..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Cengiz Özder




29 Haziran 2005
Manifesto  
Bu yazı ile yetişkinlikten istifa ettiğimi bildiririm!

Cengiz Özder


Yetişkinlerin dünyası güzel değil. Yaş ilerledikçe, olumsuz birikimler artıyor, dünyanın kötülüğü daha çok göze batıyor galiba! Çocuk ruhunu bilen duyarlı insanlar, iyilikler üzerinizde olsun...


:CJEH:
MANİFESTO

Bu belge ile, resmi olarak yetişkinlikten istifa ettiğimi bildiririm.!

Tekrar 8 yaşın tüm sorumluluklarını(!) kabul etmeye hazırım.
Tekrar, yağmur sonrası çamurlu sularda tahta parçası yüzdürmek, kayalarda yürümek istiyorum.
Çikolatanın paradan daha iyi olduğunu çünkü daha tatlı ve yenilebilir olduğunu düşünmek istiyorum.
Sıcak bir yaz gününde bir meşe ağacının gölgesinde oturup, arkadaşlarımla oynamak istiyorum.
Hayatın daha basit olduğu o zamana dönmek istiyorum.
Bütün bildiğim; renkler, çarpım tablosu ve ninniler olsun yeter.
Ama bu kadar az bilmek beni rahatsız etmeyecek!.
Çünkü ne bilmediğimi bilmiyorum ve umurunda da değil.
Bildiğim tek şey mutlu olmak, çünkü beni üzecek veya kızdıracak şeylerden tamamen bihaberim.
Bazı yetişkinlerin dünyasındaki nefret ve sevgisizlikle tanışmamışım henüz! Büyüyüp de adam olamayanlardan olmak istemiyorum! Veya adam olmayı; güç, makam ve para sahibi olmak sananlar gibi olmak da istemiyorum.
Dünyanın adil olduğunu, herkesin iyi ve dürüst olduğunu düşünmek istiyorum.
Artık o yaştaki gibi, her şeyin mümkün olduğuna inanmak istiyorum. Yaşı büyüdükçe, egosu ve kompleksleri de büyüyen o yetişkinler gibi olmamalıyım ben!
Yaşamın karmaşıklığını unutup, yeniden küçük şeylerden fazlasıyla heyecanlanmak, zevk almak istiyorum.
Tekrar basit yaşamak istiyorum. Günümün; bilgisayar arızaları, kağıt yığınları, üzücü haberler, bankada para olmadan ay sonunu getirme kaygıları, doktor faturaları, dedikodu, hastalık, geçimsiz ve kötü komşular, kaba çevre, sevgisizlik, düşmanlık, ve yaşamı zorlaştıran bir çevreden ibaret olmasını istemiyorum.
Aşkın varlığını (daha doğrusu yalan olduğunu) bilmek dahi istemiyorum.
Gülümseme, kucaklaşma, tatlı bir söz, doğruluk, adalet, barış, rüyalar, hayaller ve kardan adam yapmanın gücüne inanmak istiyorum.

İşte, çek defterim ve arabamın anahtarları, kredi kartlarımın ekstreleri, gelir belgelerim.
Artık resmi olarak yetişkinlikten istifa ediyorum.
Ama eğer bu konuda benimle daha fazla konuşmak istiyorsanız, önce beni yakalamanız lazım,.Çünküüüü;

‘Ebeee, elim sendeeeee!’


.Eleştiriler & Yorumlar

:: güzel
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
26 Temmuz 2009
Sevgili Cengiz Önder; "Yetişkinlerin dünyası güzel değil. Yaş ilerledikçe, olumsuz birikimler artıyor, dünyanın kötülüğü daha çok göze batıyor galiba! ".........Haklısınız, size katılıyorum.Ben de istifa etmek isterim yetişkinlikten.İsterim de, dilekçeyi kime vereceğiz?........Güzel bir yazıydı.Sevgiyle kalın.....Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Memorabilia

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Haiku [Şiir]
Kuala Lumpur Yolu [Öykü]
Kuzeyde Sonbahar [Öykü]
İstanbul-Bodrum [Öykü]
Sevgi Öyküsü [Öykü]
Atlantik sahili, Fransa [Öykü]
İspanya Yolu [Öykü]
Anneler Biraz da Kendinizi Düşünün! [Eleştiri]
Denize sırtını dönmüş bir millet [Eleştiri]
Yurt Dışına Çıkışta Haraç! [Eleştiri]


Cengiz Özder kimdir?

Gördüklerini,yaşadıklarını başkaları ile paylaşmak için kalemi eline aldı. Özellikle ayrıntıların içinde gizli salt gerçeğe dikkat çaekmek istiyor!

Etkilendiği Yazarlar:
Remarque,Hemingway


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cengiz Özder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.