..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Belkıs TUNÇAY




25 Şubat 2003
Birbiriyle İyi Geçinen Düşler Ve Gerçekler  
Belkıs TUNÇAY
Aralarından o buz gibi cam çekilince, sanmıştım ki ılık bir nehir coşacaktı üzerine, yıldızları sürükleyip gökyüzü kaldırımından, aşkla saçlarına takıştırılacaktı esenlikle. Kollarında maviler ısınacak, dudaklarında ay ışığı koşacaktı. Kalktı ve “an


:BAFJ:
Duraksadı birden, ne oldu ki?
...........
Pencerenin yanında her zaman ki yerini çoktan almıştı cephesi açık evin odasında. Yalnızlığını susturan sessizlik, gözlerimin önünde zarifçe raks marifetinde salınıyordu. Ben, yıldızları daha iyi seyredebilsin diye pencereyi açarak çok mu incitmiştim onu? Oysa, hayran olduğu yıldızlara yaklaştırmak istedim onu. Aralarından o buz gibi cam çekilince, sanmıştım ki ılık bir nehir coşacaktı üzerine, yıldızları sürükleyip gökyüzü kaldırımından, aşkla saçlarına takıştırılacaktı esenlikle. Kollarında maviler ısınacak, dudaklarında ay ışığı koşacaktı. Kalktı ve “anla” dercesine pencereyi kapattı. Pek bir anlam veremedim önce. Sakince bekledim yanında, izledim. Belli ki boşuna değildi o el kol hareketleri, merakım sanki efsanevi son bulacaktı heyecanlı gözlerin ardından kapanan perdeyle. Müthiş derecede şaşırdım izleyince. Gülümsedim...

Pencereye yansıyan görüntüsüyle, gökyüzünü aynı boyutta sayıyordu. Animasyon değil, onun muhteşem düşünün en önemli parçası. Anlaşılır gibiydi. Bir yıldız, bir yıldız daha tutup fezadan, nazikçe diğer elinin ayasına bırakıyordu. Aralarındaki camın aslında onları kavuşturduğunu anladım. Dikkatlice gözlemlediğimde, çok yakındakiler değildi aslında eline topladığı yıldızlar. Ancak uzaktakiler düşüne eşlik ediyordu. Uzaklaştıkça alçalıyor, alçaldıkça kavuşuyordu düşüne. Allahım, aslında çok büyük anlam yüklü bu gece. Ve, ne biz karanlığa, ne karanlık bize yüktü. Abartısız, desem aldatmam kimseyi. İnanılmadığı için devamı kesilen mucizelerden sonra, bir kerametler kalmıştı geriye. Ve eminim ki bir de insana mahsus, onca zahmetlerden uzak, sadece yürek işi düşler yadigâr. Büyük zevk duyuyor, keyifleniyordu iyice, düş insanı. Sevindim. Hayatta önümüze çıkan engelleri düşündüm o anda. Düşündükçe âdeta dirildi ümitlerim.

Zorlandığımızda “Tüh! olmasaydı keşke, hay aksilik...” denilir mi artık engellere? Hepsine olmasa da, ayırt edilebilir mi uzaklaştığımızı sandığımız güzelliklere bizi yaklaştırabilen böyle cam tipi? Öyle ya, anlamalı. Yolumuzu tıkayan sorunların hepsi değerlendirilmek üzere birer fırsattır. Ve her fırsat değerlendirilmediğinde; ne önümüze ders çıkarılacak olaylar, ne de yaramıza merhem olacak ilaç keşfedilmeyerek kaybolacaktır. Eksi olarak algıladığımız olguların hayatımızdan çıkarmalar yaptığı doğru. Ama tahmin ettiğimiz ve fikir yürüttüğümüz gibi acaba yolumuzdaki tabelalar mı eksilen, yoksa düşler ülkesinden bizi ayıran barikatlar mı? Engel çıktıkça düşler devreye girer, düşlemeli.

Zihnimden düşüncelerim geceye sıçrarken, mütevekkil bakışlarımla ona döndüm. Tuttuğu son yıldız avucundaydı düş insanının. Ben de o elini tuttum. Ben onun elini, o da yıldızı tutuyordu. Sonra yavaşça çekiverdim ellerimi elinden. Yüzümü sıyıran ışıltı gözlerimi kamaştırdı avucumun içine baktığımda, avuçlarım parlamıştı. Kendisine baktım, o da açtı elini, ürkekti açarken. Gördü ki kendisininki de öyle. Fakat yıldız sönmüştü.

Pekte uzaklarda aramaya gerek yoktu bazen dostluğu, umudu. Karmakarışık düşünceler kördüğüm bağlanmışken düşlerle, birikmeli hepsi gönül gözüne. Keşfetmeyi keşfetmekti hayatın adı. Uzaklara koştururken, insanın kendisini bulabilmesi de buluştuğu harika anlamdaydı.

Gece seyrini alabildiğince devam etti. Ben anlamıştım, o da anladı bilirim. Onun düşleri var, benimse gerçeklerim...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dostluğu Sayıklıyor Sessizlik
Kendinizle Pozitif Dayanışma
Hayat ve Zaman
Kötümser misin Gülümser mi?-1
Kötümser misin Gülümser mi? -2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sorunlu Gençlik
Tartışmadaki Tartışlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kirpiğinde Asılı Kalan Son Arzu [Şiir]
Sessizlik... [Şiir]
Küçük Bir Kar Tanesi [Şiir]
Bayramca [Şiir]
Âmâde [Şiir]
Zamana Sataşmak [Şiir]
Çocuk Üzerinde Etkili Olamamak [İnceleme]
Gençlik ve Büyükler [İnceleme]


Belkıs TUNÇAY kimdir?




yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Belkıs TUNÇAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.