..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Bilgen




28 Kasım 2005
Büyüdüm...  
Bilgen
Diyeceğim, büyümek zor zanaat...


:ADAE:
     Büyüdüm…
     İnsanlara daha az öfkelenmeyi, onları anlamanın onları alt etmekten daha kıymetli olduğunu ama kendi sınırlarımı da korumam gerektiğini, kesin ve keskin çizgilerimin törpülenmiş olduğunu, hayatta hiç bir şeyin diğerinden soyutlanmış olmadığını, asla dediğim zaman her seferinde hayatın benden intikam aldığını, bir parçayı bütününden ayrı incelediğim zaman yanıldığımı, her düşün gerçekleşemeyeceğini ama yinede düş kurmaktan vazgeçmemek gerektiğini, doğrularımı herkesin kabul etmesi, önemsemesi gerekmediğini ama diğerlerine zarar veriyorsa 'bu benim' demenin bencillikten öte olmadığını, bir insanın kendisi istemediği sürece değişmeyeceğini, hayatta büyük mutlulukların çok az sayıda olduğunu bu yüzden sahanda yumurta yerken bile eğlenebilmeyi, acının hayata dair olduğunu ve zaman zaman yeteri kadar canımın yanması gerektiğini, ayağım yere basarken de aklımın beş karış havada olabileceğini ve bunun güzel bir mozaik oluşturabileceğini, böyle yaşamanın bedelinin, mutlak surette sorumluluklarımı ihmal etmek yada umursamamak olmadığını, özgürlüğün sınırsız ve başıboş yaşamak olmadığını, diğerlerinin özgürlüğünün başladığı yerde benim özgürlüğümün bittiğini, ne kadar geniş, sıcak ve içten bir çevreye sahip olursam olayım her zaman yalnız olduğumu, insanların, zaman zaman çıkarcı davranabileceklerini ve benimde sütten çıkma ak kaşık olmadığımı, paranın ve statünün kıymetli olduğunu, ‘Yalan söylemem, ben dürüst ve ahlaklı bir insanım’ diyenlerden köşe bucak kaçmam gerektiğini, insanların zaaf ve kusurlarının benim eğlencem olamayacağını, insanlara saygı duymanın el-etek öpmek olmadığını, hayatıma giren insanların her seferinde bana az yada çok bir şeyler kattığını, dünyanın güvenli bir yer olmadığını, her seçimin bir bedeli olduğunu, her şeye aynı anda sahip olamayacağımı, herkesi sevemeyeceğimi, çıtayı hep yüksek tutmam gerektiğini, metinlerin mutlaka alt metinleri olduğunu, bir cümlenin birden fazla anlama geldiğini öğrendim.
     Büyüdüm…
     Oyun alanlarına kaçıp başım dönünceye kadar salıncağa binmeyi, mahallemin çocuklarının arasına karışıp ip atlamayı, baş ucumda, yeni aldığım ayakkabılarla uyumayı, oyuncak ayılarımla konuşmayı, Çizgi film izlemeyi ve çok gülmeyi, dünyada sadece siyahın ve beyazın varlığına inanmayı, sadece ağlamak ve zırlamak suretiyle isteklerimin tümünü aileme kabul ettirmeyi, her şeyi ama her şeyi merak etmeyi, dünyayı çooook büyük sanmayı, erkenden uyandığım ve amcamların camiden dönmesini beklediğim, şeker ve para topladığım bayram sabahlarını, herkesin yanında utanmadan ağlamayı, aklıma geleni süzmeden, aklımdan geçtiği gibi söylemeyi, güvende hissetmeyi, pasaklı dolaşabilmeyi, dizlerimdeki yaraları, yaralarımı soyup kanatmayı, annemin aldığı ilk roman olan Pollyanna’yı okurken duyduğum heyecanı, keyfi ve şaşkınlığı, kardeşimin en iyi oyun arkadaşım olmasını, herkesi sevmeyi, cümlelerin tek anlamı olmasını özledim.
     Büyüdüm…
Kardeşimi kıskanmaktan, annemin kucağına oturmaktan ve beni sevdiğini söyletmekten, kaçak kaçak salıncaklara binmekten, babamdan korkmaktan ve de tapmaktan, yeni ayakkabılarım değilse de yeni kitaplarımı koklayıp, baş ucuma koyup uyumaktan, oyuncak ayımla değilse de bilgisayarımla konuşmaktan, bayram sabahlarını tüm büyüsünü ve düşlerini yitirmiş olmasına rağmen sevmekten, istediklerim olmayınca ağlamaktan, Pollyanna olmasa da hala kitap okurken heyecanlanmaktan, keyif almaktan ve de şaşırmaktan vazgeçemedim.
Büyüdüm… bilanço ortada…
Diyeceğim, büyümek zor zanaat…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.



Bilgen kimdir?

cümle kuruyorum sadece. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bilgen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.