..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Aylin Çiftçi




1 Temmuz 2005
Perdeler Yanıyor  
Aylin Çiftçi
Kalbindeki cennette çalan iki notalık tınının eşliğindeki dansın coşkusuyla, daha yükseklere uçarsın ve sevgi sarhoşluğuyla sızar kalırsın. Bir süre sonra uyandığında içindeki perdeler yanar ve bir masal ya da bir öykü bitiverir en olmadık yerde.


:BEEF:
Sevgi, az bulunan bir şey. Her az bulunan şey gibi, o da elbette çok değerli. Bu nedenle, eğer ki sevgiyi gördüysen ve gördüğünde onu bulduğuna inandıysan hiç bırakmayacaksın yakasını onun. Telaşlanma hemen, zaten sen bıraksan da o senin yakanı bırakmayacaktır. Çünkü bir kere değerlenmiştir artık.

Peki, nasıl mı anlayacaksın karşılaştığında onun sevgi olduğunu? Çok kolay. O kendini çok çabuk tanıtır sana! Bazen bir masal gibi görünür, bazen de bir öykü gibi. İçinde yeterli sayıda kahramanları, bir başı ve sonu olan bir öykü gibi. Güzel ve bir o kadar da çekici olan bu öykü de yavaşça kapanan bir de perde bulunacaktır.

Elini kalbinin üstüne tuttuğun an hissedilebilecek bir aşka ve ardından tutkuya dönüşecek bu sevgi, nefesini tıkayacak, sesini kısacak ve baş döndürücü cazibesiyle seni sarhoş da edecek. İçinde barındırdığı labirentleriyle mideni bulandıracak, başını döndürecek ama çıkışı bir türlü karşına çıkarmayacak.

İçinde cinayet yerine cinnet barındıracak. Kenarları tozla kaplanmış pembe renkli çiçek desenler işlemeli tehlikesiz bir yolu ve mutlaka ulaşılamayan "mutlu son"´u da olacaktır sevginin. İlk görüşü, son görüşü yoktur onun. Sadece içindeki boşluğu doldurmayı yakalayan sözleri olacak sevginin. Seni, bazen kenarından alacak uçurumun, bazen de içinden çekip çıkaracak. Ağaçlara da bağlayacak seni, çarmıha da gerecek. Bazen, iki mısra şarkı sözüyle girecek gönül pencerenden, bazen de bir demet çiçekten. Mantığını silip süpürecek ve senin olan kalbini söküp alacak senden izinsiz.

O zaman, işte o zaman, öyle alevler yanacak ki içinde, alıp götürecek seni rüzgarıyla bilinmeze. Kül olup yanmaya razı olacaksın ama, ateşinden alev çıkmayacak. Bir kibritin önemini anlayacaksın ona sahip olamayacak olsan da.

Uçmaya, gitmeye ve o gidişte yitmeye karar vereceksin onun rüzgarıyla. Her şeye hazırsındır artık. Sevgiyle, gidebildiğin yerin de uzağına gitmek olmuştur işte tek amacın. Sevginin özgürlüğünde boğulmaya, işte tam oraya; ebedi aşk ve sınırsız hayatı söz veren yere, kalbinin cennetine!.. İçinde bulunan cennete!..

Artık, sevgin var. Cesur da olabilirsin, güzel de. Dürüst de olabilirsin, bencil de. Gururlu da, olabilirsin kinci de. Ne önemi var?.. Yeter ki için sevgiden kaynaklanan hasret dolu olsun. Yangınlar yakamaz artık ruhunu, kimse çizemez bedenini, kimse incitemez düşlerini ve parçalayamaz kalbini.

Ve o an anlarsın ki, aşka dönüşmüş sevgiye sahip olmanın bir tür büyülenme olduğunu. Kalbindeki cennette çalan iki notalık tınının eşliğindeki dansın coşkusuyla, daha yükseklere uçarsın ve sevgi sarhoşluğuyla sızar kalırsın. Bir süre sonra uyandığında içindeki perdeler yanar ve bir masal ya da bir öykü bitiverir en olmadık yerde. Pembe desenler silinmiş, tozları yalnız bırakmışlardır sonunda.

A.Çitçi

.Eleştiriler & Yorumlar

:: perde yanar
Gönderen: Yusuf Ziya / İstanbul/Türkiye
25 Temmuz 2005
mühim olan -bazıları önemli olan da diyor- zemin yanamsın...!

:: Böylesi güzel anlatılırmış !
Gönderen: Fatma Aksoy / Ankara/Türkiye
11 Temmuz 2005
Değerli Aylin Hanım. Perdeleri yakmadan yazdıklarınız, adına sevgi denen ve benim de dünyanın mihengi dediğim aleme götürdü beni.Her güzel şey bir gün gelip de biter bilincini de perdeleri yakarak çok güzel anlatmışsınız. Yüreğinize, kaleminize sağlık.

:: güzel
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
6 Temmuz 2005
Sevgili Aylin; Ne güzel yol göstermişsin, ne güzel örnekler vermişsin.......Ben sevgiyi çok iyi tanıyorum, onu nerde olsa buluyorum.Bu yazının satırlarında da buldum sevgiyi.........Güzel bir denemeydiydi.....Sevgiyle kal...Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüzüme Bak
Tecavüz
Bu, Şimdilik 'Ben'im
Ruhum, Kendim ve Ben
Bana Yakışmalıydı Gidişim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çoraplarım Hala Beyaz [Öykü]
Lütfen Gözlerimi Kapatmayın [Öykü]
Kan Kurusu... [Öykü]
İyi Arkadaşlar 'Vız'ıldarlar [Öykü]
Benim Adım Aşk [Öykü]
Burasını Seviyorum [Öykü]
Beyaz Gül [Öykü]
Bir Haftalık Vitrin Aşkı [Öykü]


Aylin Çiftçi kimdir?

Yazmak; mağaraya, ağaca, deriye, kumaşa, kağıda ve bir büyüğümün tabiriyle "bilumum kutsal kitap" a. . . . Yazmak; sevgiliye, anneye, arkadaşa, kuşa, çiçeğe ve bazende "Allah'a". . . Kime? Neye? Niye? Nasıl? olduğuna aldırmadan özgürce yazmak için buradayım. Eğer yazmak bir alfabe ise, daha ilk harfinde "A" diyerek yazıyordum ve "B"ye sıçrama özgürlüğümü kullanmak için buradayım işte. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aylin Çiftçi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.