın görüntüsü eklenir. Bu görüntüde kız, ‘seni seviyorum’ demekle birlikte, elleriyle ‘sakın yapma’ anlamında işaret verir. Genç adamın sevilisinin bu görüntüsü, monitörün içine montajlanır.) (4 saniye) 5. Sahne / Gün Bina Alıcı, genç adamı ‘belden yukarı’ kadrajlayacak şekilde konumlandırılır. Alıcı, açısını yüz kadrajına daraltacak çerçevede, genç adamın yüzüne zoom yapar. Bu noktada sadece alnı ve çene altı kadrajlanır. Genç adamın yüz ifadesi ‘tamam vazgeçiyorum’ ifadesini verir. (4 saniye) 6. Sahne / Gün Cadde/ Çekim caddede gerçekleşir. Genç adam elindeki monitör ve boynundaki iple, caddede yürümektedir. Genç adam cadde ortasındadır. İki yönlü yolun tam ortasında. Bu sırada alıcı, kaldırımda, genç adamla aynı hız ve yan profilde ilerlemektedir. Çekim süresince, alıcı ile, genç adam arasına araçlar ve insanlar girmelidir. (8 saniye) 7. Sahne / Gün Apartman girişi Alıcı, bir apartman girişine çapraz kadraj alacak şekilde kurulur. Genç adam elinde monitörle açıya girer. Genç adam apartmandan içeri girer. (2 saniye) 8. Sahne / Gün Daire Alıcı, çocuğun baş seviyesinden, monitörün ekranını ve merdivenleri görecek şekilde konumlandırılır. Tepe çekimidir. Çocuk merdivenleri çıkarken, yukarıdan çekim yapılır. (Kurgu sırasında, burada görünen boş monitör içerisine, genç adamın sevgilisinin ‘sakın yapma’ der gibi olan ‘el işareti görüntüsü’ montajlanır. Çocuk görüntüyü görünce ‘ahaa’ ifadesiyle hareket eder. (4 saniye) 9. Sahne / Gün Daire Alıcı, çocuğun ön cephesine konumlandırılır. Genç adam yürümeye devam ediyordur. Elindeki monitör de görüntü çerçevesi içinde kalır. Genç adamın yüz ifadesi , ‘bu kız beni seviyor geri dönmemi istiyor’ düşüncesine kapılır. (3 saniye) 10. Sahne / Gün Daire Alıcı, dairenin dış kapısının karşısına, ön cepheden alacak şekilde konumlandırılır. Bu kadrajda genç adam kapıya vurur. ‘Tak tak tak’… Elleri görünmektedir. Kapı açılır. Genç adamın sevgilisi görünür. Yüzü ‘nerden çıktın der gibidir’ Bornoz giymiştir. (8 saniye) 11. Sahne / Gün Daire Alıcı, bu kez genç adamın sevgilisinin durduğu noktadan genç adama bakmaktadır. Genç adamın yüzünde ise heyecan ve ‘kavuşmanın verdiği mutluluk’ vardır. Gülen yüz bir anda asılır. Bu sırada, monitör de kadrajdadır. (4 saniye) 12. Sahne / Gün Daire Alıcı, genç adamın olduğu noktadan, sevgilisinin olduğu yere bakmaktadır. Kadrajda sevgilisi vardır. Ancak , genç adamın yüzünün asılmasına neden olan içerdeki ‘yabancı adam da’ kızın yanına gelmeye devam etmektedir. Adam gelir ve ellerini kızın omzuna atarak, ‘aşkım kim gelmiş’ der. (5 saniye) 13. Sahne / Gün Daire Alıcı, genç adamın sevgilisinin bulunduğu noktadan, genç adamın, göğüs seviyesinden aşağıyı kadrajlamaktadır. Zemin de bu kadrajın içindedir. Monitörün yere düşer. Ekran kararır. (ağır çekimle verilir) (6 saniye) S O N NOT: Bu notu İzmir'den eleştrisini paylaşan Çağdaş için düşüyorum. Çağdaş; öncelikle böylesi güzel ve usturuplu eleştrin için teşekkür ediyorum. Bu senaryoyu çekmek nasip olmuştu. Bir de izledikten sonra düşünceni almak isterim. Senaryosu çekilen film için lütfen bu linki tıklayınız. http://www.youtube.com/watch?v=bLljiMna7x0
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |