Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
Artık zamanı geldi esas seni keşfetmenin. Ruhunu okşayan o optimist varlığı bulup analiz etmenin zamanı geldi. Bunu yapmayı kabullenmek, gerçeklerle yüzleşmeye hazır olduğunu gösterir. Sonunda ne olacağını düşünmeden, cesur bir tavırla ‘hazırım’ demek. Gökyüzünden ilham alarak seni yöneten o varlık bakalım nasıl hitap edecek benliğine? Neler söyleyecek? Şu noktadan itibaren şüphesiz merak duygusu sarıyor beynini. Sabırsızlık meşgul ediyor tüm meşrebini. Peki ya sonrası? Tüm hakikatler karşında dururken, ne yapacaksan? Umutlarını oluşturan o değerlerin biranda yok olmuşluğunun karşında olmak, yılların sergilediği o oyunun içinde bulmak kendini, rahatlatacak mı seni? Umutlarının ayaklarına bir köpek dolanırken, köşeye sıkışmış vaziyetini göreceksin aynada. Ne kadar da aciz ve cibiliyetsiz göründüğüne bir baksana. Hakikatlerin böylesine üzgü dolu olacağını hiç tahmin etmemiştin öyle değil mi? O lanet olası varlık sana kendini optimist göstermişti çünkü. Sen de en iyimser ifadeni takınarak beklemeye başlamıştın. Aslında öyle bir varlık hiç olmadı. Fakat söyler misin bana, şu dünyada hangi varlık kendini olduğu gibi gösteriyor? Hayat bir maskeli balo. Balo bitiyor ve biz özü görüyoruz. Sonrası malum. Uğradığımız tüm bozgunlar, hayal kırıklıklarına isyan edişimiz bu yüzden değil mi? Ve sonunda hayata inatla tutunma çabalarımız. İşte o vakit demiyor muyduk, gerçekler acıdır diye. Hatırla, gör, bil. Ve bir daha hakikatleri aramaya ve öğrenmeye çalışma. Bu istemsiz sanrıların karanlığında kaybolmak mı istiyorsun? Boş ver, unut gitsin her şeyi…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gözde Burcu Çan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |