..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Aliye İnci Çiçekoğlu




1 Aralık 2006
Küçüktük  
Aliye İnci Çiçekoğlu
Meğer düzeltilmesi mümkün olmayan hatalar, dönülmesi mümkün olmayan kucaklar varmış… Meğer küçüklüğümüzdeki o üzerimize titremeler hep büyüdükçe ödeyeceklerimizin denkleştirme anlarıymış. Meğer ne kadar çocuk kalırsan kal hiçbir zaman küçülüp babanın kollarına bir daha sığamazmışsın.


:BCCG:
Neden hep küçük kalmayı öğütlediklerini sanırım henüz anlıyorum. Delikanlı yaşlılardan olmayı, içinde bir çocuk ve o çocukla paylaşacağın oyunlarının olmasını… Meğer insan bir küçükken gerçekten sevebilir ve sevilebilirmiş. Meğer seni sevmeyip severmiş gibi yapanların seni gerçekten sevdiğini sanmak sadece küçükken mutluluk verirmiş. Bir o zaman her şey daha basitmiş. Korunmak için uykusuzluklara, gözyaşlarına, ayrılıklara gerek yokmuş. Bir anne ve babaya sahip olmak, bir meleğe inanmak yeterliymiş. Hiç kimsenin seni kırmaya kıyamadığı veya üzmeye değer görmediği tek zaman o zamanmış, kanunların bile koruduğu tek şey küçüklüğümüzmüş ve farkında bile değilmişiz.

Büyüdükçe yalnızlaşmışız. Önce bağımsızlık için direten bizmişiz, bir sürü insanı dost bilmeyi maharetten saymışız. Dost denilenlerin bir çoğu yavaş yavaş acıtarak çekip gittiğinde dost kelimesinin ne kadar değerli olduğunu anca anlayabilmişiz ve anladığımızda o kelime anca bir ürperti kadar önem vaad eder olmuş. Sonra anne ve babalarımız yorulmuş artık bizleri korumaktan. Daha ergin ve birey olmanın tadını tam alamamış, tüm sorumluluklarımızın maliki olmayı büyümekten sayarken çekilip gidivermişler. Elimizde şahsımıza ait bir vergi numarası ailemizden ayrı kalakalmışız. Birilerinin meslektaşı olabilmenin ne kadar büyük bir hülya olduğunu düşlerken mezuniyet kapıya yaklaştıkça korkar olmuşuz. Evden biraz daha uzakta… Karanlıktan korkarken artık koridordaki gece lambasının yerinde olmaması gibi önümüzü göremez olmuşuz. Birden bire tüm öcüler, canavarlar ve periler hepsi birden canlanıvermiş, fısıltılarını baş ucumuzda duyar olmuşuz. Her insanın içinden bir öcünün hortlayacağından korkar olmuşuz ve hiç yanılmamışız. Sırların paylaşılamayacak olduğunu anlamak için çok duvara kafa vurmuşuz, çok dudakta uçuk çıkarmışız. En kötüsü sevmenin bir sınırı olması gerektiğini anlamışız. Meğer hepsi yerlerini saklı tutarmış; onlar çekip gittiklerinde ne kadar başkalarını sevmek isteseniz de onların bıraktıkları tereddütler kimseyi içeri sokmazmış. Sınavların ve derslerin hayati anlamları olmaya başlamış, geceler boyu kabuslarla terlermişiz... O karanlık geceye bakan tek bir çift göz varmış sanki, o gözler de bir bizmişiz. Ne öcüleri kovacak birisi yanımızdaymış ne de bizim kovacak gücümüz varmış.

Aşık olmak git gide ciddi bir iş olup çıkıvermiş. Boyumuz uzadıkça ve genişledikçe omuzlarımız her vasıfta bizden beklenen sorumluluk artmış. Tam bağımsızlık istemekten çekinir olmuşuz. Kimi zaman depreşse de deli kanımız, o da daha bir yavaş akar olmuş. Büyüdükçe birlikte büyüdüklerimizden farklılaşmışız, onların miras bıraktığı izleri, onlara olan benzerliklerimizi silmeye kalkışmışız. Bir yerlerde bir ufak çiziğin sızladığını hep duymuşuz ama tanımlanmak için yalnız kendimize sahip olmamız yettiğinden dönüp arkaya bakmamışız. Kendimizi korumayı da öğrenmeye başlamışız zamanla… Kendimizden önce kanatlarımız altına girecekleri koruyabilmek için hazırlanmaya başlamışız. Ayakta kalabilmenin yolunu hep bulmuşuz ama ne biz ne dünya eskisi gibi olmuş bir daha. Küçüklüğün küçücük kalbindeki sevgilerin mutluluğunu anımsamamak için küçüklüğümüzü sevmemeyi kendimize öğretmişiz.

Meğer düzeltilmesi mümkün olmayan hatalar, dönülmesi mümkün olmayan kucaklar varmış… Meğer küçüklüğümüzdeki o üzerimize titremeler hep büyüdükçe ödeyeceklerimizin denkleştirme anlarıymış. Meğer ne kadar çocuk kalırsan kal hiçbir zaman küçülüp babanın kollarına bir daha sığamazmışsın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Göklerde İşlenen Suç
Oyun
Kahraman
Kahverengi Dikdörtgenim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıldızın Hikayesi
"Sen"in Sözlük Anlamı
Soyut Tablonun Renkleri
Ayçiçek Tarlası
Yollar Büyüdü
Fotoğraftaki Mutluluk
Yoldaşım Ol Gökyüzü
Soğuk Rüzgar
Güle Güle Anneanne
Sonsuzluk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennetin Ötesinde [Şiir]
Bir Rüya Ömür Boyu Sürer mi? [Öykü]
Ben Bir Pinokyoyum [Öykü]
Söz Etmeye Kıyamıyorum [Öykü]
Nerde Kaybolmuşum [Öykü]
Düştü Bir Yaprak [Eleştiri]
Yazık Çocuklara! [İnceleme]


Aliye İnci Çiçekoğlu kimdir?

tek bir tarif vermek mümkün mü?

Etkilendiği Yazarlar:
Balzac Paulo Coelho


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aliye İnci Çiçekoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.