Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın... |
|
||||||||||
|
Adımlarını duydun ve gördün gelişlerini Hazırdın buna, içindeki sevgiyle, nefretle Yakıldı ellerin tarihin gözleri önünde Ve anlamadılar, anlasın istediklerin Bu korku seni yakacaktı biliyordun Seni geçerse alevler onları saracaktı İşte asıl ilk önce ve en çok bundan korkuyordun. Şimdi anlıyorsun belki yavaş yavaş Neden kavuşamadığını Bir ananın saçı gibi sabah kokan Ve bir dokumacının kumaşı gibi yumuşacık parmaklarıyla Nefesin kesildiğinde seni yaşatacak sevdiğine... Ne sen yıkabiliyorsun karanlık duvarları etrafındaki Ne de sevdiğin duyurabiliyor aydınlık sesini. Anlıyorsun umudunu yitirmeyip selpak satan çocuğun vapur çıkışında artık or’da olmayacağını etlerini satan kadınların yeni bir dünya kuracağını ağlamayacağını bir ananın ekmek kuyruklarında bir tane daha alamadığı için ve kolunu makineye kaptırmayacağını sanayide bir babanın ve buğdayın, tütünün taban fiyatı hesaplandığında dağılmayacağını bir ailenin soğuk çekmecelerde gençlerin yatmayacağını bildiğin içindir, sardılar seni yıktılar gencecik yaşında dünyayı başına yalnız ko’dular ölüme hükmedercesine. Yani artık giremeyeceksin et pazarlarına, satmak ve satılmak için; Kulluk edemeyeceksin dünyanın öbür ucundakilere; Öldüremeyeceksin içindeki insanı, bilincini eritip; “evet” çıkacak sözcük haznenden, onaylanması istendiğinde bir zulmün; Ve kaderin olmayacak kurbanlığa tutsak bir ölüm. İşte bu yüzden benim dört mevsimim, dağ yiğidim, yaban gülüm Sarsalar da etrafını boğmak için seni ve sesini Anlasınlar istediğin anlamasa da Koşamasan da sevdiğine, duyamasan da onu Yalnız değilsin: Hücrenden yükselip geceyi bir şafak sardı Yıkıldı o küçük dünya özgür bir gelecek kaldı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Osman Volkan Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |