Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Uzandı boylu boyunca Boğaz’ın sahiline Aradığım ışığım değil, yakamozlarmış meğer… İstanbul bir başka be dostum İnsanın oturup kalası geliyor sonsuz saatlerce Mesken tutası geliyor şu taşı toprağı şehri durmadan Benim için en zor bırakıp gitmek olacak buraları; Yıldızların kuyruğuna takılmış martıları; Bir yıldız gibi kayışlarını gök bahçesinden; Rüzgâra karşı gelişlerini özgürce, ve Eteklerine dolaşıp savruluşunu bir yandan bir yana. Belki gittiğim yerde bir yıldızın kuyruğuna takılıp Kayarım gök yüzümden yer yüzüne… Rüzgârın elleri arasında uçuşurken martılarla Bir dilek tutmak ve bir yıldızın kayarken Kuyruğuna takılıp kaybolmak bir süre sonra Ya da oturup ay dedenin dizlerine Yıldızlara olta atmak çocuk sevinciyle Belki bir tanesi kanar da bana tutulur diye Ah, Takılıp rüzgârın peşine dans etmek İstanbul’la Takılıp martıların peşine uçmak, uçmak, uçmak Karışmak İstanbul’un karanlık ışıklarına Ah İstanbul, Ellerime avuçlarıma bırakır mı dersiniz yakamozları? Gözlerime geri verir mi acaba Bir zamanlar kollarına bıraktığım o çocuk ışıkları? Bırakıp gitmek zor olacak Yeksen olacak umutlarım ondan uzakta Rüzgârımın etekleri boş Yıldızlarımın kayışları sönük olacak Olacak da ben olmayacağım gözüm İstanbul Teninde silikleşen adımlarımla Kaybolacağım. Kaybolurken İstanbul’umu arayacağım…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |