..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Türk Şad Köktürk




20 Haziran 2004
Seçim Sonuçlarının Düşündürdükleri  
Türk Şad Köktürk
Türkiye bir kez daha seçime gitti...


:BGGE:
Türkiye bir kez daha seçime gitti. Görünen o ki iktidardaki AKP yerel seçimlerde de galip.. AKP hükümetinin yerel yönetimleri güçlendirmek, merkeziyetçiliği azaltmak düşüncesi olduğundan bu seçim onlar için çok önemli idi. Her hâlde memnun olmuşlardır. AKP'nin şimdiye kadar yaptıklarına baktığımızda yerel seçimlerden muzaffer ayrılmaları bizi son derece rahatsız etmektedir. Kürtlere kucak açan, Kerkük'ü peşkeş çeken, Kıbrıs'ta Denktaş'ı zora sokan AKP, artık belediyelerde de hakim. İktidardaki partilerin başarısının enflasyon oranı ile ölçüldüğü bir ülkede bunlar pek önemsenmeyebilir. Fakat bazıları farkında olsa da olmasa da ümmetçilik zehri ülkemizi gitgide sarmaktadır. Yobazlık ve gericilik yarınlarımızı tehdit etmektedir.

Ümmetçi düşünce Atatürk ilkelerinden laiklik ve milliyetçiliği öncelikli düşman olarak görüyor. Milliyetçiliği "hamaset edebiyatı" olarak nitelendiriyor, modası geçmiş bir düşünce olarak gösteriyor. Oysa bilmiyorlar ki binyıllardır var olan milliyetçilik binyıllarca daha var olacaktır.. Laikliği de kabûllenmiyorlar. Atatürk'ün 3 Mart 1924 tarihinde hilafeti kaldırması Arap zihniyetinde olan bazı şahısların kanına dokunmuş olmalı ki kimi zaman dolaylı olarak, kimi zaman da doğrudan Atatürk'e saldırıyorlar. Bunların amacı Türkiye'yi İran'a yahut Suudî Arabistan'a çevirmekten başka bir şey değildir.

Halkıma sesleniyorum! Şeriatçı bir devlette, canınız istediği zaman müzik dinleyemez, istediğiniz giysiyi giyemezsiniz. İstediğiniz kişiyle sohbet edemez, istediğiniz kitabı okuyamazsınız. Şeriatçılık o kadar kahrolası bir anlayıştır ki kendi Yüce Yaratan'ınınızı nasıl seveceğinize bile karışırlar!.. Kısacası kölelik sistemidir şeriatçılık.. Hürriyetinizi, kağıt üzerindeki birkaç sayıya feda etmeyin!..

Ve yobazlara sesleniyorum! Hepiniz birer Derviş Mehmet olsanız, karşınızda hepimizi birer Kubilay olarak bulursunuz! Başımızı veririz de cumhuriyetimizi vermeyiz. Dünya durdukça Türkiye Cumhuriyeti laik kalacaktır!..

Uzun sözün kısası; "Kime oy verelim be kardeşim?" diye düşünmeden edemesek de sonuç bu olmamalıydı.. Bu seçim sonucu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Türkiye'sine yakışmadı. Hiç yakışmadı!..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ab Yeryüzü Cenneti mi

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oktay Sinanoğlu'nda Yanlışlar Zinciri
Ümmetçi - Kürtçü Dayanışması
Maddecilik - Şeriatçılık ve Millî Güç
Millî Meselelerde Çözüm
Laikliğe Saldırılar ve Yanıtlarımız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Türk Duası [Şiir]
Atayurtta Sabahlamak [Şiir]
Çanakkale'de Erler [Şiir]
Mavi Ejder [Şiir]
Tarihin En Büyük Kahramanına [Şiir]
Sır [Şiir]
Türk'ün Kaderi [Şiir]
Vurun Beni [Şiir]
Üç Mayıs'ın Altmışıncı Senesi [Şiir]
O Günleri Özlemek [Şiir]


Türk Şad Köktürk kimdir?

Türk'üm Türkçüyüm Atatürkçüyüm

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Türk Şad Köktürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.