..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > elsenece




8 Kasım 2003
Kalktım Gittim Kaçtım Geldim  
elsenece
sıradanlıktan kaçışın öyküsü


:BEBG:
 
 
                        Kalktım Gittim Kaçtım Geldim 
     Üç kişiydiler. Parmak izlerimle dolu mandalina kabuğu rengindeki odamın duvarlarını, iki kat beyaza boyayıp gittiler.
      Oturarak, ayaktaki bir insanın hikayesini anlatmak ne zordur bilir misiniz? Bütün vücudunda çok dinlenmiş olduğunu bilerek ne kadar yorgun olduğunu yazması...İşte ben ancak oturularak yazılabilecek kadarını yazacağım. Daha fazlasını beklemeyin lütfen.
      Her zamanki sonbaharlara çok benzeyen bir sonbahar sabahı, odama edilen tecavüz ve yapılan saygısızlıklardan sonra, artık gitme vaktinin geldiğini anlamış bulundum. Yatağın kenarındaki benim asla yapamayacağım kadar düzenli hazırlanmış bavulumu alarak gideceğim yerin yolunu tuttum. Gideceğim yerin yeri ve niteliği, ne çoktan gitmiş olan beni, ne de hiç gitmeyecek olan sizi ilgilendirmeyecektir sanırım. Yo, çok uzak değildi, kimseye de küsmedim giderken aslında. Yalnız annemin soyarak verdiği mandalinanın tadına tuzlu bir şeyler karışınca durdum biraz.
      Nereden gittiysem ardım sıra geldi bir de televizyondaki iri mavi gözlü kızın söylediği şarkı. Hiç de sevmem oysa ki mavi gözleri. Küçük kızların oynadığı oyuncak bebeklerin donuk mavi gözlerine benzetirim eskiden beri.Halbuki ben, hareketi severim.
      Yanından geçerken, göz ucuyla bir vitrin camında kendime baktım. Tahmin ettiğimden çok daha iyi gördüm kendimi. Elimde, ağırlığı periyodik olarak artan bavula rağmen, dinç bile sayılırdım.
      İşte böyle bir yere gitmeyecekler gibi yürüyerek -gidecek yerleri yok gibiler gibi yürüyerek- vardım da en sonunda. İster inanın ister inanmayın burası orası. -Geldim demek mi daha doğruydu?- Evet işte buradayım ve olduğum her yer gibi üstüne fazla şey söylenmesine gerek olmayan bir yer. Bir sığınak, insanların beyaz duvarlardan kaçabileceği bir yer ise hiç değil. Lakin ben gene de buraya geldim ya, siz, ona bakın.
                                                                       
                                                                                     elsenece

.Eleştiriler & Yorumlar

:: mükemmele yakın
Gönderen: nermin dağıstan / istanbul
30 Kasım 2003
Soyut öyküleri her zaman ilgi çekici bulmuşumdur. Duygular ve düşünceler bu öykülerde öyle renkli bir hal alırlar ki, insan çoğu zaman suratında oluşan ufacık bir gülümsemenin farkına bile varamaz okurken. Özellikle de dili iyi kullanan bir yazarın kaleminden “soyut” okumanın tadı bir başkadır. İşte ben bu hikayeyi okurken o apayrı tadı aldığımı söylemeliyim. Yazının başından sonuna kadar, belirtilen konu mükemmel bir biçimde aktarılıyor. Her cümlede “sıradanlıktan kaçışı” buluyoruz ve yazar bunu okuyucuyu hiç sıkmadan ama duygularının tümünü de yansıtacak şekilde veriyor. Şunu da belirtmeliyim ki, yazıda kullandığı objeler ve renkler yazıya devamlı bir hareketlilik sağlıyor, takılıp kalmıyorsunuz ve sonuna ulaşmayı istemiyorsunuz. Sonuç olarak bu hikayeyi çok beğendiğimi söylemeliyim. Benden önce yorum yazana bakmayın bile, bu yazıya “amatörce” demek yapılabilecek en büyük haksızlık. “elsen ece”’yi tebrik ediyorum ve yazılarının devamını sabırsızlıkla beklediğimi söylemek istiyorum.

:: Amatörce bir dışavurum
Gönderen: Can Göçmenoğlu / İstanbul
16 Kasım 2003
Bu yazıyı ilk okuduğumda çok beğenmiştim. Ama dikkatli incelersek biraz amatörce olduğunu görebiliriz. Yazar "elsenece" nin o anki ruhsal durumunu bize açmasından ibaret hoş bir yazı. Ama benim fikrimce sanatsal açıdan boş bir öykü. Yine de emeğine saygı duymak lazım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Mektup Arkadaşım
Tavşan Tavşan Tavşan
Kolay Gelsin!
Kaybolmuş Hikaye

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Oda Arkadaşlarım [Şiir]
Basit Değil Komplike [Şiir]
Sorulmamış Sorularım [Şiir]
Ey Tanrım! [Şiir]
Ham Hum Şaralop [Deneme]
Bu Kağıda Aşığım [Deneme]


elsenece kimdir?

merhaba, öncelikle şunu belirtmeliyim ki yazmaya başlayalı uzun zaman olmadı, ama birçokları gibi ben de kendimi kısa zamanda yazmanın büyüsüne kaptırdım ve "yazmadan ve paylaşmadan edemiyorum. " umarım yazılarım sizlere birşeyler anlatmayı başarır. . .

Etkilendiği Yazarlar:
adalet ağaoğlu,tomris uyar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © elsenece, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.