Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
Üç dizelik,5-7-5 hece düzeniyle yazılmış bir Japon nazım türüdür. Neredeyse minimalist bir yazım anlayışıyla yazılmış dizeler, oldukça rafine duyguları ortaya koymaktadır. Anlık durumları ortaya koyan saydam, doğal, yalın anlatım toplam 17 hecenin içine sığmıştır. Uzak kökenden Japonca ile akraba olan Türkçe hecelemeye uygun yapısıyla, haiku tarzı şiir için çok uygundur. Haiku tarzı daha çok doğa sevgisi ve doğanın insan ruhunda yarattığı duyarlılıklardan esinlenir. Çok basit gibi gözükmesine rağmen, çok derin bir öz içerdiği gerçektir. Dizelerin kafiyeli olup olmaması o kadar önem taşımamaktadır. Aşağıda, tarafımdan yazılmış bazı Haiku tarzı şiir örneklerini beğenilerinize sunuyorum. Deli demişler Yağmurda gezdim diye Varsın desinler! .... Sen ne bilirsin Aşk hakkında ki, böyle Büyük söylersin! .... Güz sabahları Bu şehirde uyanmak Zor bazıları ... ( Seviyor!) Kuzey rüzgarı Soğuk içime işler Kalbimse sıcak! ( İçtenlik istiyor!) Çalma kapımı İçinde sevgi yoksa Bırak yakamı ... (Baharı özlüyor!) Ah gelse artık, Badem ağaçlarının Açtığı mevsim! ... (Yürekli!) Duyarsızsın sen! Gözünü kapatırsan Haksızlıklara! ... (Taşrada yabancılık ) Anadolu’da Bozkır kentinde yaşam Bolca taassup! ( Kötülüğün çok olduğu yaban ellerde!) Karşılaşınca, Mutlaka terslenirler Birbirlerine! ... ( Sonbaharda Beykoz koruları) Nemli, çürüyen Ormanın kokusunu Çektim içime! ... (Anadolu baharında kırkikindi mevsimi!) Akşam rüzgarı Yağmurun kokusuyla Geldi birlikte ... ( Gurbet acısı) Zaman dokur Saatim, tik tak tik tak Yüreğim sızlar! ( Ege’de bir kır evi) Yaz sabahları Uyanmak bir başkadır Kır kokusuyla ... ( Ağız tadı!) Ege’de çipra Karadeniz’de kalkan Boğaz’da lüfer ... ( Yaz günleri kasabamızda, açık camlardan sesler içeri dolar!) Bir bebek ağlar Bilir ki, tezgahlarda Hayat dokunur!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cengiz Özder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |