..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Türk Şad Köktürk




20 Haziran 2004
Millî Meselelerde Çözüm  
Türk Şad Köktürk


:BHIA:
Ülkemizin meşhur gazetelerinin birinde meşhur bir gazeteci, millî dâvâların çözümü üzerinde kalem oynatmış. Türkiyeli Başbakan'ın Batı Trakya'yı ziyaret edip orada yaşayan soydaşlarımıza "Siz Yunanistan'ın vatandaşısınız. Yunanistan'ın gelişmesi için çalışın." demesini öven bu gazeteci efendi diyor ki:

"...Ama bakın cesur ve mantıklı siyasetçiler işbaşına gelince, uluslar arasında 'kan davasına' dönüşmüş meseleler bile nasıl yumuşuyor."

Öyle değil mi bayım?! Doğru ya, biz o kadar zamandır bunu nasıl düşünemedik!

Kıbrıs sorununu mu çözeceğiz? Veriririz Kıbrıs'ı sorun morun kalmaz(!)

Batı Trakya mı mesele? Çekeriz elimizi ayağımızı, sorun çözülür(!)

Kerkük, Musul, Türkmeneli mi? Oralar zaten "yeni Irak" ın bir parçası. Bizim ilgilenmemiz bile ayıp(!)

Meğer sorunların çözümü ne kadar basitmiş, değil mi? Atatürk Hatay sorununu çözmek için boşuna o kadar uğraşmış. Ertuğrul Özkök'e danışsaydı muhakkak sorunun çözümü daha kolay olurdu, kimse kimseye kırılmazdı. Gerçi sınırlarımız biraz daha dar olurdu ama olsun, bizde topraktan bol ne var(!)

Ertuğrul Özkök ve onlarca Ertuğrul Özkök'ler!

Memleket meseleleri hatır gönül işi değildir. Türkiyeli Başbakan'ın Yunan başbakanına "Kostas" diye hitap etmesiyle Batı Trakya meselesi çözülmüş olmaz. Sorunların çözümü haklarından vazgeçmek değildir.

Kıbrıs'ı unutmayacağız! Batı Trakya'yı, Musul'u, Kerkük'ü de unutmayacağız. Esir Türk yurtlarının hiçbirini unutmayacağız!

Batı Trakya Türkleri hangi ülkenin vatandaşı vatandaşı olurlarsa olsunlar Türk'türler. Elbette Yunanlık için değil Türklük için çalışacaklardır.

Dünya'nın neresinde bir başbakan mevcut sınırları dışındaki soydaşlarını diğer ülke için çalışmaya teşvik eder? Türk milletinin yıllardır yürüttüğü millî dâvâlar, haklarından kaynaklanmaktadır. Türk milleti başbakanı, Türklerin haklarını daha iyi savunması için seçmiştir. Asırlık dâvâlardan bir başbakanın sözü ile vazgeçilemez. Hele seçimden önce hakkında demediğini bırakmadığı kişilerin seçimden sonra en büyük savunucusu olanların bu konuda söz söylemeye hiç hakları yoktur.

Millî meseleler nasıl çözülür? Güçle, inançla, dirençle... Bütün baskılara direnmekle... Gücünü artırmakla... Mevcut gücünü en verimli biçimde kullanmakla...

Vazgeçmekle değil!..

Yunanlılar İzmir'i işgal ettiğinde Mustafa Kemal savaşacağına İzmir'i ziyaret edip halka "Siz Yunan vatandaşısınız, onlar için çalışın" deseydi İzmir bugün bizde olmayacaktı. Lozan'da sınırlarımız dışında kaldığını kabûl ettiğimiz Hatay'dan vazgeçseydik Hatay'da bugün Türk bayrağı yerine ya Fransız ya Suriye Bayrağı dalgalanacaktı.

Kıbrıs'a 1974'te müdahale etmeseydik Kıbrıs'ta bugün Türk kalmamış olacaktı..

30 yıl öncesine kadar Türkleri katleden Rumlar, Yunanlılar ne kadar çabuk değiştiler ve medenîleştiler ki Batı Trakya'daki soydaşlarımızı gönül rahatlığıyla onların eline bırakıyor ve o topraklardan elimizi çekiyoruz?! Yunanlılar gerçekten bu kadar güvenilir midirler?

Madem ki başbakan böyle bir laf etti ve Ertuğrul Özkök'ün deyimiyle artık "Yunanistan'da yaşayan soydaşlarımızı bir "beşinci kol" olarak görmeyi" resmen bıraktık, Yunanlılar da bu iyi niyetimize cevap versinler.

Meselâ Yunan başbakanı da bir İstanbul ziyareti gerçekleştirip desin ki: "Bu şehrin adı 'Konstantinopolis' değil 'İstanbul'dur ve burası bir Türk şehridir. İzmir de, Doğu Karadeniz de öyle..."

Ama bunu istersek "faşist" ya da "statükocu" oluruz değil mi? İstemeyelim o hâlde..

Millî dâvâlar unutuluyormuş... Enflasyon düşük ya, boşverin millî dâvâları gitsin!.. Kime ne, bize toprak mı lâzım!? Haydi: Yaşasın başbakan, demokrasi, AB, AKP, R.T.E. ve saire...

Sözlerimizi Atsız'dan bir alıntıyla noktalayalım:

"Ölürken, gözlerimizdeki son ışık millî mîrasın hâyâli olacaktır."

Tanrı Türk'ü Korusun!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: çözüm??
Gönderen: tülayogan / /
4 Kasım 2007
doğru diyorsunuz da başı geçim derdinde,çoğu elleri cepte,kimi evlat hasretinde..bu kadar insan kalkıp demez mi 84 yıllık bir cumhuriyete bir tek mustafa kemal mi yetecekti. madem siz okuyordunuz madem diğerleri alimdi.. neden 50 yıldır bize sadece barbar,fakir,anlayışsız damgası yapıştırmalarına izin verildi... neden benim çocuğum okulda türkçe derslerinde bir parça olsun kimliğini öğrenemiyor. yabancıların yapıştırdığı yaftaları giyip çıkartmaktan yoruldu bu millet. ne mutlu türküm diyene evet ne mutlu bana ki türküm.ama bunu torunlarım aynı şevkle söyleyemeyecek. neyi bekliyorlar hala,tamamen yok edilmeyi mi yoksa biz yanlış zeminlerde mi dolaşıyoruz.. ilke ve inkılapları iyi anlayamamış,ona düşman insanlar hapislerden çıkarılıp başımıza "bizi" diye temsile çıkıyorken,kendisi müslüman mıdır belli olmayan meçhullerin dindar,ılımlı islamcı diye cirit oynattığı,.. evet çok umutsuzum, yarınlar kimlere kucak açıyor görmek o kadar da zor değil.. ve neyazıkki karamsarım da bu konuda biliyorsanız ne yapılması gerektiğini,ve yapmıyorsanız siz koyun kendi adınızı.. saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oktay Sinanoğlu'nda Yanlışlar Zinciri

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ümmetçi - Kürtçü Dayanışması
Maddecilik - Şeriatçılık ve Millî Güç
Ab Yeryüzü Cenneti mi
Seçim Sonuçlarının Düşündürdükleri
Laikliğe Saldırılar ve Yanıtlarımız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Türk Duası [Şiir]
Atayurtta Sabahlamak [Şiir]
Çanakkale'de Erler [Şiir]
Mavi Ejder [Şiir]
Tarihin En Büyük Kahramanına [Şiir]
Sır [Şiir]
Türk'ün Kaderi [Şiir]
Vurun Beni [Şiir]
Üç Mayıs'ın Altmışıncı Senesi [Şiir]
O Günleri Özlemek [Şiir]


Türk Şad Köktürk kimdir?

Türk'üm Türkçüyüm Atatürkçüyüm

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Türk Şad Köktürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.