Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Bugün gözlerim ne yeşil, ne kahve... Ve sözlerim ne yalan ne sahte... Gözlerim ada mavisi... Dillerim Ponanti Feneri... İçimde Tenes efsanesi... Ah Tenedos! Kıraç yüzlü, boz tenli, Kandırıkçı Tenedos... Boğazın bir tanesi... Saçlarımda Ada'nın kekik tütsüsü... Kulaklarımda çamların yeşil türküsü... Bir yanım Poyraz Liman gibi boran, Bir yanım Ayazma kadar berrak... Girerken limanına, eğildi kulağıma Aburga Feneri dedi "Herşeyi bırak!" Mendirek Feneri : "Coş, eğlen!" Ah Tenedos! Senin en kararlı yerin neren? Ağustos'tan başlarsın mızıldamaya Ah Tenedos! Huysuz at! Senin yazların niye kısa? Truva atı tahta, Truva atı dingin... Sana Arap demek lazım Olsa olsa... Ya harabe yel değirmenleri... Üflesem döner mi geriye? Un öğütmek yerine, Rüzgarla denizi, Aşkla ihaneti, Umarsızlıkla vefayı harmanlar Biçare pervaneleri... Mavinin gökkuşağı olur mu? Oldurdun Tenedos, sen! Adanınn da yavrusu olur mu? Hadi oldu diyelim, Adaya Yılancık adı konur mu? Kararsız Adası koyarım ben de adını... Ya bas bağrına bizi, ya benimse! Ya düşman diye Ayazma'dan dök denize! Bak biz de kararsız olduk çıktık... Bir geldik... Bir gittik... Ah Tenedost! Ah sarhoş ada! Ne yaptın sen bize? Ne terkettik şehrimizi Ne doyduk tenine!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |