Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Dün kursumun son günüydü,ögrencilerimle veda günüm.Alti hafta gibi bir zaman dilimini paylasmistim onlarla. Ilk zamanlar ne kadar zor gelmisti ve nasil agir,gün gectikce farkinda olmadan nasil sevmisim ve ne denli alismisim onlara. Ablam kendisi gibi edebiyat ögretmeni olmami isterdi ,öys sinavindan önce tercihleri yaptigim aksam neler cektirdi bana,istedigi yerleri yazmayinca,özelliklede ögretmenlik kisminda diretince,küstü gitti.Bir kac gün bakmadi yüzüme,o günden bugüne biraz da kirginlik vardir icinde. Bunu neden istemedigimi bir türlü anlatamadim ona.Bugün cevabi nasil biliyorum oysa. Kurs ögretmenligi teklifi geldiginde söylenen sartlar ile sonradan karsilastigim sartlar öyle farkliydi ki.Ögretmenligin icinde nasilda buluvermistim kendimi. Ah abla dedim daha ilk günden,elimde yoklama defterleri ile eve gelirken,yaktin beni! Dün civil civil on yedi cocuk ile bir saga gittim bir sola,bütün gün ardimdaydilar,hani sevdiginiz sizden uzak bir yere giderken nasil doyasiya bakmak istersiniz,bakarsiniz bakarsiniz da icinize almak istersiniz.O ani andiriyordu cocukca ve sevgi dolu bakislari.Hissetmiyormus gibi davrandim bakislarini tüm gün, yoksa oturup aglardim iclerinde,ki bu daha cok incitirdi onlari. Üc saatlik uykuyla ayakta olmamdan kaynaklanan bir donuklukta vardi üzerimde. Karne töreni ve son saatler. Bir ögrencim kaldi sinifta.Ne kadar zormus;hikayelerinde adam öldürmeye benziyor bu,oysa ben hic adam öldürmedim hikayelerimde.Ama bugün bir adamim ölüyordu hikayelerimde.Nasil üzüldüm, yüzüne bile bakamadim ögrencimin.Bu vesileyle,ögretmenlerim sizleri nasil iyi anladim ve bir kere daha ne denli cok sevdim. Törenden sonra müdür yanima geldi ve bana`` bu tür bir etkinlik olursa sizi yeniden aramzda görmek isteriz ,cünkü cocuklar sizi gercekten seviyor ve bizde memnunuz`` dedi.O an nasil sevindim,cocuklar beni seviyordu baskada ne istiyebilirdim ki? Sevgi ne sicakti.Söylenenlerin devamini duyamiyordum mutluluktan, cocuklar beni seviyordu! Beni evime götürücek olan treni ,elimde bissürü mektup ve ciceklerimle,beklerken,uzun uzun ögrencilerimi düsündüm. Ne güzeldi bu duygu! Sinifta kalan ögrencimin aklima gelmesi ile,dagiliverdi tüm nesem.Elimin yandigini hissettim aniden.Ne oluyor ki diye baktigimda,kalan ögrencimin yazmis oldugu mektup ilisti gözüme. Agir agir actim mektubu nasil kalbim agriyordu.``sizi ne cok sevdik´´yazmisti ilk siraya,yaziyi görünce devam edemedim. Ufka baktim,eflatun ufka.Yüregim agriyordu,anladim ki ben ögretmen olamiyacak kadar duygusal bir insandim ve hassas. Ögrencilerimden ayrilmak ve bunu her semester sonu yasiyacak olmak büküyordu kollarimi,cocuk sesleri kus civiltilarina benziyor onlari duymayinca paslaniyor kulaklarim ve yasamin mucizelerini duyamiyorumdum. Onlardan uzaklastigim su anda nasil da icim yaniyordu. Agliyordum. Ya kalan ögrencim, o ne olucakti?Bir daha asla adam öldürmeyecegim hikayelerimde dedim. Asla adam öldürmeyecegim.. Ona mektup yaziyorum simdi,biliyorum ki bu onu mutlu edicek,beni mutlu ettigi gibi! Bir ögrencimin kardesi vardi,adi Muhammed,mektup yazanlarin arasinda isminin gectigi.Daha okula bile gitmiyor ablasina yazmak istediklerini söylemis oda ona nasil yazilacagini göstermis.Bir resmini koymus beyaz kagida bir de gül.Seni cok seviyorum, beni unutma yazmis,kagit dolmus zaten.Hos baska söze gerekte yok,en güzelleri söylenmis. Giderken mahzun mahzun bakiyordu bana,gittim yanina egildim ve yanagindan öptüm.üzgün duruyordu´` ne oldu``dedim.Uzun bir süre sustu agir agir kaldirip kafasini yüzüme bakti(muhammed hep yere bakar)´´gitmesene`´dedi. Ondan sonra ne dedim ne söyledim hepsi bos.Bütün anlamlarim o kelimede kaldi,gerisi hep yavan.Kosup evden kendi yaptigi kalpleri getirdi; icinden kalpler cikan üc kalp.Aldigim en güzel hediyeydi,sevgi ile yogrulmus. Iste böyle delicesine Iste böyle aydinlik bir sey Yasamak...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mine, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |