..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > silgi




24 Ağustos 2005
Deneme - Yanılma Sınavı  
geçmiş yıllarda çıkan sorular...

silgi


Hayat bir romanı okuyup beğenmek, hayat aç karnına sigara içmek, hayat bir şarkıyı yarısından söylemeye başlamak, hayat nefret etmek, okkalı küfürler savurmak, hayat otobüs beklemek, sevmediğin adamı görmezlikten gelmek, hayat bir dostu sıkıca kucaklamak


:BJIGG:


İdealist veya kazanma adına her şeyi yapma heveslisi öğrencilerde bir huy vardır: Her boktan bir anlam çıkarırlar. Bu bok niye sarı, bu bok neden sert, bu neden cıvık… Halbuki düz bir mantıkla düşünse zor şey, anlaşılmaz konu yoktur. Konuyu anlatırsın sikindirik sikindirik sorular sorarlar. Hani bir de para verdi ya onu burnundan getirecek illaki. Onu niye öyle yazdın, şunu şöyle desek olmaz mı, beni siker misiniz, yok yan yattı, çamura battı, olmadı, örnek uymadı, yanlış oldu, benim götüm kaşınıyor gibi. İşte o tip öğrencilerin bir amacı vardır. “Hocam, ben buradayım, beni fark edin, ben çalışıyorum haberiniz olsun, hani siz bize gaz verirsiniz ya ben o gaza gelenlerdenim.” demek isterler ve genellikle bu tipler kız öğrencilerdir. Aslında diyalog şöyle gelişir öz be öz Türkçe ifadesiyle: “Hocam hocam, ben cevaplayabilir miyim?” “hayır evladım, cevaplayamazsın. Len boklu, bu soruyu cevaplasan ne olacak. Sıfatı bildin diyelim, götün göğe mi erecek? Ben seni kandırıyorum, bunların hepsi hikaye. Bunlar yok hayatta, oymak-oyulmak var, kalmak gitmek var, sonu yok bu ilerin, sıfat bitse zamir başlar, zamir bitse, biyoloji, o bitse matematik, o bitse fizik, o bitse tarih, o bitse o bitse o bitse….çok beklersin hayat bunlar değil. Hayat bir romanı okuyup beğenmek, hayat aç karnına sigara içmek, hayat bir şarkıyı yarısından söylemeye başlamak, hayat nefret etmek, okkalı küfürler savurmak, hayat otobüs beklemek, sevmediğin adamı görmezlikten gelmek, hayat bir dostu sıkıca kucaklamak, hayat dersten üç dakika erken çıkmak, hayat bir şarkıyı yarısına kadar dinlemek, hayat… gibi edebi söylenmelerden ibaret. Tabii sen bunları anlama kapasitesine sahip değilsin. Öyleyse, yaz başlık; Sikme ve Sikilmenin Yöntemleri. Eğer seni biri sikerse göt olursun, sen birini sikersen göt edersin. Birbirinizi sikerseniz anlam bakımından karşılıklı yani işteş olur ki ikinizden de artık hayır gelmez. Yaz, uyarı: sikme sayılması için mutlaka duhul etmenin gerçekleşmesi gerekir.” “Peki ya hocam ben o karmaşada stresten, heyecandan siktim mi sikildim mi bilmiyorum, hangi seçeneği işaretleyeceğim?” diyorsan kesin doğru cevap şudur; götünde bir darp emaresi var mı, gözetmene çaktırmadan sol elinin orta parmağıyla hafifçe dokun eğer ağrı, sızı varsa hiç tereddüt etmeden “sikildim” seçeneğini işaretleyebilirsin. Seçeneklerde ÖSYM bunu direkt olarak vermeyebilir. O zaman sikişten etkilenen varlık 1. tekil kişiyi yani BEN’i işaretleyeceksin. Pek sorulmasa da geçmiş yıllarda bazen istenmiş olan grup yapmanın şartları ve sonuçlarıyla da bilgi vermem gerekiyor. Bu da sonuç itibariyle; hep etkilenen varlık yani nesne hep sen olmak zorunda kaldıysan bir sene boyunca seni sikmişler demektir ki tam şapa oturduğunun kanıtıdır. Onu anlaman sonuç belgesi aldığında ortaya çıkar ve ister istemez dudaklarından ‘vay be bizi bir sene sikmişler’ lafı dökülür. Kısacası neyi işaretlersen işaretle.






     Bu arada o konuşup dinlemeyenleri sene sonunu ÖSYM’yi beklemeden ben sikecem haberiniz olsun. Götünüz kaşınmasın gene…!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: garbın....
Gönderen: Elçin Kayacan / Ankara/Türkiye
6 Ekim 2005
hocamm ne bu şiddet bu celal! garbın afakı....nı...nı:))) bence bol yeşil tüketmek lazım... her çeşit yeşil ot rahatlamak için... ne dersin?

:: apişanzi...
Gönderen: çağdaş çetinkaya / İzmir/Türkiye
5 Eylül 2005
valla ben apışanzi. cüret etmekse yetenek, olsun sana helal-ı götürgeç. otturgaçlı göttürgeçli bir hayata, emmeli gömmeli bir ret. rettt




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen Eyyyy!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşkın Aşrabı Şarabın Aşkı [Öykü]
Minyatür Fahişe [Öykü]
Hay Bir Kunduz [Öykü]
Matematik [Öykü]
Lucifer'in Şarkısı [Öykü]
Yaşadıklarımı Seçtim Yazmak İçin [Öykü]
Kısaca [Öykü]
Aşk ve 31 [Eleştiri]


silgi kimdir?

dağınık ve kırılgan

Etkilendiği Yazarlar:
Vüs'at Bener, B.Karasu, Y.Atılgan, O.Atay, E.Ayhan, İ.Özel, E.Cansever J.L.Borges, J.Cortazar, C.Meriç, AH Tanpınar!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © silgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.