..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet B.çulhacı




20 Aralık 2004
Avlulu Evlerin Çocuğuysanız Eğer...  
Ahmet B.çulhacı
Gelen zaman, geçen zamana denk düşmüyor bugünlerde... Her şey gerçek rengini yitirmiş gibi...


:BIFB:
Ansızın geçip gidiverir zaman... Hani, "Göz açıp kapayıncaya kadar" derler ya, işte öyle ansızın geçip gidiverir zaman... Şöyle bir geriye dönüp baktığınızda elde kalanın ne olduğunu düşünürsünüz yaşanmışlık adına...

Avlulu evlerin çocuğuysanız, burun direğinizin sızlaması hiç geçmez, geçmişi anımsadığınızda...

Kalabalık yenilen yemeğin tadı gelir damağınıza... Komşunun incir ağacının size eğilen dalları... Hayat çeşmelerinden akan suyun soğukluğunu hissedersiniz ellerinizde... Sıkıntı içindeyken size her şey yolundaymış gibi davranan anne-babanızın gayretleri düşer gözbebeğinize...

Çevrilen çember, sıkı arkadaşlığın resmidir avlulu evlerin çocuğuysanız eğer... Sakızdan çıkan artist ve futbolcu resimlerinin ütülmesidir paylaşmanın adı... Biriktirme, cimriliğin değil, aç-açıkta kalmamanın, yokluğun acısını derinden duymanın telaşıdır...

Avlulu evlerin çocuğuysanız eğer, yakınlarınızın, sevdiklerinizin sevincine de, kederine de koşar adımlarla gidersiniz... "Bak, bana ihtiyacın olursa hemen ara, ikiletmeden oradayım!" dersiniz...

Yüzünüzdeki gülümseme içtendir, üzüntünüz maskesiz... Sözünüz kişiliğinizdir... Bileğiniz sağlamdır, yüreğiniz gibi; AVLULU EVLERİN ÇOCUĞUYSANIZ EĞER...

Gelen zaman, geçen zamana denk düşmüyor bugünlerde... Her şey gerçek rengini yitirmiş gibi... Hayat sanki, kötülerin kahraman olduğu bir film... Ve biz öylesine izliyoruz boş gözlerle... Giderek acılar acıtmıyor artık, savaşlar, ayrılıklar, aşklar inandırıcı gelmiyor...

Yavaş yavaş değil, hızla kaybolan bir şeyler var...

TIPKI AVLULU EVLER GİBİ...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Keşke
Gönderen: SANEM ALTAYLI / Ankara/Türkiye
23 Aralık 2004
Keşke ben de avlulu bir evin çocuğu olsaydım...O günleri düşünüp özleseydim... Herşey rengini yitirmeden bakabilmiş olsaydım...Ne yazık...Sizin değiminizle acıların acıtmadıgı, aşkların inandırıcı gelmediği bir neslin çocuğuyum ben...Yazınızı okuyunca keşke diyebildim sadece keşke... Ellerinize,yüreğinize sağlık Sevgiyle

:: Dedemin evi
Gönderen: Faik Murat Müftüler / Muğla/Türkiye
23 Aralık 2004
19. YY sonlarında inşa edilmiş eski bir Denizli eviydi. Birçok yöremizde eski evlerde bulunan "Hayat" adındaki kısmı bilir okurlarımız. Gerçek hayat zaman zaman acımasız olabiliyorken o "Hayat" her zaman güzeldir. Yazınızda "Hayat sanki, kötülerin kahraman olduğu bir film... Ve biz öylesine izliyoruz boş gözlerle..." derken, o filmin antraktında, dedemin hasır koltuğunun kıyısında oturup acılarımdan, ruh ve beden yorgunluğumdan sıyrılıp sevgiyle örülü ve gerçek mutluluğu aramadan da duyumsayabildiğim "Hayat" akşamlarını anımsattınız. Teşekkür ederim. Kalem tutan ellerinize sağlık.

:: Geçmişe özlem....
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
22 Aralık 2004
Merhaba Sevgili Ahmet B.Çulhacı; Geçmişe ait anımsadıklarınız, bugün hisettikleriniz, geçmişe özleminiz; hiç yabancı gelmedi bana.Genelde aynı duyguları eskitiyoruz demek ki.Hani tanıtımınızda; "Yazdıklarım beni anlatsa da sizin yaşadıklarınıza benzer..." diyorsunuz ya, aynen öyle.Avlulu evin çocuğu olmasam da,aynı şeyleri özlediğimi hissettim.....Güzel bir yazıydı...Sevgiyle kalın.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sözde Sevgi...
Sen Bana Niçin Vurdun Baba?..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İsyanım Kendime... [Şiir]
Neyinim Ben, Kendim?.. [Şiir]
Gitme Desem... [Şiir]
Dörtlükler... [Şiir]
Ben Bugün İzinliyim Anne... [Şiir]
Biliyorum... [Şiir]
Hüzün... [Şiir]
Bay Casper... [Öykü]
Suskunluğum: Baş Kaldırış... [Öykü]
Bırakıp Gitmelere Dayanamıyorum... [Deneme]


Ahmet B.çulhacı kimdir?

Çokça okur, zaman zaman da yazarım. . . Yazdıklarım beni anlatsa da sizin yaşadıklarınıza benzer. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Sabahattin Ali, Ahmet Hamdi Tanpınar, Oğuz Atay...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet B.çulhacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.