Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides |
|
||||||||||
|
Biliyor musun? önemli olanın en küçüğü, en azı başarılmıştır burada. Herkes belki de, evet evet, ne mutlu başardım, başardı derken, hiç kimse bilmez ki yapılması gerekenin, olması gerekenin, BAŞARILMASI gerekenin en küçük kısmı başarılmıştır. Önemli olan O ZİRVEDE KALABİLMEKTİR. ÖNEMLİ OLAN DEĞER VERDİĞİNİ O ZİRVENİN TEPESİNDE TUTABİLMEKTİR. Gün olur bir bakarsın ki, küt diye yüreğinde büyük bir gürültüyle, içinde kocaman bir acıyla, zirvenin o en başlangıç kısmına düşmüşsündür. Ama düşüşteki o acı öyle büyüktür ki ruhunda, aslında o başlangıçta kalmamıştır artık. O başlangıca güç, o başlangıca cesarette kalmamıştır. Ruhunda öyle büyük çizikler, öyle derin sıyrıklar oluşur ki; o andan öncesi hep yaralı bir geçmiş olarak kalır bedeninin manevi tarafında, ve ne zaman birileri elinden, yüreğinin ellerinden tutup “ hadi “ dese zirveye dair, o yaralı geçmiş gözlerinizin önünde delice kanamaya başlar. Bir tek siz bilir, bir tek siz hisseder, bir tek siz görürsünüz o deli kırmızıyı, sıcağını, yakışını, acıtışını… Önemli olan değer verdiğini zirveye çıkarmak değil, onu zirvede tutabilmek, onu korumak, onu yüreğinle gözetmek, düşüncelerinle onu hiçbir şeyin incitmesine izin vermemek, zirveden düşüşüne engel olmaktır. Zirveden düşüşün geri dönüşü çok zordur. Çok zor. Sonrasında ki her adımda yaralı geçmişiniz hep bir adım ardınızdan gelir. Yaşadınız mı bu olguyu? Gördünüz mü hiç bilmiyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sevgi ÖRENGÜL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |