..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Sadık Söztutan




24 Ocak 2002
Kesişme  
Öykü No: 208

Sadık Söztutan


Bazen iki taraf da suçlu değildir...


:BDGB:
Adam, evindeki tamirat sebebiyle o gün büroya öğle saatlerinde gidiyordu.
Karşıdan gelen kız, kendisine yaklaştıkça heyecanı arttı. Göz göze geldiler.
Türk filmlerinin bilinen sahnesindeki gibi bir süre bakışıp geçtiler.
Kız, okul üniforması, kucağında kitaplarıyla –muhtemelen- lise öğrencisiydi. Adam, kızdan epey büyük bir yaşta ve avukattı.
Kız kaybolunca, adam saatine baktı.
xxx
Adam, bir gün önce tesadüfen geçtiği yerden, bu kez planlıyarak yürüyordu. Aynı saatte…
Sokağı baştan başa adımlıyor, beklediği kız gelmeyince, nerdeyse koşa koşa sokak başına gidiyor, ağır adımlarla geri dönüyordu. “Tesadüfen yine oradan geçiyormuş gibi” yapıyordu.
Ve, beklenen geldi…
Yine bakışıp geçtiler. Adam daha da…
…daha da “tutuldu.”
xxx
Avukat, üçüncü gün biraz daha “ileri gitmeyi” hayal etti bütün gün ve gece…
Evden geç çıktı; ve “buluşma” saatinde, bütün cesaretini topladı. Birbirlerinin yanından geçerken, ürkek bir sesle:
- Merhaba, dedi.
Acaba kız rahatsız olmuş muydu? O kısa görme anındaki yüzünü düşündü kızın… Kaşlarını çatmamıştı. Ama… Gülmemiş ve cevaplamamıştı.
Bütün gün ve bütün gecenin sonunda şu sonuca vardı; “Merhaba” dediğinde kızın yüzünde hafif bir yumuşama olmuştu.
Bunu, olumlu bir işaret saydı.
xxx
Ertesi günün o büyük randevu saatinde, yine
- Merhaba, dedi.
Tam geçip gidecekken, kız da:
- Merhaba, diye cevaplayınca, heyecandan sendeledi!
Dudakları, elleri, kelimeleri birbirine karışarak:
- Ben, dedi adam… Yani, yarım saatiniz var mı?
Kız:
- Neden?
- Şey için… yani… eee… şöyle söyliim…
Söyleyemedi.
Kız daha cesur:
- Çocuk bakmaya gidiyorum okuldan sonra… Hemen gitmeliyim, dedi.
- Tabii… elbette... haklısınız… bakın, bürom bu sokağın arkasında... şu apatmanın tam öbür yanına denk geliyor… yani... beklerim... işte bu telefonum, yani kartım...
Kız sakin adımlarla giderken, adam havaya zıplamamak için kendini tuttu. İçinden bağırdı:
- Zafeeer!
xxx
Ertesi günün aynı saatine kadar telefon bekledi. Olmadı.
Yine, yollarının kesiştiği yerde buldu kendini…
Fakat, saati gelip geçtiği halde kız geçmedi. Yine defalarca sokağın başına koşa koşa gidip, üstünü başını düzelterek, normal adımlarla, karşılaşmayı hayal ettiği noktaya boşuna yürüdü. Beş günün en kötüsüydü; göremedi kızı…
Araya Cumartesi-Pazar girdi.
xxx
Hafta başını zor etti. Büyük umutla çıktı evden… Tam bir saat bekledi kesişme noktasında; ı-ıh!
Kendine tarih biçti; hafta sonuna kadar… Buluşma gerçekleşmezse, demek ki ya okulu değiştirdi, ya özellikle kaçıyordu kız… Belki de yolunu değiştirmişti.
Hafta bitti, umut bitti!
Adam, “Bu kadar küçüldüğüm yeter! Bir daha asla…” deyip, defteri kapattı.
xxx
Oysa “kader” diye birşey vardı; olmayınca olmuyordu.
Çünkü kız, dördüncü gündeki konuşmalarından sonra tam dört kez okuldan çıkar çıkmaz adamın bürosuna gitmişti ve hiçbir gidişinde de avukatı bulamayınca, “Bu kadar küçüldüğüm yeter” deyip, üzüntüyle bu defteri kapatmıştı!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya Güzelim Benim!
Kadın Kadına Sohbet
"Penaltıyı Nasıl Yedirdim?"
Bin Dolarlık Ceza
Sevgiliyle Randevu
Beni Böyle Sev, Seveceksen..
Er Kişi Niyetine!
Babadan Torpilli
Teröristler Unkapanı'nda!


Sadık Söztutan kimdir?

Sadık Söztutan, 1961 Kars-Sarıkamış doğumlu. . . 1980 yılından beri gazetecilik yapıyor. . . İki çocuğu, iki kitabı var. . .

Etkilendiği Yazarlar:
O, yazan herkesten etkilendiğini söylüyor. Milliyeti, zihniyeti, cinsiyeti hiç önemli değil!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sadık Söztutan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.