Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp |
|
||||||||||
|
Sevdiklerim yanımda, sen yoksun… Oysa yemin etmiştik kadere Hep yanımda olacaktın… Hele ki doğum günümde… Tüm sevdiklerim yanımda, bir tek sen kayıpsın… Demiştim sana kıymetini bilmezler, üzerler seni diye Ağlatacaklarını söylemiştim… Anladım… Biri üzülmeden biri mutlu olamıyormuş, Mutluluk için bir başkasının acı çekmesi gerekiyormuş Anladım... Ne söylenecek bir söz var artık, Ne de paylaşacak bir mutluluk Senden kaçmaktan yorgunum, Hayalini beklemekten bitkin… Bir hayalin gölgesinde yaşıyorum İz düşüp kırılan düşlerimle Ağlamayı bir meziyet biliyorum… İyi ki mi doğdum?.. Anlatılmak istenenler içimde kalıyor hep Ağlıyorum… Senin başkasının ellerini tuttuğunu düşündükçe Ziyan oluyorum… Her şeyimdin sen Giderken kimsesiz bırakıp gittin… Belki de yeni bir gelişin habercisiydi bu gidiş Ya da bir daha dönülmeyecek, çok bilinmeyenli bir denklem… Kim bilir… Belki de şu anda bir sahil kasabasında yalnız olsaydım Bana da Ağustos kokardı ağustos… İyi ki mi doğdum?.. Kim bilir… Belki de en iyisi…………….. Ne bileyim işte, Herhalde böyle bir şeydir bir martının ağlaması Ya da mevsimlik bir aşksızlık sancısı. Bir şarkının anlattığı gibi, “Bir daha böylesine sevilecek misin? “Böylesine deli, saçmaca, sebepsizce”… Ama yasaktı işte gözlerini anlamak… Kaçını konuşuyordum sustuğum kelimelerin Kaçını akıtıyordum yüzüne göl göz yaşlarımın… Bitti belki de… Her şey bir yalana bulanıp, akıp gitti uzaklara Ta yüreğimin gitmek istediği yerlere… Ne aşklardan geçtim ben, Yaralı bereli sevdaların yarası oldum… Dostlarım yanımda belki, Sen yoksun… Kaç ayrılığa dayandı ki bu gönül, Buna dayanamıyor keza… “Gideceksen bensizliğe hiç gelme” demiştim oysa Gözlerimdeki yaşlar ayrılıktan miras kalbime “Bir aşkı paylaşmak için çok geç” “Bir paylaşıma aşık olmak için ise erken” mısralarımda. Benimle sevişmek yürek ister… Belki de hiç ayrılmadık biz Ya da “bizi ayıran herhangi bir otobüstü…” Tüm olmamışlığımla, Büyüyememişliğimle hatta - Ki büyümek istiyor muyum acaba - Yarım kaldım… İçimde binlerce yıllık bir özlemin izleri Gözlerim kapıda Belki çat kapı gelirsin diye bekliyorum… Ben içkiyi sevmezdim keza İçiyorsam unutmak için değil güzelim, Maksat muhabbet bitmesin Hani sabahlamalar yani… Dost ağızlarda sana dair cümleler sarf edilir de belki Kendimi avuturum düşüncesi içimde… O kadar hızlı geçiyor ki yıllar, Aldatılmışlığımla, Ve belki bir iki kez aldatmışlığımla büyümeye direniyorum Hep çocuk kalmak istiyorum… Belki şimdi yanımda olsaydın, Ayrılık olmazdı bu şiirin ana fikri… Ne çok noktalama işareti kullanılmış meğer ömrümde Ben bu aşkı bir yerde görmüşümsü bir his içimde Hani replikler aynı da, Baş rol oyuncuları farklı sadece… Kime niyet kime felaket bir aşk yani Zordu aslında yanındayken yabancı gibi davranmak. Yalnızlık değildi ama korktuğum Hani bir sensizlik var ya, Tarifi olmayan bir yenilgi duygusu, Aşka, sevgiye lanet etmek Hayata inancını kaybetmek gibi… Aslında en zoru unutmak Anlaşılamamak yani… Ne?! Mutlu mu olmam lazım? Aslında dedim ya; yalnız kalmak değil asıl korkum. Sen sensizliği nereden bileceksin ki? Anlatılması zor, yaşanması ölümcül… Belki bu kadar sevmemiş olsaydım seni Vazgeçmekte bir o kadar kolay olabilirdi bana… Tıpkı seninki gibi yani, Senin sevgisizliğin gibi… Bilirsin işte, Kolay mı seni sensiz yaşamak, Ellerini tutmak isteyip salakça bahanelerle avunmak Ya da sana sarılmak için, dokunmak için örneğin Birbirinden saçma, birbirinden alakasız bahaneler bulmak… Bende sensiz bir ben kalmadı bebeğim… Her şey çok güzel olacaktı oysa Biraz sevgi, biraz da sabır yeterdi Amannnn… Ağbicim boşver… Vakit de geç oldu zaten Daha gidip yatıcam Hani sen diye sarılıyorum ya yastığıma… Yarın da doğum günüm zaten… Ne?.. İyi ki mi doğdum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Baran Karaca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |