..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gökçe Dölek




28 Nisan 2004
Gece Gündüz  
Gecenin bir yarısı imla kurallarına inat yazılmış bir yazı.

Gökçe Dölek


Ben gece ben gündüz ben ben ben...


:BBBA:




GECE GÜNDÜZ


HER SABAH GÜNEŞİN KIZILLIKLARINA EKİYORUM UMUTLARIMI .MARTI ÇIĞLIKLARIYLA BÜYÜMEYE BAŞLIYOR UMUTLARIM, FİLİZLENİYOR ŞEHRİN GÜRÜLTÜSÜ İLE , YEŞERİYOR GÜNÜN BANA GETİRDİKLERİ VE ALIP GÖTÜRDÜKLERİ İLE..BANA SORMADAN GEÇİYOR ZAMAN^^AKREPLE YELKOVAN DURDUĞU YERDE,HİÇ İLERLEMEDEN BİRBİRİNİ KOVALIYOR SANKİ^^

ÇEKİLİYOR GÜNEŞ ŞEHRİN ÜSTÜNDEN BAZEN İSTEYEREK BAZEN İSTEMSİZ KİMBİLEBİLİR Kİ? VE YERİNİ AYA BIRAKIYOR;AY BİLE YALNIZ DEĞİL KARA BULUTLARLA GELİYOR ŞEHRİ AYDINLATMAYA BULUTLARIN KARALIĞINA İNAT...
NE KADAR KARA OLSADA GECE BEN ONA SEVDALIYIM GÜNDÜZLERİN SARISINA DEĞİL. GECE;YAZMAK DEMEK,KELİMELERİN YETMEMESİ, KORKAKÇA DÖKÜLMESİ SAYFALARA VE CESURCA AKMASI GÖZYAŞLARININ GECENİN EN ESMER YERİNDE.
^^ŞEHRE BİR SESSİZLİK ÇÖKER YELKOVANLA AKREP YENİ GÜNE GİRİNCE , GÜN 24 SAATİ DOLDURUP YENİ BİR GÜNÜ KARANLIKTA BAŞLATINCA.GÜN gecedir İŞTE OZAMAN,ROLLER DEĞİŞİR..GÜN SARISINI VERMİŞTİR GECEYE KAPKARA ^^
BÜTÜN YABANCILAR UYKUDADIR , ŞEHRİN IŞIKLARI SÖNMÜŞTÜR SADECE SENİN AYDINLIĞIN YETMEZ ŞEHRİ AYDINLATMAYA.KALEMİN VE KAĞIDIN VARDIR YALNIZLIĞINLA ELELE.İŞTE O ZAMAN TÜM GECE TÜM ŞEHİR EN KALABALIKLIĞIYLA ŞAHİTTİR TÜM YALNIZLIĞINA VE HER ZAMANKİNDEN ÇOK OLAN KALABALIKLIĞINA.
^^ZAMAN DURUR GECE YARISINDAN SONRA ,KOŞARKEN DAKİKALAR VE SANİYELER ,KOVALARKEN AKREPLE YELKOVAN BİRBİRİNİ SANA GEÇMEZ GECE^^.
ARTIK YALNIZ DEĞİLSİNDİR SANKİ TÜM ŞEHİR SENİN YANINDAYMIŞ GİBİ YAZARSIN KONUŞURSUN , İSYANLARLA ŞÜKRANLARI BİRBİRİNE SOKARSIN

ÇIRILÇIPLAK KALIRSIN GECENİN KOYNUNDA ,GÜN BOYUNCA KİMSEYE GÖSTEREMEDİĞİN YÜZÜNÜ GECEYE GÖSTERİRSİN KENDİNİ ÖZEL HİSSETSİN DİYE. SEVGİLİN OLUR GECE DOKUNUR , YANAĞINDAN SÜZÜLEN GÖZYAŞLARINI SİLER, DUDAĞINDAN DÖKÜLMEK İSTEYEN SÖZCÜKLERİ BUSELER KONDURARAK ALIR , ELLERİNDEN TUTAR YENİ GÜNE KOŞTURUR SENİ , AYAKLARIN OLUR.
SEN GÜNÜN VE GECENİN RESSAMISINDIR ÖNCE ALIR FIRÇANI BOYASIN GÜNÜ SARIYA BAZEN MAVİYE,DAĞITIRSIN GÜNEŞİ O KENTTEN O KENTE.SONRA SİYAHI VE O TARİF EDİLMEZ RENGİ SÜRERSİN FIRÇAYA.
YILDIZLARI SEPELERSİN SİYAHA HALA UMUDUN VARDIR ASLINDA. AYLA DENİZİ SEVİŞTİRİR OLUŞTURURSUN YAKAMOZU GÖZLERİNDE.

GÖZLERİM AĞIR AĞIR KAPANMAYA BAŞLIYOR ELİME YİNE MAVİYİ ALMAYA BAŞLAYINCA.ANLIYORUM Kİ BOYAM BİTMİŞ BİTMİŞ GECE .YİNE YENİ BİRGÜNE MERHABA DİYOR BEDENİM.GÖZLERİM GÜNEŞİN KIZILLIĞINDA RUHUM GELECEK GECENİN KARANLIĞINDA.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: geceye anlam vermek..
Gönderen: ÖRSAN BAYDAR / İSTANBUL
1 Mayıs 2004
Geceye anlam vermek senin gibi.. Geceyi özümsemek neyin etkisi.. Yalnızlıkla kalabalıklaşabilendir farkında olan.. Ne güzel, farkettim birden.. Tarzınızı sevdim.. Habeiniz ola.. Gecenin buğusu..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Babası Öldü
Hayat, Oyun, Yemek, Roman

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uymadım Hayatımın Yazım Kurallarına
Kalbimiz İdman Yapıyor
Gittiğinde Başladı Pazar Sendromu
İki Gökçe Arasında Kalmak
Yazmaya Sebep
Sevgili Günlük
Geldiğin Gibi
Senden Kurtulmak İçin Bir Jeton Aldım...
Satırlara Giydirdim Seni.
Aşk mı O da Ne?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kırmızı Ruj [Şiir]
Hiçbir Şey [Şiir]
İnat, Hırs, Rest [Şiir]
Kanlar İçinde [Şiir]
Kırmızı Kar Beyaz Şarap [Şiir]
Kıskananç Yalnızlık [Şiir]
Eksik Kırk Yıl [Şiir]
No Women No Cry [Öykü]
Kırmızı Karın İmkansızlığı Gibi Değil Hayat [Öykü]
Sil Baştan [Öykü]


Gökçe Dölek kimdir?

Aşk mıydı? Hayır kesinlikle değil. Peki ya tutku olabilir mi? Bu soruları kendime sorduğumda tanıdım kendimi. Yazmaya ilk başladığım an anlamalıydım aslında bunun bir tutku olduğunu. Yazmanın tutkusu tanıştırdı beni benimle. Önce harfler tanıştı sonra kelimeler,cümleler kıskandı uzadıkça uzadı,şiirleri getirdi yanında arkadaş. Şimdi görüyorum harflerin,kelimelerin,cümlelerin kahramanları benlerim. . .

Etkilendiği Yazarlar:
İçimde kızgınlıkla karışık sigara içme isteği uyandıran eserler için çok teşekkürler.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökçe Dölek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.