..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Cengiz Arabacı




20 Nisan 2004
Ugh!  
Cengiz Arabacı
Yıl 1514, yer Teksas bozkırları, kabilede bir telaş anı............


:BBJI:
- Ah yavaş lan Gölgede Esneyen Tembel Sincap, boyayı gözüme soktun.
- Çok konuşma Ayışığında Kaşınan Tospa, sırf sen yeşil boya istiyon diye 3 saattir ceviz ağacı arıyoz, bi kere delikanlı adam yüzüne yeşil boya sürmez, delikanlı adam kırmızı kil sürer.
- Yok yaw, şimdi benim suçum mu oldu, eğer sen komşu kabilenin reisinin kızına sarkıntılık etmeseydin şimdi savaş boyalarını sürmüyo olucaktık.
- Beni sinirlendirme şimdi, ulu manitu çarpsın ki kız bana sarktı, "çok güzel atın varmış, beni biraz gezdirir misin?" diye sordu, ben de sadece biraz gezdirdim.
- Aha buyur işte yalan olduğu burdan belli, senin beygir hangi kız beğenir be, bir bizon derisi bile etmez.
- Hadi ordan be, o beygir su içinde 6 Bizon eder.
- Bir bizon derisi artı bir tavşan son teklifim, Sincap kardeş, Ah gene gözüme soktun boyayı, bu kez bilerek yaptın, anlamadım sanma. Du bakiim nasıl olmuş……..... Bu ne be, alnıma "hedef" çizmişin, dur kaçma, kaçma olum bittin sen.
-Arkadaşlar, iki dakka tepişmeyin de, yeni kıyafetimi nasıl buldunuz onu deyin, elbiseyi 350 tavşan derisinden ve 2 Bizon yavrusu derisinden yaptırdım. Sandaletlerimin içine de bizon kıkırdağı koydurdum, hem masaj yapıyo, hem de hiç yorulmuyon.
- Rüzgarda Takla Atan Sülün, yanlış anlamadıysan eğer defileye değil, savaşa gidiyoruz, eğer düşmanlarını üzerindeki cesetlerle korkutacaksan sorun değil tabi.
- Zevzek zevzek konuşma Sincap, bunlar savaş için değil, ayrıca biliyosun savaşa erkekler gider.
- Çok sağol yani, elalemin kabilesinin kadınları savaşa giden erkeklere yardımcı olurlar, dua ederler, savaş malzemesi hazırlar, bizimkilere bak.
- Bana bak sincap uğraşma benimle, yoksa kafa derini aksesuar yaparım haberin olsun.
- Kesin tartışmayı arkadaşlar, onu bunu bırakın da savaş baltamı bulamıyorum gören varmı.
- En son hatırladığım geçen ay Gece Ağaca Çarpan Baykuş "ateş suyunun" yanına meze yapmak için onunla "geyik dili söğüşü" yapıyordu .
- Yok ya, du bi ona sorayim.............Baykuş, kalk bi, savaş baltamı gördün mü?
- Yok Ulu Malibu çarpzın ki görjmedim.
- Ohooo paşa çekmiş yine ateş sularını, nasıl gidecez bunla savaşa şimdi. Olum Baykuş, hani Kabile Büyücüsü seni rejime sokmuştu, ateş suyunu ve bizon etini yasaklamıştı.
- Tamam isteee, beeğn rejcime girdim amma vücuttaki alkolu daha atamadıııım, ondan kafa güzel
- Ulan yalan söyleme daha dün gece savaş baltamla meze yapıyomuşun.
- Hay bin kunduz, kim görmüş bea, yok valla Uzun Çınar Altında Şekerleme Yapan Kimi Zaman Yeşil Kimi Zaman Kahverengi Bukalemun, Ulu manitu kuru iftiradan saklasın. Beni jekemeyen dıj mihrakların işidir bu. Yoksa biliyon benim iki aydır boğazımdan geçen tek şey yabani tavuk eti ile meyan kökü.
- Olum ne lafı uzatıp adımı söylüyon, sana kaç defa dedim bana kısaca Buka de diye. Hay ulan nerde lan benim savaş baltam, hangi yüzle savaşa giricem , karşı kabile ağzını bırakıp başka taraflarıyla gülecek halime. Çölde Yön Bulmaya Çalışan Penguen sen gördün mü bari sen söyle.
- Bi düşüneyim, üç hafta önce Günaşırı Telaşlanan Okapi onunla yemek için soğan doğruyodu ama soğan doğrarken elini kestiği için sinirlenip dereye fırlattı. İki hafta önce de Hüzünlü Kıllı Kobra derede yıkanırken onu buldu ve diğerleriyle birlikte havada taş vurmaca oynadılar ama sapı kırılınca bi köşeye fırlatıp kaçtılar, en son gördüğümde de Uzakdiyarların Görüp Bilmediği Gİzemli Kedi masasının ayağını dengelemek için kalan kısmını kullanıyordu.
- Ulu manitu bana örümcek sabrı versin, ne biçim kabile lan bu, savaş baltası dediğin bi kabilenin onurudur. Şimdi nasıl gidicez lan savaşa
- Buka, hemen bi sap ayarlasak, bi kaç ta tavuk tüyü yapıştırırız olur biter,
- Kızdırma beni Tospa, bi tarafına yapıştırım tüyü hayatının geri kalanını köy meydanında toprak eşeleyip solucan bulmayla geçirirsin, nerde şu Sincap
- Ne var arkadaşım ne baarıp duruyon.
- Sincap hazırlan evleniyon...
- Ha, nasıl yani
- Savaş baltamız olmadığı için savaşamıyoruz, o yüzden sevişiyoruz. Hazırlan seni asıldığın kızla evlendiriyoz.
- Ama bunun için barış yapmamız lazım Bukacım
- Eee ne olmuş
- Nolcağı varmı, barış yapınca bizim de barış çubuğu tüttürmemiz gerekiyo ama üç gün önce Tospa onunla sırtını kaşırken kırdı aleti.
- Hey Ulu manitu neydi benim günahım. Bütün ayinlere katıldım, en güzel dansları yaptım ama sen başıma bunları verdin, rezil rüsva olacaz elaleme.
- Hadi hadi hadi, savaşa gitmiyomuyuz, hadi bak hala duruyonuz, hadi kalksananıza geç kalıcaz.
- Helal sana be Okapi, kız başına herkesten heveslisin, senin gibi hevesli üç adamım olsa şu adamları perişan ederdik ama maalesef savaşa gidemiyoruz çünkü baltamız yok, daha kötüsü barış çubuğumuz yok barış yapamıyoruz.
- Oh iyi olmuş zaten dumanı beni rahatsız ediyodu
- Okapi çekil gözüm görmesin seni,
- Bi dakka bidakka tamam telaş yok, ben buldum barış çubuğunu, işte
- Hakkatan super bi çubuk, nerden buldun bunu Tospa
- Olum Tospa bittin sen, sırf beni evlendirmek için getirdin bunu di mi…Düğünümde bu adamın helvasını yicez, kaçma lan gel buraya…
- Tamam tamam Sincap tepişmeyin yine, ya tospa helal olsun, kabilenin şerefini kurtardın, nerden çıktı bu.
- Komşu kabileninkini çaldım
- Hah aferin super zeka, peki şimdi nasıl barış yapıcaz adamlarla, bu sefer de onların barış çubuğu yok.
- Bize ne Bukacım, onlar düşünsün, elbet bulurlar bişeyler, biz de bu arada Sincabın yuvasını yapalım di mi. Eminim çok yakışacaklar Karpuz Yutmuş Vahşi Engerekle.
- Ey Ulu Manitu duy sesimi ve bu kurbanı Kabul et
- Tamam ulen tepişmeyin yine, Sincap rahat dur iki dakka, hadi beyler toparlanın Barışa gidiyoruz. Ama önce dansımızı edelim:
- YAMİYAAAA YAMİYA ARABAYA BİNDİK HEEEY MANİTU, ARABADAN İNDİK HEEEY MANİTU, KARŞI KABİLEYE BİNDİK HEEEY MANİTU, MANİTU MANİTU HEEEEY MANİTU YAMİYAAAA YAMİYAAA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Böcük
Bir Issız Adaya Düşseniz Yanınıza Alacağınız Üç Bakan
Ak Kreş
Neden Ben Allahım, Neden?
Satan Satana
500 Milyar Gitti Gider
Lütfullah'ın Hakkı Üçtür
Başracon
İstanbul'a Giiiiiiiiiit!
Bono Beni!

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oyun Bitti! Tekrar Oyna?
Kabus
Bitkisel Hayat
45 Dakika
Söz
Nerdeyim?


Cengiz Arabacı kimdir?

Okur - Yazarım, Yazarım - Okursun, Yazarsın - Okurum, Okursan - Yazarım.

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla Atalay, Aziz Nesin, Alain Paris, Amin Maalouf,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cengiz Arabacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.