Mektubum sanırım fazla uzun oldu, çünkü daha kısa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal |
|
||||||||||
|
bir yolculugun ön koltugunda icimden gecen binlerce siir sarki yorgunluktan sarhos.. Adini duydugumda bu sehrin,hicbir iz ve hicbir ses yoktu ona dair, oysa simdi sesler bir sarki olup dilime düsmekte. Sana uzaktan bakiyor artik gözlerim Gönlüm senden gecmez bana döndü hep sözlerim Unutmak o kadar kolaymi sandin Ayrilik bana asktir artik Dagilmis saclarin gönlümün yatagina, uyandirma Sabah olsun ben giderim, sen kal rüyamda Prag cekce adiyla Prahaya yolculuk, Heyecan icinde vize kosusturmalari ,kütüphanede Pragla ilgili her dökumani okuyusum ve her video kasedini basim dönene kadar seyredisim.Gece hayati, gündüz hayati,tarihi ve edebi dokusu derken Praga dair olusum. Avrupanin kalbi Prag sizinde kalbinizde bir yer bulur diyordu seslerin icinden bir ses.. Cekoslavakyanin baskenti Prag; yesilligin ve doganin icinde tarihi dokusunu korumus bir sehir.Hitler bile bu tarihi dokuyu bozmaya kiyamadan gecip gitmis. Köprüler,kiliseler, Prag milli marsini calan can sesleri arasinda yitip gidisim. Süzülüp akan,sehri yeni ve eski olarak ikiye ayıran Vltava. Üzerindeki heykelleri ile ünlü Karls Brücke;heykelleri daha iyi fotograflayabilmek amaciyla köprünün kenarina ciktigim icin aniden patlayan yüzlerce flastan sonra köprüdeki kiz olarak taninan ben. Goldenen gaesschen olarak adlandirilan kücücük sevimli evlerin oldugu sokaktayim.Bu sokagin ayrica bir ünlülügü var ki Franz Kafka bu sokaktaki kücücük evlerden mavi boyali,kapisinda no:22 yazaninda oturmus. Ümitsiz aski Milenaya mektuplarını bu evden yaziyordu Kafka ve fotografladigim su kücücük camdan disari bakip kederini dagıtıyordu birazda olsa. Ahh sevgili Milena siz Viyanada kederler icindeyken önümde güzelligini sergileyen bu cicekler, kus sesleri öyle aci verici ki.. Bu kenari gümüs yaldizli fotografi biraz sis biraz pus ekleyen el ise,cüzdanimi hatira olarak aldigina inandigim ,tanimadigim bilinmez, beni hüzünlere bogan bir el.. Sevdiklerimin fotograflari olmasaydi icinde daha mi az üzülürdüm bilemiyorum,benden bir seylerin yitmesi,geri gelir mi umutlari sanki en cok sevdigim kedimi kaybetmisim de ölmemesi icin ac kalmamasi icin dua ediyorum,icinde ki hatiralarima nasilda yaniyorum. icinde ki bir kac kagit icin tüm anilarimi alma demek icin caddelerde aradim seni, oysa coktan yitmistik sende bende bu kalabaligin icinde. Ah bulmak o kadar kolay mi sandin Aramak bana asktir artik.......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mine, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |