..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Barışı bulacağız. Melekleri duyacağız, göğün elmaslarla parladığını göreceğiz. -Çehov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > jade




30 Ocak 2006
Yalnızlıksa Bunun Adı  
jade
içsel bir sorgulama.. tekliğe ve değen dünyaya


:BJDH:


Yalnızlıksa bunun adı o halde şarkılar yanlış öğretmiş bizlere.Hani yalnızlık ömür boyu demişlerdi ya eskiden üç kafadar müzisyen. Ne çok sevdiysem de bu şarkıyı, içimden bir ses doğru olmaması için dua eder gizliden.Daha yolun başındayız dediğimiz zamanlarda sanki sonsuza dek kalınan bir yalnızlık cezasıydı çekmemiz gereken. Aradan zaman geçti yaşanılan her yeni yıl bize yalnızlığın kendi tercihimiz olduğunu öğretti.Hatalarımızın bedeli oldu hep. Biraz şans, biraz tercih, biraz da kaybetmeyeceğimize dair ukalaca güvenimiz kendimize.
Yine böyle bir yaş dönümünün ardından hala cezaya kalmamışım diyebilmek önemli sanırım.Kendi dünyamızdaki dostlarımızla hatırlanmak yeterli şimdilik.Bugün sen geçtin aklımdan diyen birilerinin varlığı kafi.
Zaten bu doğum günlerinin,düğünlerin bayramların en büyük katkısı bu olsa gerek. Vesile olması başka sevgilere de ihtiyaç duyduğumuzu,aslında kalabalıklaştıkça çoğaldığımızı görmemize.
Düşünüyorum da kendimizi cezaya bırakan da bizleriz. Birlikte olduğumuz zamanların değerini bilmeden, ömür boyu kalacaklarmış gibi hoyratça tüketiyoruz sevgileri.
Her geçen yaş dönümünde aranma oranınız da buna işaret eder, bayramların yeni modası sms mesajları da. Hazır yeri gelmişken çok elzem olanların dışında özel günlerin kendince dizilmiş şiir kümeleri ve birkaç klişe sözün sığdığı mesajlarla hatırlanmasına çok bozuluyorum.
Birkaç yıldır telefon mesajı kavramına alışmaya çalışırken şimdi de internet üzerinden kutlamalar moda haline geldi. Amaç ben hatırlıyorum diyebilmek biliyorum. Ekonomik zorluklar da gündemde.Hele bayramlarda bizim gibi bol akrabalı toplumlar için durum çok zor.Hepsini arayamayacağımıza göre en iyisi iki kontörlük duygulanmalara sığınırız diyoruz.Haklısınız elbette.Ancak derim ki en azından kendi kelimelerimiz olsun içinde,bizden bir küçük temas geçsin karşı tarafa. Ezbere yazılmış hazır sözler değil.
Sevdiğimiz insanların gözlerine bakacağımız yüz yüze görüşmelerin sıcaklığı kalmayacak sanki hayatımızda. Geçen zamanla birlikte insanlar arasındaki mesafeler de artıyor.Bırakın problemlerimizi konuşmayı,birbirimizin yüzünü bile az göreceğiz.
Teknolojinin ödenecek ağır bedeli de bu olacak bize.
Yalnızlık.
Aynı şehirdeyken bile mesajla kutladığınız insanlar yarın size de üç satırlık e-maillerle saygı ve sevgilerini iletecekler.Sonrasında kamera ile internet üzerinden son hallerimizi göreceğiz birbirimizin. Saçın mı uzamış, kilo mu almışsın diyeceğiz rengarenk harflerle.Araya gülen resimler serpiştireceğiz kendi gülüşümüzün yerine.
Belki de kendi doğum günümüzde , bilgisayarın başında internet üzerinden yayın yapacağız dostlarımızla.Zaten elinizde bir dilimlik bir pasta olacak. Bir de okumadan geçebileceğiniz bir dolu e-mail ve mesaj. Aynı soğukluğun, ezberlenmiş kelimelerinin arasına dizildiği.Asla size bir gülümseyişin, komik bile olsa üflerken tutacağınız dileklere atlayan dostların varlığını yaşatamayacak olan.
O nedenle şimdiden gelecek günlerin yatırımını yapmalıyız. Tercihlerimizi ona göre yapmalı, kısa bile olsa bir ses duymaya üşenmemeliyiz.Ya da benim gibi yapın sizi mesajla kutlayan herkesi, sesini özlediklerinizi siz arayın çekinmeden. En azından kulağınızda bir anı olarak kalacaktır sıcaklığı.Konuşmamaktan tembelleşen sevgileri ısıtırsınız belki. Yoksa yıllar sonra tek bir dilimlik pastanız, tek dileklik bir mumunuz kalacaktır. VE hep aynı dileği tutacaksınızdır. Bir sonraki sene iki kişi olmak dileğiyle….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm
Yine, Yeniden Uzaklar…
Kır Zincirlerini…
Kayıp Giden Zaman….
Zamanın Yaprakları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ay Dolunay, İmkansız Aşklar Vakti…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? II
Aşk Tesadüfleri Sever
Kaçsam Bırakıp...
mi Soledad (Yalnızlığım)
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? I
Zamanın Üstünden Akıp Gitmek
Sevmekten Korkar Olduk?
Kızıl Dolunay
Yaralı Düşler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaz Bitti [Şiir]
Amado Mio [Şiir]
Şimdi Her Şey Ben Gibi... [Şiir]
Bir Avuç Kül [Şiir]
Sonsuz Nota [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Her Şey [Şiir]
Sen Yokken [Şiir]
Düşlerini Düşlemen Gerekir Sevgilim... [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]


jade kimdir?

Düşler dünyası hiç olmaya dair gidişler ve yaşanmış hikayeler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,tuna kiremitçi,kavafis, shakeaspeare sonet leri, monet, balzac,marquis de sade,sahaflarda unutulmuş eserler,halil cibran,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.