Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
İnsanlar hayatları boyunca hep mutlu olmayı hedefler, ya hayat ... Kendisine yakışan zor, acımasız ve katı bir mizaç ile filmine devam eder. Hayat, senaryosu hazırlanmış film... Bizler ise senaryo içerisinde roller almış oyuncular gibiyiz. Bazen ise tam tersi senaryomuzu yazan da icrat eden de bizleriz sanki. Sanırım film içerisinde başka bir film var bu durumda. Öyleyse hayat bir film ve bu film içerisinde kendi senaryonuzu hazırlayarak bir ikinci film de biz sergiliyor isek bu filmi de istediğimiz gibi rolleri de değiştirip, dilediğimiz hayata ve hayallerimize ulaşabiliriz. Peki o zaman hayat değişir mi ? Sanırım değişmez. Kendimizi kandırmayalım değil mi ? Çünkü sorun bizim senaryomuz değil asıl sorun karşımızdakilerin senaryolarında.Onu da değiştiremeyeceğimize göre ..... Sorulara devam.. :) Hayat , tarlaya ekine bir mahsul müdür ? Peki bu verimliliği bize mi aittir? Ya yağan yağmur, ya toprağın verimliliği bunlar hiç etkilemez mi ? ürünün meydana gelişini... Peki sorgulamaktan, özeleştiriden, çıkarsız yaşamaktan, fikirlerimizi ve hislerimizi kısa ve bi o kadar değerli olan ama değersiz kılınan dünyada neden söylemeyiz ? Ya insanın birbirini sevmesi, yada iki sevenin birbirini denemesi, birinin kaçıp diğerinin kovalaması, sevgiden ve sorumluluktan kaçması, ilişkilerin kalıplara sokulması, kişinin birbirini tüketmesi sonra da çekip umarsızca gitmesi demektir? Bir ailenin yalan bir yaşamı tercih eden birey yüzünden parçalanması, evlatların haketmediği sevgisiz, ilgisiz büyüme savaşı neden ? Bunlar gibi bilerce sorular da sizde... Hayat, bu sorulara ve sana sorulmamış olan diğer bütün sorulara cevap istiyorum. İçimdeki çığlıklara karşılık cevap istiyorum. Akan göz yaşlarıma, açlığa, acımasızlığa, boşluğa ve etrafımdaki diğer bütün çığlıklara cevap istiyorum ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Burcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |