..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > ERDEN ERKİN




21 Şubat 2006
Tuhaf Bir Raslantı  
ERDEN ERKİN
Sanırım dört ay kadar sonraydı, bir gün büromda gazetelere göz gezdiriyordum. Uludağda önüme çıkan o kadının gazetede resmini gördüm. ERDEN ERKİN


:CFIBF:
TUHAF BİR RASLANTI


İki yıl önce, sıcak bir yaz sabahıydı. Uludağ'daydım. Bir işgörüşmesi için Grand Yazıcı Otele gelmiştim.

Kahvaltı yapmadan erkenden otelden çıktım. Arabama atladığım gibi Bursa'ya doğru yöneldim. Güzel bir yoldu, ancak çok virajlı olduğundan çok dikkatli kullanmak gerekiyordu arabayı.

Milli Park dışına çıktım, Kirazlıyayla'yı geçtim, camı biraz araladım. Çamın reçine kokusu sarhoş ediyordu beni. Bu kokuyla yaşamış, bu kokuyla büyümüştüm. Reçine kokusu benim vazgeçilmezimdi. Çeşitli çam ağaçları, kestaneler, kiraz ağaçları, ıhlamurlar,kayın , meşe, çınar ağaçları, bodur fundalıklar, makiler, dut ağaçları, yabani meyve ağaçları, gürgenler, armutlar, kırçiçekleri, çilekler, kekikler, naneler, fesleğenler, yer yer laleler, papatyalar, ebegümeçleri, kayaların arasından fırlayan doğa harikası çamlar, yabani otlar, köylülerin diktiği ve doyumsuz bir tad veren sırık fasulye, çiçek balı kovanları, altın sarısı patatesler, hormonsuz domates, patlıcan başta olmak üzere diğer sebzeler, ismi saymakla bitmeyen meyveler,örneğin ahududu, bu yöreye özgü nefis tatlı soğan birer doğa harikasıydı. Her yerde satılan şişe suları ile bu sebze ve meyveler sulanıyordu, tadına doyum olmuyordu. Burada yetişen sütkuzusunun eti de harikaydı, özellikle pirzolası her köşede açılmış kendin pişir, kendin ye türü et mangal lokantalarında kesiliyor, satılıyordu. Buradan geçmeyen ünlü insan yoktu. Mesleğinin zirvesinde olan her ünlünün yolu mutlaka Uludağdan geçer. Bursa'ya 32 kilometre uzaklıkta ve denizden 2165 metre yükseklikteki bu doğa harikası ülkemizin vazgeçilmeziydi. Kışın rengarek bir kasaba büyüklüğünde oluyordu. Telesiyejler, jetskilerle, rengarenk kayak giysileri giymiş ünlüleriyle bir turizm cennetiydi burası. Dağbaşı olmasına karşın yok yoktu. Fiyatlar çok yüksekti. Zaten rezervasyon yaptırmadan yer bulmanız imkansızdı.


Bunları düşünürken ve virajları dikkatle alırken çam ormanın arasından bir karaltı haykırarak kendisini arabamın önüne attı. Atmasıyla ani bir refleksle direksiyonu sağa kırıp sert bir fren yapmam ve arabanın yokuş yukarı ters dönmesi bir oldu. Bu hareket beni mutlak bir ölümden, uçurumdan aşağı yuvarlanmamdan kurtarmıştı. Çok güzel araba kullanırdım, bununla hep övünürdüm, ancak böylesi ilk kez başıma geliyordu. Direksiyona kapaklanıp kaldım. Çok korkmuştum. Dikiz aynasından yüzümün bembeyaz olduğunu gördüm. Direksiyona yapıştım, ellerim titriyordu. Ölümün soğuk nefesini yüzümde hissetmiştim. Ne yapacağımı bilmez bir haldeydim. Allah'tan yol bomboştu. Saate baktım, altıyı çeyrek geçiyordu.

Arabamın önünde genç bir kadın belirdi:" Affedersin," dedi," ben sebep oldum. Az daha ölümünüze sebep olacaktım. Ne olur kapıyı aç bineyim, benim peşimdeler, beni öldürmek istiyorlar, saatlerdir ormanda oradan oraya can havliyle, yakalanma korkusuyla koşup duruyorum. Arabanı görünce kendimi can havliyle arabanın önüne attım. Ne olur beni arabana al, yoksa öldürecekler!" O kadar korkmuştum ki, konuşamıyordum. Elimle binmesini işaret ettim, Kapıyı açtım, yanıma oturdu. Arabayı çalıştırdım, büyük bir zorlukla yokuş aşağı döndürdüm arabayı. Ellerimin titremesi geçmemişti. Ağır ağır ilerledim ve kadına ," Kimler seni öldürmek istiyor? Ne yaptın da seni öldürmek istiyorlar?" diye sordum.

" Ben İstanbul'da oturuyorum. Çok uzun hikaye. Evlenip boşandım. Kocam beni başkalarına pazarlıyordu. Bir kızım var üç yaşında, şimdi annemle İstanbul'da. İstanbul mafyası beni zorla getirip bu orman içerisindeki fuhuş yaptıran lokantalara sattılar. Beş aydır buradaydım. Bu gece müşteri çok sarhoştu, kapıyı açmamla ormana doğru fırlamam ve sabaha kadar oradan oraya koşmam bir oldu. Ne olur beni kurtar!"
" Peki ama nasıl, seni nereye götüreyim?"
" Beni otobüs terminaline götürürsen ve İstanbul otobüsüne biletimi alır bindirirsen ömür boyu dua ederim sana! Ne olur beni kurtar!"
"Peki," dedim,"tamam."

Arabayı hızla Bursa'ya doğru sürdüm. Alacahırka mezarlığına nasıl geldiğimi, oradan kestirme sokaklardan nasıl terminale geldiğimi doğrusu ben de bilmiyorum. Bütün bildiğim, çok korktuğum ve büyük bir şok yaşadığımdı. Bir de bu söz konusu mafya benim plakamı da almışsa beni yaşatmazlardı. Ömrümde böyle pis işlere bulaşmamıştım.

Ara sokaklardan, tali yollardan terminale girdim. İlk kalkan otobüs beş dakika sonraydı. Hemen biletini aldım. Cüzdanımdan bir miktar para çıkarıp kadına uzattım. Almasıyla bana sarılıp ağlaması bir oldu. İçim burkuldu, bir fahişe bile olsa, o da insandı, onun da bir çocuğu, bir yaşamı vardı.

Otobüse bindirdim, otobüs hareket edene kadar bekledim. Otobüs gidince arabama binip büroma doğru yola çıktum.


Sanırım dört ay kadar sonraydı, bir gün büromda gazetelere göz gezdiriyordum. Uludağda önüme çıkan o kadının gazetede resmini gördüm. Kadının Beyoğlu'nun arka sokaklarında cesedinin polis tarafından bulunduğunu, kollarında şırınga izlerinin olduğunu, muhtemelen yüksek dozda eroin alarak komaya girdiğini, sokakta öldüğünü gazetelerde okudum.


ERDEN ERKİN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Unutulmayan Hatıralar

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mazi İçimde Yaradır
Gidenin Ardından...
Bir Gidiş Gittin Ki…
Bayramın İlk Günü...
Samanyolu
Gonca Gül
Bu Gece Yılbaşı
Bir Anı
Mankenler Dünyası
Aşkın Hüzünlü Yüzü...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seninle Aşkımız [Şiir]
Karanlığın Gözleri [Şiir]
Son Bölüm [Şiir]
İçimdeki Fırtına [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Sen de Gittin Oldun El [Şiir]
Mutluluk Masalları... [Şiir]
Armağan [Şiir]
Sabah Saat Beşti [Şiir]
Doğanın Değişen Dokusu [Şiir]


ERDEN ERKİN kimdir?

Bilmiyorum şimdi kiminlesin, nerde? Eğer düşmeseydim ayrılıklarla derde, seninle çok mutlu olurdum, olur olmaz her yerde. . . Ne olur gitme, kal! Bitmesin bu masal. . . ERDEN ERKİN Uluslararası Turizmci

Etkilendiği Yazarlar:
Aşk, martı kanadının denize değdiği andır; yitirilen, kumsalda beklemekle geçirilen zamandır. ERDEN ERKİN


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.