..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Aysel AKSÜMER




14 Aralık 2022
Kadınlar ve Erkekler  
Aysel AKSÜMER
Ne kadın ne de erkek önce insan olmak.


:FBA:
"Erkekler duygularını dile getiremez, kadınlar daha çok konuşur" gibi genellemelere hayatım boyunca pek sıcak bakmadım. Meslek gruplarına, doğum yerine neredeyse ten rengine göre karakter tahlili yapanlara da oldu bitti soğuk bakıyorum. Sevmiyorum peşin hükümlü olmayı, ön yargıyı. "Sıcaktı, soğuktu derken ılık yaklaştığın ne var o zaman?" diyeceksiniz, haklı olarak.

"Kadın ve erkek" insan kategorisinde olmasına rağmen adına destanlar, romanlar, şiirler, şarkılar yazılan kadınlar; hep varlığını kabul ettirmeye çalışan, zekası ve kabiliyetlerinin bedeninin gölgesinde kalmaması için çabalayan taraf olmuştur.

"Evli, mutlu, çocuklu", sözü de; her kadının er veya geç ama mutlaka içinde olması gereken bir kalıp, şablon, kaşe haline gelmiştir. Oysa çok istediği halde kısmet olmayan ya da kendi tercihiyle bu sınıfa dahil olmayanlar gözardı edilmek istenmiş maalesef.

Kadınlar çok güçlü varlık iken yaptığı işlerde kendini kabullendirmesi bir hayli zaman almış ne yazık ki. Oysa kadın isterse elbette ki başaramayacağı bir şey yok. Kadınların, erkeklere mal edilmiş görevlerde aktif ve başarılı oluşu ister ülkemizde isterse dünyanın başka bir köşesinde olsun gururumuzu okşuyor. Cinsiyetçilik yapanlara erkeklerden de büyük tepki gelmesi ayrıca mutluluk verici. Medenilik ne de olsa önce düşüncede başlar.

Midenin cinsiyeti mi vardı ki tencerede ki etin kemiksizi erkeğe, tepsideki tatlının en büyük dilimi, böreğin orta kısmı erkeğe, kenarı da kadına düştü yıllarca.

Romanları, hikayeleriyle geçmişten bugüne adını duyuran pek çok kadın yazarımız varken neden aşk şiirleri çoğunlukla erkek kaleminden acaba? Oysa kadınlarımız duygusal, ince ruhlu, sevgiyi doruklarında yaşayan, yaşatan özelliklere sahip değil mi? Bu konuda ayrıca, uzun uzun yazmak istiyorum. Kadın elinden eminim aşk şiirleri de çok güzel okunur. Haksız mıyım?

Dünya; hep birlikte, kol kola, omuz omuza, sevgi ve saygı çerçevesinde güzel. Bizleri mutlu yarınlara erkek veya kadınlar değil kesinlikle mutlu insanlar götürecek.

Kalın sağlıcakla.












Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Keşke
Bakış Acısı
İnsan Sınıfı
Özgürlüğün İçten Ölçüsü
Ruh Tembelliği
Toprak Bir Suyu Çeker Bir de Canı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Taksiler Kan Kırmızısı
Yaralı Ben Ama Kan Yok
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Bir Daha ki Sefere
Sıradışı Tarzlar
Ruhumun İçi
İnsan Profili

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.