Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb |
|
||||||||||
|
Sabah parktan geçiyordum, Havuzun yanında, Sarı, sonbahar yaprakları arasında, Sararmış, eski bir fotoğraf buldum. Gece yağan çiyden ıslanmıştı, Eğilip aldım elime usulca, Huy bu ya çevreme baktım kuşkuyla, Sanki bir servet bulmuştum. Gözlerine baktım ilkin bu genç kadının, Gülüyordu ve gamzeliydi yanakları Fakat tuhaflığa bakınki gece yağan çiy Gözlerinin altına düşüyordu , Sanki kadının kaderini çizmişti doğa, Ağlıyor gibiydi şimdi buğulu gözleri, Yardım elimi uzatmak istedim, Belki birşeyler yaparım dedim, Çevirdiğimde fotoğrafın arkasını, Beni çağırıyordu sıcak bir dille, Kırk yıllık dostmuşuz gibi. " B e n i a r a ! " Aman canım efendim ! Olamazki, Sen bu sözcüğü sevgiline yazmışsın, Belki de bu aşkı yüreğine kazmışsın, Bir daha baktım resme alıcı gözüyle, Tanıdık gibi geldi o ruh haliyle, Soluksuz okunacak bir öyküye Başlar gibi, bulurum ben seni dedim, Dedim dedim de dökülmeye yüz tutmuş Saçlarımı tutup şöyle elimle, Hani o ünlü şarkıyı söyleyecektim nerdeyse, - Sen kendine kendin gibi taze bahar seç.- Sabahın o saatinde, yemyeşil bir parkın içinde, Eğilip yerdeki çiçeklere, bakıp bir menekşeye, Kopardım bir tanesini, iliştirdim göğsüme, Sonra bir daha bakıp resme, O lacivert, buğulu gözlere, Aşık oldum bana seslenen söze, Bulurum seni dedim, bulurum , Bakıp resmin arkasındaki şifreye Yani fotoğrafçının imza gibi attığı Beş rakamlı diziye, Parktan çıkıp yürüdüm ağır ağır, Bir taksi çevirdim işi bırakıp, Hedef ! İstiklal Caddesi dedim şoföre, Foto İdeal'in önünde ineceğim, Heyecandan boğuluyordum, titriyordum, Olmaz meleğim dedim, sen çok gençsin, Bense çoktan geçtim ömrün yarısını, Sonra toplayıp kendimi ve aklımı, Olur be çocuk, neden olmasın ! Ya bu fotoğraf on yıl öncesininse, Erersin muradına dilediğince, Taksiden inip karşıya geçtim, Üç, beş adım daha yürüdüm , Şimdi tam fotoğrafçının önündeydim, İçeri girip attım fotoğrafı adamın önüne, Bakın şuna dedim, söyleyin bana, Ne zaman çekildi bu, neyin nesi, Söyleyebilir misin bana adresini? Aman beyim, dedi adam, nerden bileyim? Biz kuyumcu değiliz ki Adres alıp fatura verelim ! Ama beklerseniz iki dakika bulurum, Ne zaman çekilmiş, anımsarım birşeyler, Verirseniz eğer bir parça izin, Fotoğrafçı açtı koca bir kutuyu, Başladı karıştırmaya resimleri bir bir, Bir geri gitti, bir ileri, buldu aradığını, Numarasına baktı arkasını çevirip, Çok olmuş bu çekileli dedi, Koskoca bir dört yıl, Anımsadım dedi, galiba Üniversiteye giriyordu, Şansınıza bakınki bu kız geçen gün geldi, Bu resimlerden oniki tane daha dedi, Bir iş bulmuş sanırım, ona girecekmiş, Henüz almadı siparişini, ergeç gelecektir. Akrabanız mı oluyor yoksa kuzum ! Nedir bu aceleniz , Anladım ona evlenme teklif edeceksiniz, Çok kızmıştım fotoğrafçıya ama belli etmedim, Sadece... başıma, yaşıma bir bakın dedim, Fotoğrafları ben alacağım, İzmir'den dayısıyım, Yeni tayin olmuş dersiniz, Bir sürpriz yapmak istiyorum ona, Gelirse eğer şu kartımı verin, Kartın arkasına da şöyle yazdım, " Çok güzel bir iş buldum sana , Belki de bir ömür boyu sürecek, Emekliliğin benden olacak. B e n i a r a ! "
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |