..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > elsenece




8 Kasım 2003
Kaybolmuş Hikaye  
elsenece
kaybedişin farkedilişi


:BCHB:


 


 
  KAYBOLMUŞ HİKAYE
    Onu bulabilmek için odamın altından girip üstünden çıktım. İçinde suçlama duyguları da barındıran sorular sordum ev halkına, görmediklerini söylediler. Zaten çirkin bir yazının kurşun kalemle beyaz kağıt üzerine geçirmiş olduğu herhangi bir yazı gibi değerlendireceklerdi görselerdi de. Halbuki onu yazmak için kim bilir kaç kez beynimden aynı soruları geçirmiş; bir kelime bozuyor diye kaç cümleyi değiştirmiştim... İşte sonra da özene bezene çocuklarını dünyaya getirip de gerektiği gibi bakmayan ana babalar gibi, bir kenara atıvermiştim hikayemi.
       Nasıl yapsam da anlatsam bilmiyorum “kayıp” olmuş hikayemle aramdaki ilişkiyi size. Günler geçiyordu ve aklımdaki fikirler de kartopu gibi büyüyordu. Elime kalemi her alışımda tereddütler geçiriyor ve yazmayı bir sonraki güne erteliyordum. Nihayet bir gün aklımdaki bütün cümleleri, tasvirleri, gerçekleri, yalanları ve araya sokuşturulmuş ince esprileri bir hikayeye dönüştürdüm. Masamda bulduğum bir defterimin ortalarından temiz bir sayfa kopardım ve güçlük çekmeden yazdım hikayemi baştan sona. Sonra da kitaplığımdaki başka bir kitabın içine koydum; ardından kalkıp gittim içim rahat bir şekilde. Rahattım evet, soyut şeyler somut olmuştu ve o an ölsem birileri aklımdakileri hala öğrenebilme şansına sahiptiler. O kağıttakileri BEN düşünmüştüm ve üretmiştim. Doğurmak gibi. Daha da güzeliydi belki. O kağıda kopyalanmıştı beynim ve ben olmuştu kenarları tırtıklı beyaz kağıt. Bir mezar gibi değildi hiç. Öylesine canlı ve parlaktı ki, ölüm akla bile gelmezdi, içinde akmayan kan ve çalışmayan bir kalp bulunan soğuk bir bedeni anlatmıyordu o. Yaşayan bir vücudun, beynin ve ruhun öylesine güzel bir özetiydi.
       Aradan çok zaman geçti. Bir daha yüzüne bile bakmamış olmama rağmen, içimde yazıma karşı gurur dolu bir sevinç de vardı. Fakat daha sonraları, onun üzerine yazmış olduğum bir sürü hikayeyle beraber unutulmaya yüz tuttu. Zaman, aklımdaki hikayeyi silmekle de kalmamış, beni de değiştirmişti. Hikayemi unutmak, biraz da kendimi, eski halimi mi unutmaktı yoksa?
        Neden sonra, önceden hikayeyi okumuş olan arkadaşım bana “senin bir hikayen vardı” dedi. ”Adı da şeydi, neydi?”.  Hatırlamıyordum ama ”orijinal bir şeydi”. Eve gidince hikayemi arayıp bulmayı ve bir kez daha okumayı canı gönülden istedim ve aklımın bir köşesine yazdım.
        Fakat yok işte, yok. Kaç saattir kitapların içine bakmaktan da sıkıldım artık. Acaba hikayem kendisini arayıp sormadığım için bana küsmüş olabilir mi? Sonra da ben farkında bile olmadan çıkıp gitmiştir şu koca kapıdan. Ormanda yalnız başıma  bırakılmış gibiyim. Acaba ben de küsmüş aileleri barıştıran televizyon programına gidip “barıştırın bizi ne olur “ diye yalvarsam mı? Ya da, en iyisi buradan seslenmek:
   Hikayeciğim seni çok seviyorum, lütfen bana geri dön!        
                                                      
                                                             elsenece

 

.Eleştiriler & Yorumlar

:: tebrik ederim...
Gönderen: lale / istanbul
27 Ocak 2004
Benim en çok dikkatimi çeken, yazarın yazmaya yeni başlamış bir genç olduğunu belitmesi. Gerçekten de elsenece bu yazıyı hakkını vererek yazmış, amatörlüğünü bize hissettirmiyor. bir türkçe öğretmeni olarak kendisini tebrik ediyorum...

:: Güzel üslup,sürrealist yaklaşım
Gönderen: Yiğit Cin / Çanakkale
5 Ocak 2004
Her ne kadar diğer yorumcular gibi üslubunu çok beğenmiş olsam da yazısını biraz daha canlandırması gerekirdi.Amatör olarak edebiyatla uğraşan biri olarak bu yazıdaki sürrealist yaklaşımı yadırgadım. Çok hoşuma giden bu öykünün yazarı Elsenece'den bu üslupta kendini geliştirerek edebiyat dünyasına katkıda bulunmasını dilerim. Yolun açık olsun...

:: İşte bu !!
Gönderen: emine / istanbul
30 Kasım 2003
yazınızda kullandığınız üstün üslubunuza hayran kalmamak mümkün değil.insanı adeta büyülüyor..bundan sonra sizi sürekli takip edeceğimden emin olabilirsiniz,diğer yazılarınızı da sabırsızlıkla bekliyorum..başarılar elsenece.!!

:: ellerine sağlık:)))
Gönderen: suha / istanbul
16 Kasım 2003
elsenece nin üslubuna hayran kaldığımı itiraf etmeliyim. Çoğu kişiye önemsiz gelebilecek bir konudan çok güzel bir hikaye ortaya çıkarmış. Diğer hikaye ve şiirlerine de bakma fırsatı buldum gerçekten çok etkileyici bir anlatımı var. başka hikaye ve şiirlerini de merakla bekliyorum. başarılar elsenece:)))

:: Bravo
Gönderen: seda / istanbul/ Türkiye
16 Kasım 2003
bir insanın bu kadar kücük bir olayı bu denli etkileyici ve sirin bir sekilde yazıya aktarması sasılacak sey dogrusu. bu yazıyı yazan arkadası kutlar ve her zaman yazılarının yayınlanmasını dört gözle bekleyeceğimi içtenlikle belirtirim.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Mektup Arkadaşım

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tavşan Tavşan Tavşan
Kalktım Gittim Kaçtım Geldim
Kolay Gelsin!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Oda Arkadaşlarım [Şiir]
Basit Değil Komplike [Şiir]
Sorulmamış Sorularım [Şiir]
Ey Tanrım! [Şiir]
Ham Hum Şaralop [Deneme]
Bu Kağıda Aşığım [Deneme]


elsenece kimdir?

merhaba, öncelikle şunu belirtmeliyim ki yazmaya başlayalı uzun zaman olmadı, ama birçokları gibi ben de kendimi kısa zamanda yazmanın büyüsüne kaptırdım ve "yazmadan ve paylaşmadan edemiyorum. " umarım yazılarım sizlere birşeyler anlatmayı başarır. . .

Etkilendiği Yazarlar:
adalet ağaoğlu,tomris uyar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © elsenece, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.