Bulanmadan ve donmadan akmak ne hoştur. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Siz babamla tarlada fasulye sırıklarının arasında fasulye toplarken arkana o yapışkan fasulye yaprağını yapıştıran hınzır bendim. Arkandan umursuzca yaprağı çıkartırken hemen yanında kıs kıs gülüyordum. Bilemedin, göremedin, gülmedin canım annem. Bir köşeye sıkıştırdığım kertenkele ile oynarken kertenkele birden kuyruğunu bırakıp kaçınca arkanda korkudan saklanan yine bendim güzel annem. Sıkıca sarıldım bacağına ama sen çok uzaklara dalmış kimbilir belki beni düşünüyordun. Göremedin, sarılamadın canım annem. Sen saatlerce uyurken hemen başında mis gibi sabun kokan saçlarını okşayan, ben öldükten sonra ak düşen saçlarını koklayan, bir kerecik bana sarılıp, kocaman bi öpücük verebilmen içen umutsuzca yalvaran bendim pamuk annem. Sarılamadın, öpemedin canım annem. Benim için yaptığın tahta oyuncaklarla gizli gizli oynayan, hatta istemeden tahta atı düşürüp kuyruğunu kıran rüzgar değil bendim annem. Sen kırık oyuncağın başında saatlerce hıçkıra hıçkıra ağlarken binlerce kez özür dileyen bendim annecim. Göz yaşlarını beceriksizce silmeye çalıştım ama yapadım, yapadım… Sonra bir gün bana bir şans daha verildi. Kontrolsüzce vücuduna çekildim. Bu beden için zavallı ruhuma bir şans daha verildi. Aylarca kalbinin sesiyle uyudum uyandım, yaşadığım mutluluğu ve sevinci sana anlatamam güzelim. Doğduğumda ağlamamak için sana söz verdim, dünyanın en değerli en rahat beşiğine tercih etmeyeceğim kucağına yerleşir yerleşmez sana kocaman bir gülümseme vereceğime sana söz vermiştim cancağzım. Ama yapamadım. Tutamadım sözümü güzel annem, buğulu gözlü, al yanaklı, ay yüzlü, bir tanem, can tanem. Nasıl tutabilirdim ki sen avuçlarımın arasından kayıp giderken, doğru düzgün açamadağım ellerimi tutmuş son nefesini verirken, bir ömre bedel gözlerime bakıp son kez gülümserken. Nasıl sözümü tutabilirdim anne?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cengiz Arabacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |