..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Aysel AKSÜMER




16 Haziran 2023
Bakış Acısı  
Aysel AKSÜMER
Yanlış yazmadım doğru okuyorsunuz : Bakış Açısı değil "Bakış Acısı".


:GIF:
Evrenseldir sanat, edebiyat, müzik, lezzet ve tat.

Mutluluğun ve acının tanımı, dünyanın her köşesinde aynıdır. Sadece bu iki durumun yaşattığı yoğun duygunun insanlar üzerindeki tesiri ayrıdır.

Biraz farklı boyuttan gireceğim konuya müsadenizle.

Pek çok biber çeşidi vardır. Acı biber, tatlı biber, kıl biber, cin biber vs. bazıları daha kokusuyla göz yaşartıp, genzi yakarken bazıları sadece tadınca acıdır. Peki dilin üstünden geçerken, çiğneyip yutarken bu tabiri caizse zehir gibi olan acı biber nasıl oluyor da birini yerinden hoplatırken, sürahi dolu su içirtirken diğerine hiç bir etki göstermiyor hatta sakinleştirip, zevk veriyor ve midesine dokunmuyor, anlamak mümkün değil. Midem sağlamdır acı bana dokunmaz diyene midesi rahatsız olan imrenerek bakar. Çünkü azıcık acılı bir şeyler yedikten sonra ilaca sarılan çoktur.

Acı ve tatlı biber misali mutluluğu ve üzüntüyü de herkes başka türlü yaşar kimi içinde kimi de dışında.

Mutlu olduğunda kahkahalar atan, sevinçten havalara uçan, dans eden, şarkı söyleyen normal karşılanır da hiç bir reaksiyon göstermeyen yadırganır.

Herkesin kara toprağa teslim ettiği yakınları olmuştur yıllar içinde veya yakın bir zamanda. Feryatlar, ağıtlar, gözyaşları ile sevdiklerinden ayrılanlar
normal karşılanır da mutlak sonun gerçekliğini soğukkanlılık, dirayet ve sükunetle karşılayan, ağlamayan; duygusuz, taş kalpli, merhametsiz damgasını yiyiverir. Oysa kimse kimsenin iç dünyasını tam anlamıyla bilemez. Kimi yüreğine akıtır olup biteni, haykırışları, hıçkırıkları ruhunun duvarlarına hızla çarpar da biz o çığlığı işitemeyiz, sarsıntıyı hissedemeyiz.

Herkesin tabağındaki acı biber aynıdır, ağızdaki dil, damak da öyledir gelgelelim az önce bahsettiğim gibi yükü taşıması, boşaltması, sindirmesi başka başkadır.

Kişileri eleştirmek, önyargılı davranmak, kötülemek, aşağılamak, dışlamak kolaydır asıl zor olan empati kurmayı denemek, anlamaya çalışmak ve dinlemektir.

Faydası dokunmayanın bari zararı olmasın temennisiyle herkese mutlu, sağlıklı bir ömür diliyorum.











Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Keşke
İnsan Sınıfı
Özgürlüğün İçten Ölçüsü
Kadınlar ve Erkekler
Ruh Tembelliği
Toprak Bir Suyu Çeker Bir de Canı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Taksiler Kan Kırmızısı
Yaralı Ben Ama Kan Yok
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Bir Daha ki Sefere
Sıradışı Tarzlar
Ruhumun İçi
İnsan Profili

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.