..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > Ali Osman Öztürk




3 Ocak 2002
Süabya Banyosu  
(Das schwäbische Bad)

Ali Osman Öztürk


Romen göçmeni, Alman Yazar Herta Müller'in ilginç bir öyküsü.


:BGFD:
Herta Müller

Süabya Banyosu (Das schwäbische Bad)

Cumartesi akşamı. Banyo sobasının karnı kıpkızıl. Havalandırma penceresi sımsıkı kapalı. İki yaşındaki Arni geçen hafta soğuktan nezle kaptı. Annesi küçük Arni’nin sırtını eski bir külotla keseliyor. Küçük Arni çırpınıyor. Anne küçük Arni’yi banyo küvetinden kaldırıyor. Zavallı çocuk, diyor Büyükbaba. Böyle küçük çocuklara banyo yaptırmamalı, diyor Büyükanne. Anne banyo küvetine giriyor. Su henüz çok sıcak. Sabun köpürüyor. Anne boynundan oklava gibi kirler çıkarıyor. Annenin kirleri suyun üstünde yüzüyor. Küvetin kenarları sararmış. Anne banyo küvetinden çıkıyor. Su henüz çok sıcak, diye sesleniyor anne babaya. Baba banyo küvetine giriyor. Su sıcak. Sabun köpürüyor. Baba göğsünden oklava gibi kirler çıkarıyor. Babanın kirleri annenin kirleriyle suyun üstünde yüzüyor. Küvetin kenarları kahverengi. Baba banyo küvetinden çıkıyor. Su henüz çok sıcak, diye sesleniyor baba büyükanneye. Büyükanne banyo küvetine giriyor. Su ılık. Sabun köpürüyor. Büyükanne omuzlarından oklava gibi kirler çıkarıyor. Büyükannenin kirleri, annenin ve babanın kirleriyle suyun üstünde yüzüyor. Küvetin kenarları kararmış. Büyükanne banyo küvetinden çıkıyor. Su henüz çok sıcak, diye sesleniyor büyükanne büyükbabaya. Büyükbaba banyo küvetine giriyor. Su buz gibi. Sabun köpürüyor. Büyükbaba dirseklerinden oklava gibi kirler çıkarıyor. Büyükbabanın kirleri annenin, babanın ve büyükannenin kirleriyle suyun üstünde yüzüyor. Büyükanne banyonun kapısını açıyor. Büyükanne banyo küvetine bakıyor. Büyükanne büyükbabayı görmüyor. Simsiyah banyo suyu, banyo küvetinin kenarından sıçrıyor. Büyükbaba banyo küvetinde olmalı diye düşünrüyor büyükanne. Büyükanne banyonun kapısını çıkarken kapatıyor. Büyükbaba, banyo suyunu banyo küvetinden boşaltıyor. Annenin, babanın, büyükannenin ve büyükbabanın kirleri delikten akarken girdap oluşturuyor.
Süabya ailesi yeni banyo yapmış olarak televizyonun karşısında oturuyor. Süabya ailesi yeni banyo yapmış olarak televizyonda cumartesi akşamı filmini bekliyor.

(Çev. Ali Osman Öztürk

*) Herta Müller: Niederungen [Çukurlar], Reinbek bei Hamburg 1993, s. 13-14. (= rororo Bd. 13360)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman tıraşı ve Alman bıyığı
Öykü/ Öykünme/ Höykürme

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Almanya"daki Türk Çocuk Edebiyatı Üzerine Kısa Notlar*
Luise Rinser'de Sevgi, Yaşam ve Ölüm*
Brecht"i Nükteleriyle Anlamak
San Salvador
Afrodit'in Uyluğundaki Leke
Kısa Öykü Üzerine (1965)
Sırlara Yolculuk
İfade
Pencere
Altın Çocukluk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nasreddin Hoca'nın Şiiri [Şiir]
Bir Şiirdir Yaşam [Şiir]
Hazan Günü [Şiir]
Rudolf Otto Wiemer [Şiir]
Anladım ki... [Şiir]
Sanal Bayramlar [Şiir]
"Göğsünün üstüne iki yıldız/gözlerinin üstüne iki öpücük" [Şiir]
Şair [Şiir]
Ezginingünlüğü [Şiir]
Sadece Dostlarıma [Şiir]


Ali Osman Öztürk kimdir?

Akademisyen, çevirmen, halkbilimci, karşılaştırmacı, eleştirmen.

Etkilendiği Yazarlar:
Bilimsel anlamda Wilfried Buch, Otto Holzapfel, Gürsel Aytaç; edebi anlamda Luise Rinser, Buket Uzuner.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ali Osman Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.