"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
NKL Sanat Gecesi 4 Mayıs 2016 tarihinde DAÜ Rauf Raif Denktaş Kültür Ve Kongre Sarayı’nda yapıldı. Gecede Klasikleşen Okul Orkestrası ile Okul Tiyatrosunun performansları sergilendi. Sunuculuğu Semral Tilim yaptı. Açılış konuşmasında okul Müdiresi İlknur Şemi “Zorlu geçen bir eğitim yılı sonunda öğrencilerin öğretmenleri eşliğinde sanat ürünlerini hazırlayarak güzel bir gece sunmaya çalışacaklarını” belirtti. Geceye katılan herkese teşekkür ederek, “Bu gece için emeği geçen herkesi kutluyorum” dedi. Konuşmadan sonra ilk olarak Okul Orkestrası sahne aldı. Kürşat Öztürk tarafından hazırlanan okul orkestrası gerçekten müthiş bir performans sergiledi. Öğrenciler, hazırladıkları 9 parçayı canlı olarak izleyicilere sundular. Orkestra sonrası ara verildi. Fuaye kısmında geceye gelen misafirlere izaz ikramda bulunuldu. Kıbrıs kültürüne ait yiyecekler ve içecekler sunuldu. Daha sonra Okul Tiyatro Kolu’nun hazırladığı tiyatro oyunu sahnelendi. Bekir Kara’nın yazdığı “İsden Pasadembo” adlı komedi çok güldürdü. Oyunu Senay Özçelik, Fatma Tülek ve Burcu Altundemir hazırladılar. Yani oyun tam bir takım oyunu. Büyük bir işbirliği sonucu ortaya çıkmış. İyi bir emek harcanmış. Oyunda Zalihe Aşık, Süleyman Kasımoğluları, Meltem Zurnacılar, Erol Adem, Doğukan Ekşili, Mehmetali Kocabaşoğlu rol aldılar. Dekor sorumlusu Kadir Uçar, Makyaj, Kürşat Özdaloğlu, Sibel Nimet Besli, Kostüm Sorumlusu Rüyam Hacımuratlar, Ses, Işık ve Teknik serviste Mehmet Yorgancı, Osman Şanlısoy, Yakup Yücetürk görev alırken, fotoğraflar Mustafa Özhamit ve Ozan Demiralp tarafından hazırlandı. Oyun, Kıbrıs Türk kültüründen örnekler veriyor. Kıbrıs ağzıyla yazılan oyun, Kıbrıs Türk Halkının aile hayatı, gelenekleri dile getirerek toplumsal eleştirileri, 1980 ve 90’lı yılların Kıbrıs Türk ailesinin yaşadığı zorlukları izleyiciye sunuyor. 1990 yıllarda antenli dönem ile başlayan oyun, aile içi yaşamı, komşu ilişkileri, devlet çalışma sistemi, politika, torpil, kadının aile içindeki tutumu ve tabii ki vazgeçilmez unsurlarımızdan biri olan saf aşk, en güzel bir şekilde izleyiciye sunuluyor. Oyunda özellikle Mestan rolündeki Süleyman Kasımoğluları, izleyenleri kahkahaya boğdu. Oyundaki rahat hareketleri ve oyuna hakim olma anlayışı ile müthiş bir performans sergiledi. Geçmiş yıllarda da izlediğim bu oyuncu, Kıbrıs Türk Tiyatrosu için büyük oyuncu olmaya aday biri diyebilirim. Sadece metne bağlı kalmadan, doğaçlama da yapabilen Kasımoğulları, seyirci ile de irtibat kurarak, izleyenleri adeta hem kendine, hem de oyuna bağlıyor. Doğrusu bu oyuncu her türlü ödülü hak ediyor… Oyunda dikkat çeken ikinci oyuncu da Dervişe rolünde Meltem Zurnacılar oldu. Ortaya koyduğu oyunla tam bir Kıbrıs Türk kadının portresini çizdi. Evi çeviren, kocasına yardımcı olan, onu yönlendiren, çocuklarına sahip çıkan örnek bir ev kadını… Gerek ses tonuyla, gerekse oyun gücüyle Meltem Zurnacılar da alkışı hak etti. Diğer önemli rollerde ise baba rolünde Erol Adem ve Selma rolünde Zalihe Aşık beğenilen oyuncular arasında oldu. Oyunda Halil rolünde, zengin, para ile her şeyi yapabileceğini zanneden, işini politika ile yürüten ve torpil mekanizmasını iyi kullanan Mehmetali Kocabaşoğlu da taktir topladı. Londralı tiplemesiyle Doğukan Ekşili, oyundaki görevini en iyi yerine getirenlerden biri oldu. Kıyafetti, saçı ve tipiyle izleyenleri çok güldürdü. Oyunda Mestan’ın sık sık sorduğu “İsden Pasadembo” sözü çok güldürürken, oyun çıkışında herkese “İsden Pasadembo” diyerek kabak çekirdeği ikram edilmesi, evine giden izleyicilerde tatlı bir tebessüm oluşturdu… Neticede bir NKL Klasiği olan müthiş Sanat Gecelerinden birini daha yaşadık. Unutulmaz bir sanat gecesi yaşadık desem hiç yalan olmaz. Emeği geçen herkesi kutluyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |