Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı |
|
||||||||||
|
“içim boşalıyor sanki…” Kuru ama derin bir cümleyi kanattı yılgın sesi. “içim boşalıyor sanki…” Hissedememenin, koluna takıp getirdiği, pervasızlık dolaşıyor, yüzünün, çelişen anlamlarla yüklü çizgilerinde… Derin bir nefes alıyorum… Yabancı değil bu anlamsızlık dehlizi bana… Kendime bile yabancı bir sesle, doğruluğuna kendimin bile inanmadığı birkaç harfi, heceyi, kelimeyi birleştirip, birkaç tane bile olamayan anlamsız, ‘hiç’, (bir yığın) cümle kuruyorum… “olur bazen…” “hayat işte…” “…pek çok neden olabilir, psikolojik, sosyolojik…” o birkaç harf, birkaç hece, birkaç kelime, bir yığın ‘hiç’ cümle duyulmaz oluyor… Sese dönüşüyorlar durmadan ama ‘hiç’likten kurtulamıyorlar bir türlü… Ses… Sürüyor… Anlamıyoruz… Tedirginiz… Anlaşılamamanın ve anlayamamanın çığlığı tam ortamızda… “içim boşalıyor sanki…” “hepimize olur…” diyorum yine ve yine bu ses benim mi diye düşünmekten alıkoyamayarak kendimi… Çaresiz… Çaresizim… “Belki” de diyorum, “öyle çabuk ve yoğun aldın ki hayattan istediklerini….” Duruyorum çok ama çok kısa bir an… Ne demek istiyorum ben? Düşüncelerim kendime yabancı… Ne demek yani hayattan istediklerini aldın? Bu koca bir yalan… Hiç kimse, o bile alamıyor hayattan istediklerini… Ama susmuyorum… susamıyorum… Bir yığın ‘hiç’ cümlenin yankısı ‘hiç’likten öte olmaz… Biliyorum… Devam ediyorum yine de… “ve artık hayattan isteyecek pek bir şeyin kalmadığı için…” Susuyorum… Bakıyor… Aynı yılgınlık-pervasızlık… Kanıyorum… Kanıyor… “bazı şeyler anlatılamıyor” diyor… “tanıyorum” diyorum…“ben öyle çok yaşadım ki dost…” “biliyorum” diyor… “susalım…” “susalım” diyorum bu defa benim olan sesin, benim olan gerçekliğiyle… Bazen susmak gerekirmiş… Bazen susarken akılırmış, dostun yüreğine, beyin hücrelerine… Sustu… Sustum… “anlattı…” “anladım…”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bilgen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |