..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gözde Burcu Çan




1 Şubat 2007
Acı ve Zevk  
Gözde Burcu Çan
Hayat hem acı hem de zevkli. Doğmak acı, yaşamak acı, ölmek acı (kim bilir belki de zevkli)…


:BBGH:
Ruhsal tahribatlar, belirsizlikler, bekleyişler, erişememek, tam olacak derken yarıda kesmek. Keşfedilmemiş hayal gücünün eseri bütün bunlar. Belki de henüz keşfetmemenin tatlı dürtüsü ile acının üstüne gitmeyi öğreniyorsun. Boşluğun içindeki ısrarlı arayışlarının sonuçlarını alacaksın.

Sonunu bilmediğin bu dolambaçlı yolda olduğunun bilincinde, zevkin acının tohumlarıyla beslendiğini görerek yönünü çizmeye başladın. Gittiği yere kadar gitmek hayatın ta kendisi değil midir zaten? Bu yolda dilinin ucuyla değdiğin anlık tatların verdiği haz ile hayata ne ölçüde bağlanırsan kardır senin için.

Tabi ki de tercihin kalıcı zevkler uğruna acıya katlanabilmek olacaktır. Zevke varmak için ödenecek bir bedel varsa bu, acıdan başkası olamaz. Akametin ağırlığının altında ezilen bedenindeki acıya karşılık ruhunu şeytana satmaktır belki de çaren. Zevke giden her yolun mübah olmasının algılanmasından öte bir meşruluktur bu. Bu leziz, kışkırtıcı, hayatın sakıncalarından doğan acının zevke nail olması kadar alelade bir durum yoktur.

Sırdaş yalanların ruhsuz ruhlarındaki bambaşka dünyasında farklı tat, farklı heyecan arayışlarında gizlidir acı ve zevk. Kah gerçek yaşamda kah düşlerde saklıdır. Olağan bir sırayı (istek, arayış, buluş, acı, zevk) takip ederek avucunun içine alıverir seni. Kurtulmak için yeltenirsin ama faydasız debelenmeler dışında bir şey göremezsin. Sonra bu çektiğin acının da zevke ulaşmak için var olması gerektiğini kavrar, tadını almaya bakarsın. İşte o an idrak ederek öğrendiğin hayat işleyiş biçimi ile anahtarı bulur ve kapıyı açarsın.

Nihayet içerdesin. Aynı anda hem tarifsiz bir acıda hem de zevkin doruğundasın.

Birbirinden ayrılamaz bu ikili, iç içe geçmiş tavrıyla kabullendirir artık sana kendini.

Ölümsüzlüğün iksirini tatmışcasına vazgeçilemez bir etki yaratırlar. Kahrolası yaşamın salt bahtiyarlığını yakalatır bu zıt çift. Acı çekmeden zevke varmak imkansız gibi. Zevk gibi yaşamı yaşanır kılan bir çok şey saf acının ortasından geçer, ondan doğar. Tutkuya giden yol sırayla acı ve zevke uğrar. Hayat hem acı hem de zevkli. Doğmak acı, yaşamak acı, ölmek acı (kim bilir belki de zevkli)…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duvarları Yıkmak
Yitik Çırpınışlar
Mucize Arzusu
Çıkmaz
Hayal Olan Hayal

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Dtcf'li Olmak
Arayış
Yazmak
Yüzleşmenin Azizliği
'Ben'li Geniş Zaman


Gözde Burcu Çan kimdir?

Kızlarla ilgili ön yargılara tepki olarak doğdum.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gözde Burcu Çan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.