..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Tayyibe Atay




17 Haziran 2022
Hamdolsun!..  
Tayyibe Atay
şükretmekle, Şükrü olunmuyor ki!..


:FDH:
size, basit bir soru: nasıl anlatırız meramımızı?

bu sorunun birçok yanıtı vardır değil mi? bebekler ağlar mesela, karnı acıkınca, altı kirlenince, herhangi bir yeri ağrıdığında...onun dilinden anlayan anne, hemen gerekeni yapar. süt dolu memesini uzatır bebeğin ağzına, altını değiştirir, kucaklayıp doktora götürür. işte bu yüzden ortaya çıkmıştır, “ağlamayan bebeğe süt verilmez” meselesi!..

hamdolsun!..

bu hayat pahalılığında, sanırım bebekler hep ağlayacak!..çünkü; anneler iyi beslenemeyince, memesinden süt akmayacak!.bu durumda, bebek sesiyle uyuyup, bebek sesiyle uyanacak, bebek sesiyle yaşamak zorunda kalacağız!..

hamdolsun!...

vah bize de, bebek sesini çok seven bir halkız biz aslında. bunu keşfeden milli hükümetimiz, Türk anneler, Türk babalar tek çocuk edinmeye başlayınca, dışarıdan anne ile babalar ithalatına başladılar!..giren girdi, giren girdi!..e maşallah yani, onlar da çok becerikli, bebek edinme konusunda!.. doğur bakalım, doğur!..her yer çocuk, her yer çocuk sesi!..bu gidişle yakında Suriye olacağız!.

hamdolsun!..

meramımızı anlatmanın en iyi ve en kestirme yolu, konuşmaktır. doğuştan gelen dil sorunumuz yoksa, anadilimizi kullanarak anlatırız meramımızı...bizim milli dilimiz Türkçedir. güzel dildir Türkçe...çünkü; konuştuğumuz gibi yazar, yazdığımız gibi okuruz. lakin, Türkçemiz saf dil değildir. içine sızan yabancı sözcükler nedeniyle bulanık suya dönmüştür!..ister istemez, ağız dolusu içeriz bu suyu!..içeriz çünkü; yapacak bir şey yoktur.

hamdolsun!.

mesela bu kelime Arapçadan sızmıştır dilimize...tevekkülün, baş eğmenin, “boynum kıldan incedir” demenin, tek sözcük olarak anlatımıdır, hamdolsun demek!..iyi ki dilimize girmiştir!..

ve bu gün, kahvaltı soframa yarım kilo çilek ile yaptığım reçeli koyabilmiş bir vatandaş olmaktan mutluluk duyan biri olarak diyorum ki,

hamdolsun!..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amma Uçmuşuz
Zırlamayı Bırak
Bitanemi
Hımbıl Gençlik
Bitmenin Şarkısı
Uçan Şeyler
Maldivler
Açlık Sendromu
Atlayalım
Marul

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
İmam Olacağım
Ey Hayat
Zamana Kırıntı
Selam Efendim
Ah Canım
Dedüdü Dedüdü
Türlü Yaptım Türlü
Operasyon
Kıçı Kırık Elma

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.