..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Belkıs TUNÇAY




9 Haziran 2005
Sorunlu Gençlik  
Belkıs TUNÇAY
Onlar içimizden birileri. Hayatı paylaştığımız, aynı ortamlarda karşılaştığımız birileri. Seslerini kendi derinliklerinde saklarlar. Kafalarında sorular vardır, ve bir şeyler arar dururlar. Arayış içinde yaralanır ve üstesinden gelemedikleri herşeyi içler


:BEDE:
Onlar içimizden birileri. Hayatı paylaştığımız, aynı ortamlarda karşılaştığımız birileri. Seslerini kendi derinliklerinde saklarlar. Kafalarında sorular vardır, ve bir şeyler arar dururlar. Arayış içinde yaralanır ve üstesinden gelemedikleri herşeyi içlerine atarlar.

Gençler, boşlukta olmayı, birine ihtiyaç duymayı çok iyi bilirler. Ailenin ne demek olduğu yaşamak isterler. Bir şeylerin eksikliğini duyar, geceleri ağlar ve adı konmamış sancılarla boğuşurlar. Onlar yalnız olduklarını zannetmekten kaçar, değilmiş gibi yaşamaya çalışırlar.

Ailelerden, kendilerini tamamlayamayıp yuva kurmuş anne babalarda, evlatlarının ihtiyaçlarını ne görebiliyor nede karşılayabiliyorlar. Evlatlarda aileden göremedikleri beklentilerin acısını, ya başka yerlerde gidermeye başlıyor yada agresif davranışlarda bulunarak bunu dışarı vuruyorlar.

Tatmin olamayan gençlerin yaşantısı sallantılı geçiyor. Neredeyse ip üstünde yürüyorlar sanki. Birine tutunmak, birinin varlığını hissetmek, sevmek sevilmektir onları memnun edecek olan. Ebeveynlerin değer vermesi, ilgi göstermesi, gençleri ayakta tutacaktır ve beslenen sevgiyle ruhları iyileşecektir.

Onlar, sevgisizlikle elde tutulamaz. Sevgisizlikle onların sağlıklı bir insan olması beklenemez. Varlıklarını görmezden gelerek sorumluluklarını üstlenmeleri istenemez. Sert bir tavırla, kötü üslupla, şiddetle, onların bir şeyleri anlayıp öğrenmesi sağlanamaz. Birlik bütünlüğü olmadan evine bağlı olmaları umulamaz.

Kimliklerini oluşturmada büyükleri etkin konumda değilse, devreye kendi dürtüleri ve arkadaş çevresi girer. Arkadaşlığın içinde, birbirlerini neye teşvik edecekleri, kişiliklerine nasıl bir çizgi çizecekleri vardır. O yüzden edindikleri arkadaşlar en az kendileri kadar önemlidir. Bu konuyu takip etmeli çünkü zihni bulanık bir genç doğru seçim yapamayabilir.

Kendileri ve toplum için, gerçekten neler hissettikleri, neler düşündükleri çok önemli. Geleceği nasıl ele alacakları buna bağlıdır. Evde çıkan kavgalar ve de soğuk tutumlar, evde olmak istememelerine ayrıca giderek kişiliklerinin bozulmasına yeterlidir.

Öğütten önce dinlenilmeye, yönetilmekten önce yönlendirilmeye açıktırlar. Affedilmek, ilerideki olabilecek hatalarının önünü kesebilir. Üstlerine gidildiğinde harekete geçecek olan savunucu tepkiler, suçluluk ve pişmanlık duygusu uyandırılarak engellenebilir. Sosyal faaliyetlerde geçirilen hoş vakit, ilaç gibi gelebilir.

Gençlerle iletişimi, karakterlerine uygun şekilde kuran aile, evlatlarının belki de istenenden daha iyi seviyeye yükseldiğini göreceklerdir. Bunu da onların yapısını takip ederek öğrenebilirler. Dikkat edilmelidir ki, onların ne duruma gelecekleri; nasıl yetiştikleri ve ne istedikleriyle alâkalıdır. Yüreklerine düzgün bir uğraş koymalı. En büyük yardım ise, hedeflenen sonuca göre yaklaşmaktır. Onlar sorunlu gençlik oluyorlarsa, büyüklerde çözücü özelliklerini kullanırlar. Böylece müthiş bir denge kurulmuş olacaktır.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Anlatılmak İstenen
Gönderen: Orkun Levent BOYA / Ankara/Türkiye
8 Temmuz 2005
Her bir cümlesi ayrı birer yazı konusu olabilecek bir yazı kaleme aldığınız için tebrikler... Ama, her bir cümlesi ayrı birer yazı konusu olabilecek kadar çok sayıda hususu bu kadar kısa bir yazıya sığdırmaya çalışmanıza bir anlam veremedim. Yazıda, "mesaj verme isteği" sezinledim. Bu yönüyle biraz daha uğraşılsa, büyükler için "didaktik" bir yazı olabilirdi, diye düşünüyorum. “Onlar, sevgisizlikle elde tutulamaz.” demişsiniz... bir an sor mak istedim, "kim sevgisizlikle elde tutulabilir ki?" “Kimliklerini oluşturmada büyükleri etkin konumda değilse, devreye kendi dürtüleri ve arkadaş çevresi girer.” demişsiniz... Kimliklerini oluşturmada, büyüklerinin etkin konumda bulunması, benzer kimliklerin oluşmasına yol açmaz mı?.. Karakter transferi, anlamına gelmez mi bu durum? bence, kimlik oluşturulmaz, kazanılır. Bunu da ancak, özgür düşünen bir beyin yapabilir? Aynı şekilde, “Öğütten önce dinlenilmeye, yönetilmekten önce yönlendirilmeye açıktırlar.” diyorsunuz... "öğüt" nedir? "yönlendirmek" nedir? peki "yönetmek" bunların neresindedir? birbiriyle çok, iç içe girmiş kavramları, birbirinin karşıtıymış gibi kullanmanız, sanırım yine, "mesaj verme isteği" nizden kaynaklanmış... yöneltmek-yönetmek-öğüt...bu üçü üzerine sanırım biraz daha düşünülmesi gerek... Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dostluğu Sayıklıyor Sessizlik
Kendinizle Pozitif Dayanışma
Hayat ve Zaman
Kötümser misin Gülümser mi?-1
Kötümser misin Gülümser mi? -2
Birbiriyle İyi Geçinen Düşler Ve Gerçekler
Tartışmadaki Tartışlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kirpiğinde Asılı Kalan Son Arzu [Şiir]
Sessizlik... [Şiir]
Küçük Bir Kar Tanesi [Şiir]
Bayramca [Şiir]
Âmâde [Şiir]
Zamana Sataşmak [Şiir]
Çocuk Üzerinde Etkili Olamamak [İnceleme]
Gençlik ve Büyükler [İnceleme]


Belkıs TUNÇAY kimdir?




yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Belkıs TUNÇAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.