Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine... |
|
||||||||||
|
Gözlerimi açmış olmalıyım ki, buğulu da olsa bir şeyler görmeye başladım. Yavaş yavaş düşünmeye çabaladım. On beş dakika kadar daha ayakta durdum. Yapmamalıydım, dönmemeliydim yüzümü, bakmamalıydım gözlerine. Birden yanı başımdaki kırmızı sandalye dikkatimi çekti. Çalışma masasından yarım metre kadar açıkta duruyordu. Dizlerimin bağı çözülüverdi birden, kendimi bıraktım üzerine. Ağırlığıma zar zor dayanan sandalye büyük bir gıcırtıyla esnedi. İstemsizce bacak bacak üzerine attım. O kadar gergindim ki, sağ bacağım diğer bacağımın üzerinden Fatih'in gemileri gibi yavaş yavaş kaymaya başladı. Ani bir hareketle paçamdan yakaladım. Sağ dirseğimi kırmızı sandalyenin kolçağına dayayıp, yumruğumu sıktım. Çenemi yumruğuma dayayıp, uzun bir süre düşüncelere daldım. Karşımda birşeyler söylüyordu belli belirsiz. Bedenim buradaydı, ama ben burada mıydım ? Anılara dalmak istemiştim, ama ne kötü, ne de iyi bir anımız aklıma gelmiyordu. Çenemi sıkıp duruyordum. Dudaklarımın sert bir ifade aldığını hissedebiliyordum. Kaşlarım çatıktı. Sinirliydim, takdir bekleyen bir öğrencinin karnesinde bir dersten kalmışlığı gibi. Koridorlar boşalmış, hesap soracak kimse kalmamıştı kendisinden başka. “Neden?!” diye haykırıyordum, bu bir koğuşun çeyreği kadar odanın boşluğuna sessizce. Sol elimin parmakları arasından paçamı bıraktım yavaşça, kaydı ve yere düştü sağ bacağım. Ardından boştaki elimle alnımı ovuşturmaya başladım, çok geçmeden diğer elim de katıldı düşüncelerimle parmaklarımın, saçlarımın arasındaki saklambaç oyununa. Parmaklarım arıyor, düşüncelerim kaçıyordu. Tam bu sırada birden ayağa kalktım, önce ayak ucuna gittim, tek kişilik somyanın ardından sağına geçtim, elektrikli radyatöre yaklaştım, buz tutan ayak parmaklarımı iyice yaklaştırdım. Tam o sırada bir an boş bulundum ve hıçkırıklar akmaya başladı gözlerimden, yanaklarımı takip edip, odayı hiç boşalmayacakmış gibi doldurdu. Kendime hakim olamıyordum artık. Göz yaşlarım da beni arkamdan vurdular, toplu bir isyan girişimi ayaklanmaya dönmüştü. Uzandığı yerden doğrulmuş olacak ki, elinin bildik sıcaklığını omzumda hissettim. Ardından ensemde ve saçlarımın arasında.. Aniden büyük bir güçle sarıldı bana. Uçurumun kenarında duran beni tutmaya çalışıyordu, yukarı çekmek için bütün gücünü kullandı. Aşağı baktığımda uçurumu görüyordum. Bir zamanlar yemyeşil olan bir dağın griye dönen uçurumundan aşağıda hiç bir şey gözükmüyordu. Sis vardı. Birden son bir hareketle ona sarıldım ben de. Dakikalarca ağladık, sustuk, tekrar ağladık. Karanlıkta gözyaşlarıyla soruyordu: - Yine mi terk ediyorsun beni? - Evet, üzgünüm. Benim evim burası. Gururu incinmişti, - Yine geleceksin bana! Ben umursamazca elbiselerimi çıkartmaya başladığımda, anaç tavrına geri dönerek; - İyi düşün, dedi bana. - Düşünerek geldim hep senin yanına, bırak, bu sefer de düşünmek istemiyorum, dedim. - Pekiyi, o halde ben gidiyorum, bir daha gelmek istersen yerimi biliyorsun. - Biliyorum, dedim. Gün doğuyordu yavaş yavaş. Sabah uyandığımızda, yatak odasının penceresinde kurumuş bir gonca vardı. - Bu kimin diye? sordu bana. - Benim, ben almıştım onu bu odadan son gittiğimde, evimi ararken.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tuğushan Özdener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |