..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Gözde Burcu Çan




28 Kasım 2006
'Ben'li Geniş Zaman  
Gözde Burcu Çan
Kendimi itiraf ediyorum...


:BAGC:
Ben, insan doğasının raconlarına uygun yaşamına devam eden biriyim. Kimi zaman buna intizar eder kimi zaman bununla övünürüm. Ne ilgili karşı çıkmaları duyar ne de onlara cevap veririm. Beni ben olarak kabul etmeyene tahammül edemeyen biriyim ben.

Ben, serinkanlı biriyim. İçimde fırtınalar kopar ve hiç çaktırmam. İstisnalar dışında, içimden geldiği gibi davranırım. Yapmak istediğimi yapar ve başarıya ulaşırım. Kaidelerden uzak ama kararlı ve tutumlu biriyim ben.

Ben, asabi ve sakin biriyim. Kızdırılmadıkça dünyanın gidişatına dair bile sesim pek çıkmaz. Lakin yaraya çomak sokarcasına gelen oklara karşı bir canavara dönüşebilirim. Ya çok konuşur ya da susarım. Bünyemde zıtlıkları barındıran biriyim ben.

Ben, dürüst ve sadık biriyim. Ağzımdan çıkanlar, hareketlerim can acıtıcı bile olsa gerçeklerdir. Bende ne görmek istiyorsanız siz olarak, ona hep sadakatli kalırım. Ta ki bana reva görülmeyenle karşılaşana dek. Gerektiğinde ceza verebilen biriyim ben.

Ben, hiç şüphesiz hem güvenilir hem de kendine güvenen biriyim. İtimatınızı yıkacak herhangi bir durumda dükkanı kapatır giderim. Öbür boyu garantili bir güven sunarım size. Maalesef kah kendime kah çiğ süt emmiş insanoğluna olan fazla inancım yüzünden, incinmiş bir ruhum vardır benim. Yaralı biriyim ben.

Ben, durduğu yerde duramayan biriyim. Her konuya parmak izimi bırakasım vardır. Sürekli bir şeyler yaratmak, ihtisasımı sergilemek büyük ölçüde haz verir bana. Yaratıcı zekaya sahip biriyim ben.

Ben, entelektüelden bozma biriyim. Kitaplara, yazılı basına gömülür, yazılarla yaşarım ben. Kitapların sayfaları arasında ve yanımdan ayırmadığım bilgisayarımın karşısında yaşamaya gönüllü biriyim ben.

Ben, sempatik, sevimli biriyim. Samimiyeti savunan, bununla yaşamanın güzelliğini farkına vardıran, kendiyle barışık biriyim ben.

Ben, anlayışlı biriyim. Herhangi bir pürüzde mutlak önce açıklamayı dinler sonra hüküm vermeye çabalarım. Önyargıdan uzak durmaya çalışan biriyim ben.

Ben, her şeye çabuk kapılan biriyim. Her açık gördüğüm kapıdan içeri dalarım, aradığımı bulamazsam, kapıyı kapatır çeker giderim. Kendimi zannettiğim bir şeyler içinde kaybederim sonrasında geriye döner bakar, gelirim kendime. Kolay dağılan ama ivedikle kendini toplayan biriyim ben.


Ben, karman çorban biriyim. Kimi zaman karmakarışık bir labirentin içinden çıkmayı başarabilirken kimi zaman kendi ruh çöplüğümde kaybolurum. Bazen aşikar olurken bazen arapsaçı kılığına girerim. Zaman zaman çözülmesi zor bir bulmaca olabilen biriyim ben.

‘Biri’ olmaya çalışan biriyim ben…

Eksiğim veya yanlışım olduğunu düşünen varsa parmak kaldırsın.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ..
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
8 Şubat 2007
Merhaba Sevgili Gözde Burcu Çan; Yazınızdaki fazla "ben" ler dikkatimi çekti.Daha az kullanılabilirdi.Örneğin;" Ben, karman çorban biriyim." cümlesindeki (ben) gereksiz.Son kelimedeki iyelik eki, zaten ben'in yerini tutuyor.Ancak, genelinde düzgün bir yazı.Başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.Sevgiyle kalın.Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Dtcf'li Olmak
Duvarları Yıkmak
Arayış
Yitik Çırpınışlar
Acı ve Zevk
Yazmak
Mucize Arzusu
Çıkmaz
Yüzleşmenin Azizliği
Hayal Olan Hayal


Gözde Burcu Çan kimdir?

Kızlarla ilgili ön yargılara tepki olarak doğdum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gözde Burcu Çan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.