Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Sözlerini anlamadığım Kürtçe bir türküde ağlıyorum. Murathan Mungan yoldaş yanımda, bir nefes sigara daha… Sözlerini anlamadığım Kürtçe bir türküde ağlıyorum. Ağlarken öyle ulvi amaçlarım, derin yaralarımda yok üstelik… Amaçsız… Sözlerini anlamadığım Kürtçe bir türküde ağlıyorum. Yazıyorum, yazıyorum, yazıyorum… Türkçe!!! Sigaram, şarabım Türkçe!!! Kalemim, kağıdım, yerdeki halı, kanepenin üstünde yastık, Türkçe!!! Duvarlarımla Türkçe konuşuyorum… Kürtçe dinliyor, Türkçe yaşıyor, Türkçe duyuyorum. Gözyaşının dili ne? İbranice ağlamak istiyorum yarın, ertesi gün Lazca… Şarabıma, sigarama, yastığa inat, yerdeki halıya inat, ‘Türk’ kışkırtmalarına inat, kafatası propagandalarına inat, Kürtçe, İbranica, Lazca, hatta tüm dünya dillerince ağlamak istiyorum. Yeter ki notalar otursun yüreğimin bam teline… Kadeh, yastık, pijama, yerdeki halı Türkçe olsa ne yazar? Gözyaşının dili yok, ırkı, vatanı, dini yok… Kimbilir ben doldum belki, Kürtçe türkü bahaneydi… Şarap, mum ışığı, Murathan Mungan bahaneydi… Doğru zamanlarda doğru tepkileri koymayı bilmeyen bünye, belki ilk kez müziğin ve halkların kardeşliğini baltalayanlara inat doğru tepkiyi koyabilmiştir anlamadığı bir dilin notalara serpiştirilmiş yazgısında ağlayarak..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bilgen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |