Herşeye imgelem karar verir. -Pascal |
|
||||||||||
|
Göğsünün üstüne iki yıldız gözlerinin üstüne iki öpücük geceleyin kayıtsız gökyüzü altında Gözlerinin üstüne iki yıldız Göğsünün üstüne iki öpücük geceleyin dilsiz bulutların altında Öpücüklerimizi ve yıldızlarımızı vermeliyiz biribirimize fırdöndü göklerin altında veya bir odasında bir evin durupduran belki memleketin birinde içinde kendimizi savunacağımız Ama nefes aralarında bu kendini savunmanın göğüsler ve gözler bizim için gökyüzü ve yıldızlar ve öpücükler BU ZAMANDA Herşeye karşı sen benim dengim olarak? Belki de gerçekten sen benim yanımda olsan beni tutmak için yatmak için üstümde geceleri bu duman beni alıp götürmesin diye sen de her zaman savaştığın için her şeye karşı Ve her şeye karşı senin için ben senin dengin olarak? Belki de gerçekten ben senin yanında olduğumdan seni tutmak için GÜNDÜZ RÜYASI Öyle yorgunum ki susuzsam gözlerim kapalı fincanı eğip içeyim Zira gözlerimi açsam fincan mincan yok ve öyle yorgunum ki ne mümkün gidip çay pişireyim Öyle uyanığım ki seni öpeyim ve okşayayım ki seni duyayım ve her yudumdan sonra sana anlatayım Ve ben fazla uyanığım gözlerimi açıp seni görmek isteği için ve görmek için senin orda olmadığını NEDEN Sen değil aşk için bilakis senin için aşk (ve de benim için) Sevmek zorunda olduğumdan değil bilakis seni sevmek zorunda olduğumdan Belki ben olduğumdan olduğum gibi fakat kesin sen olduğun gibi olduğundan HADİSE Sana yazıyorum halâ seni sevdiğimi Yazıyorum seni sevdiğimi ve yokluğunu fakat yalnız olmadığımı çünkü ben yanımda oturuyorum Bana bakıyorum ve başımı eğiyorum ve elimi uzatıyorum Kendime dokunuyorum ve seviniyorum halâ burda olduğuma Sevinçliyim yalnız olmadığım için sana yazınca Başımı kaldırıyorum ve görüyorum ki: Artık burda yokum Acaba ben sana mı gittim? Artık yazamıyorum BEN Başkalarının açlık dediği beni doyurur başkalarının şanssızlık dediği benim şansımdır Ben bir çiçek değilim su yosunu da Ben bir taş yosunuyum bin yıldır taşı deliyorum Bir ağaç olmak isterim İsterim bir yaşam boyu köklerine dokunayım ve içeyim gece gündüz Bir insan olmak isterim ve yaşamak insanların yaşadığı gibi ve ölmek insanların öldüğü gibi Seni seviyorum GECE ŞİİRİ Seni örtmek öpücükle değil öylesine yorganınla (hani omuzundan kayar ya) sen uykuda üşümeyesin diye Sonra sen uyanınca pencereyi örtmek ve seni kucaklamak ve seni örtmek öpücüklerle ve seni keşfetmek SEÇİMİM Diyelim ki seni yitiriyorum ve karar vermek durumundayım seni bir kez daha görecek miyim ve biliyorum ki: Bir sonraki kez bana on misli fazla mutsuzluk getireceksin ve on misli daha az mutluluk Neyi seçerdim dersin? Mutluluktan aklımı şaşırırdım seni göreceğim diye SENİ Seni daha yakın düşünmemek ve seni daha uzak düşünmemek seni düşünmek, nerdeysen gerçekten orda olduğun için Seni daha yaşlı düşünmemek ve seni daha genç düşünmemek daha büyük daha küçük değil daha sıcak ve daha soğuk değil Seni düşünmek ve seni özlemek seni görmek istemek ve seni sevebilmek gerçekten olduğun gibi BELİRSİZ Gözlerim var seni gördüğüm için Kulaklarım var seni duyduğum için Bir ağzım var seni öptüğüm için Olur muydu aynı gözlerim ve kulaklarım seni görmesem ve duymasam ve aynı ağzım seni öpmesem? ERICH FRIED 6 Mayıs 1921’de Viyana’da doğdu. Avusturya’nın işgali üzerine 1938’de Londra’ya gitti ve halâ orada yaşıyor. İngiltere’de değişik işlerde çalıştıktan sonra, 1946'dan beri serbest yazar olarak yaşamını kazanıyor. 1952-68 arası BBC’de çalıştı. 1960’lı yıllarda Konrad Adenauer’in, sosyal-liberal koalisyonun istifası, öğrenci hareketleri ve parlemento dışı muhalefet, Federal Almanya’da Erich Fried gibi politik bir şairin başarısı için önkoşulları yaratmıştır. Günlük politika O’nun için şiirin temasını oluşturuyor, bu ise siyasal ilgiyi, önbilgiyi ve hemen yayımlanmayı gerekli kılıyordu. Brecht’te olduğu gibi, Fried’in dili lakonik, paradoksal, antiteze dayalı ve diyalektik kılıfa bürünmüş bir üslûp içerir. Buradaki şiirleri, 1975-79 tarihleri arasında yazılmış ve ilk kez 1979’da „Liebesgedichte“ [Aşk Şiirleri] başlığıyla yayımlanmıştır. Çeviriye esas alınan metinler 1996 Berlin (Verlag Klaus Wagenbach) baskısındandır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Osman Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |