..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > silgi




17 Eylül 2005
Yaşadıklarımı Seçtim Yazmak İçin  
silgi
ben denedim. incelikler dünyasından çıkıp ormana dalan bir ayı durumuna düşmeniz an meselesidir. ben düştüm.


:CACC:
kapasitem sınırlı, algılarım zayıfmış meğer. dehâ, bana uzak bir yerlerde salak salak geziniyor olmalı. ben küçük, önemsiz ve aptal bir adamım. insanlara yaranmak imkansız. iyi taraflarını anlatsan kendini övüyor, kötü taraflarını anlatsan kendine acındırmaya çalışıyor oluyorsun. ortası yok. kendisini asla başka birinin yerine koymayıp, onu anlamaya kendi düzleminden çalışan birine ne yaparsınız? “gerçeği gördüm ben” demek neye yarar ki. bir noktayı geride bırakınca yapılacak her şey boş. inanın boş. ben denedim. incelikler dünyasından çıkıp ormana dalan bir ayı durumuna düşmeniz an meselesidir. ben düştüm. ben küçükken (küçük dedimse eşek kadardım aslında ama okşanmamış bir kalbiniz varsa hiç büyümezsiniz değil mi?) annemin ve babamın ölmesi için dua ederdim. babam işe yaramaz asalağın tekiydi ölümü hiç kimsenin hayatında bir şeyi eksiltmeyecekti. ben ve kardeşlerim için çırpınan annemden ne istiyordum? yetim olmak istemiştim. bazı insanlara yaşadığınız kötü hayatı anlatmak için şifreler vardır. annesizlik ve babasızlık en etkileyici olanlarıydı. istediğim acınmak değildi hayır. yaşadığım hayat annesi-babası ölmüş bir çocuğun yaşadıklarından daha kötüydü ve bu durum beni anlamalarını değil, anlamaya biraz yaklaşmalarını sağlayacaktı. yaptığımın bencillik olduğunu biliyorum. yaşadıklarımı kimseye açıklamak istemeyecek kadar sağlam karakterli, ne istediğini, ne yaptığını bilen biri olmak isterdim. ama durumum buydu. neden beni anlamaları gerekiyor derseniz; ben herkesin beni anlamsını değil (tam tersine genel olarak insanların beni anlamaması tuhaf bir zevk veriyor) sadece sevdiklerimin beni anlamasını istiyorum. neden çevrem bencillerle dolu acaba. sonuçta ben seçiyorum çevremi. şeyler falan bir yerden sonra hikaye geliyor. ailemi seçme hakkım yok ama etrafımda bana yakın insanları ben seçmedim mi? iyi de neden? ya herkes anlayışsız bencil, ya da ben hep yanlış seçimler yapıyorum. ya da daha kötüsü ben kökten ve hepten bir yanılgının kucağına oturmuş gerçeğin canımı acıtmasını ağlara doğru ilerleyen topu seyreden kaleci gibi seyrediyorum. acı içinde. asıl acı olansa bildiğim bir şey; ne yaparsan yap acı hafiflemeyecek ve hep sürecek.
geriye dönüp baktığınızda ne görüyorsunuz. ben bir şey göremiyorum. sildim, süpürdüm, unuttum. hani derler ya ‘en iyi hatırladığınız en çok unutmak istediğinizdir’ diye o söze inat unuttum her şeyi. unutmak bir yalan değil asla. ihanet değil. itiraf değil. unutmak yeniden başlamak. hatalardan ders çıkarmak falan gibi salak saçma laflara inana inana büyüdük. ve bir işe yaramadığını defalarca gördük. gördüm. unuttum gitti işte. ne var yani.
size önemli şeyler söylemek isterdim; örselenmiş kalbinizi kahreden kelimeleri peş peşe dizmekten, aşktan, hayattan, dünyayı ardında bırakabilmenin dayanılmaz hazzından.
ama, hayır, buradayım, sizinle birlikte.
ve yazmak için yaşadıklarımı seçtim.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ben de.....
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
29 Ocak 2006
Demek yazmak için, yaşadıklarınızı seçtiniz. VALLA BEN DE........ Ama sizi. hayata ve insanlara küskün buldum biraz. Neden ki?..... Anlatımınız çok içten. Ancak, yazının daha edebi olması için birşeyler yapmak gerekiyor. Sanki birşeyler ekdik gibi.... Bence siz esprili, ironi içeren yazılarda çok başarılı olursunuz. Bana öyle geldi. Bu yazınızı okuduktan sonra yani..... Sevgiyle kalın..... Kâmuran Esen not: Yazımın başında "Merhaba Silgi" demek, bana - ne desem bilmem ki- biraz tuhaf geldi. Başka bir rumuz bulsanız? Yoksa bu öneriyi daha önce de yapmış mıydım? Eğer öyleyse, özür dilerim.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşkın Aşrabı Şarabın Aşkı
Minyatür Fahişe
Hay Bir Kunduz
Matematik
Lucifer'in Şarkısı
Kısaca

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Deneme - Yanılma Sınavı [Deneme]
Sen Eyyyy! [Deneme]
Aşk ve 31 [Eleştiri]


silgi kimdir?

dağınık ve kırılgan

Etkilendiği Yazarlar:
Vüs'at Bener, B.Karasu, Y.Atılgan, O.Atay, E.Ayhan, İ.Özel, E.Cansever J.L.Borges, J.Cortazar, C.Meriç, AH Tanpınar!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © silgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.