Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
yaz güllerinin üstünü örtüyordu o gece. Saat yine on oldu ,dedim içimden .Son bir senedir her gece aynı saatte , aynı soruyu tekrarlıyordum kendime.Niye değişmiyor hiçbirşey ? Gözlerim eski bir hediyeye takıldı , o günü ve son günü dün gibi hatırladım ve ahhh dedim. İç sesimi öyle derin dinledim ki , kalbimi sağdan soldan sıkıştırdılar yine , derin bir nefes aldım.Hatıralar geçmişiyle yaşayan bir insan için ağır yüktür , işte o gündü dedim , o güne kadar sabitlediğim tüm düşünceler ,birbiri ardına bağlanabilecek teorilerin hepsi yerlebir olmuştu.Düşlerin pek çoğunun üstünden o ağzına kadar gerçek dolu tır geçti, hiç durmak istemedi yavaşlamadı biçti geçti. Her son yeni bir başlangıçtır , geçişler hep sancılı. Sancılı zamanlar mutluluğa gebedir , sezgilerin olanca sadeliğin de zamanda süzülüp uçarsın, Bedenin yerçekiminden kurtulur , rüzgar arkadan iter umutla dolar için.Geçmişten yavaş yavaş sıyrılırsın yeni bir yenilgiye kadar. Niye değişmiyor hiçbirşey ? ve on dakika sessizlik ,fonda piyano tınlıyor.Eski bir albüm elimde,fotoğraflar kısa metrajlı filimlere dönüşüyor zihnimde.Kimi zaman Phasilis’in asırlık sokaklarında dolaşıyorum,hemen arkasından bir doğumgünü mumu üflüyorum binbir dilekle,bir iki sayfa sonra boş boş bir bilgisayar monitörüne bakıyorum hemen arkasından gülümseyerek fotoğrafı çekeni engellemeye çalışıyorum. Bir yıl boyunca kendime bu soruyu sormuş hiçbirşey değişmemiş zannederken , albümlerin içinde ki ufak bir tur ne kadar değişmiş olduğumu bana on dakikada anlattı. Dört sene önceki çocuk bakışlar bu yetişkin gözlerle ne kadarda değişikti.Rüzgar herşeyi alıp götürecekmi ? Sanırım artık değişmesi gereken bir pencerem ve saat onda değişmesi gereken bir sorum var.Sancılar sona eriyor , kızımın adını Umut koymalı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayça, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |